شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/08/07 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/08/07 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/08/07 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/08/07 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

z1og_fefdjnd3y7qv

ورود شاخص کل به کانال 1.2 میلیون / آیا امروز بورس جمع می‌شود؟ // ساعت 13:00

در دو هفته اخیر روند شاخص کل نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات بازار سهام عرضه در کلیت بازار باعث شد تا شاخص کل کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را نیز از دست بدهد و به یک میلیون و 278 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشته و کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.

حتی در حال حاضر توانایی خروج از بازار برای سهامداران متضرر شده نیز وجود ندارد و سرمایه آنها در صف‌های فروش قفل شده است و همین اصرار برای فروش سهام نیز باعث به وجود آمدن صف‌های فروش است و نقدشوندگی بازار سهام که یکی از ویژگی‌های مثبت این بازار نسبت به بازارهای موازی بود از بین رفته است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فملی و فولاد مقاومت قیمتی خود را از دست دادند و در کف قیمت با صف فروش سنگین عرضه شدند.همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی صف فروش بالایی دارند و عرضه در این نمادها زیاد است، صندوق پالایشی یکم نیز به دلیل روند نزولی این نمادها با قیمت‌های امروز با وجود تخفیف 40 درصدی 8 درصد ضرر کرده است. (نبض بورس)

 

11111111111111111

 

اما به نظر می‌رسد بازار امروز در حال تحرکات مثبت است و موج‌های مثبتی در گروه‌های فلزات اساسی، نمادهای سیتا و امین که دیروز به قیمت زمان عرضه خود رسیده بودند، خودرو، محصولات شیمیایی چون آریا و نوری دیده می‌شود.

ریزش بازار سهام طولانی شده است و از لحاظ تکتیکال باید واکنشی مثبت به ریزش‌های اخیر شاخص کل داشته باشد اما به نظرمی‌رسد واکنش مثبت پایدار بازار سهام تا انتخابات آمریکا به تعویق افتاده است.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت جهانی طلا 7 ابان // ساعت 12:30

در حالی که گمانه زنی های متفاوت در مورد نتیجه انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان موجب خنثی شدن تاثیرات کاهشی عواملی همچون تقویت دلار و تضعیف احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد تغییر اندکی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1908 دلار و 72 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.10 درصد کاهش به 1910 دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی تریدر گفت: «سرمایه گذاران برای خرید طلای بیشتر به یک دلیل نیاز دارند و این دلیل از سیگنال هایی که بانک های مرکزی در مورد سیاست های پولی خود ارسال می کنند به دست می آید.»

وی افزود: «در حالی که ویروس در سراسر جهان هر روز قربانیان بیشتری می گیرد، دیر یا زود شاهد اقدامات محرک مالی بانک های مرکزی خواهیم بود... احتمالا این به معنای مداخله بیشتر بانک های مرکزی در اقتصادهای ملی خواهد بود، زیرا آسیب اقتصادی ناشی از بحران کرونا قابل توجه بوده است.»

بحران جهانی کرونا موجب به راه افتادن موج بی سابقه چاپ پول و کاهش نرخ بهره در سراسر جهان شده و طلا را در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه طی یک دهه گذشته قرار داده است. زیرا هنگام افزایش نرخ تورم و بروز نوسانات ارزی، طلا محلی امن برای در امان نگه داشتن دارایی ها از افزایش نرخ تورم است.

در همین حال، پس از آنکه ترامپ تایید کرد که بسته محرک مالی جدید احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر به تصویب خواهد رسید، بازارها از تزریق قریب الوقوع نقدینگی ناامید شده اند. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد افزایش 0.2 درصدی بود.// تسنیم

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 آبان​ // ساعت 09:00

دیروز  قیمت فروش دلار نیمایی  افت حدود ۱۰۰ تومانی داشت و  به رقم ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید. همچنین سخنگوی دولت در رابطه با ارزهای بلوکه شده ایران در برخی کشورها گقت: ما ده‌ها میلیارد دلار ارز در برخی کشورها داریم که بانک مرکزی و وزارت خارجه با کمیته‌ای مشترک تلاش خود برای بازگرداندن ارزها را انجام می‌دهند. تا کنون تعدادی از کشورها یا به شکل تهاتر یا اشکال دیگر ارزها را بازگرداندند.

اگر معامله‌گران کاهشی روز سه‌شنبه در بازار استراحت کرده باشند، به معنای آن است که سایه افت قیمت‌ها از بازار ارز رخت برنبسته است و ممکن است طی روزهای آتی کاهش دوباره قیمت رقم بخورد.

با این حال، ورود دلار به کانال ۲۹ هزار تومان می‌تواند این تحلیل را به‌طور موقت بی‌اعتبار کند. بازار ارز بیشتر از گذشته به انتخابات آمریکا حساس شده است و این اتفاق که مهم‌ترین فاند خبری دلار در سال ۹۹ خوانده می‌شود، هفته آینده خواهد افتاد؛ در نتیجه طبیعی است که معامله‌گران به‌صورت جدی اخبار مربوط به این موضوع را در معاملات خود لحاظ کنند.

با همه این تفاسیر باید دید قیمت دلار امروز ارزان می‌شود یا نه.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 7 آبان // ساعت 09:00

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی درباره روند قیمت طلا تا امروز گفت: این روزها قیمت طلا به یک آرامش نسبی رسیده است. هر چند که نمی‌توان اعلام کرد که قیمت طلا تا پایان سال روند با ثباتی دارد یا خیر اما باید اعلام کرد که قیمت طلا ظرف یک ماه آینده یا ثابت می‌ماند یا کمتر می‌شود.

ابراهیم محمدولی افزود: امیدواریم این آرامش بازار طلا تا پایان سال تداوم داشته باشد. قیمت طلا امروز هم ممکن است در محدوده‌ یک میلیون 260 تا 280 نوسان داشته باشد. یعنی تا انتخابات آمریکا نوسان قیمت طلا چندان افزایشی و آزاردهنده نیست.

در پایان کار بازار‌های جهانی، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، تغییر چشمگیری نیافت. همانطور که بسیار گفته شده است، این عدم تحرک انتظار می‌رود تا انتخابات ادامه یابد.

دنیای اقتصاد هم نوشت: افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در غرب جذابیت طلا به‌عنوان دارایی امن را تقویت کرده است.

با این حال طلا احتمالا تا زمان انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه آن نزدیک به سطح ۱۹۰۰ دلار می‌ماند. عاملی که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، افت 1/ 0 درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز جاری بود.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار // 6 ابان ساعت 21:00

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۲۲ درصدی، از ۱,۲۶۲,۶۰۰ (یک میلیون و دویست و شصت و دو هزار و ششصد ) تومان به ۱,۲۷۸,۳۰۰ (یک میلیون و دویست و هفتاد و هشت هزار و سیصد) تومان رسید.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۰۹ (یک هزار و نهصد و نه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۹ درصدی داشته است.

 

 

11+-+Copy

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

بازگشت سکه به کانال 13 میلیونی // 6 آبان ساعت 09:30

در شروع معاملات روز دوشنبه قیمت طلا کاهشی نسبی را از خود نشان داد، و به زیر کانال 1900 دلار نیز رفت اما در ادامه روز این روند بهبود یافت و مجدد کانال از دست رفته را پس گرفت. اونس طلا روز گذشته (ساعت 16 به وقت تهران) با کاهش 3 دلاری نسبت به قیمت بسته شده جمعه به یک‌هزار و 902 دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت 1898 دلاری که در ابتدای روز ثبت شد نشان‌دهنده کمترین میزان در یک هفته گذشته است.

این رقم از 17 مهر امسال بی‌سابقه بوده است. به گفته کارشناسان افزایش ارزش شاخص جهانی دلار و پیشرفت نداشتن مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب شده تا بهای فلز زرد روند نزولی در پیش بگیرد. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با صعود 2/ 0 درصدی روبه‌رو شده و این مساله سبب شد بهای جهانی طلا کاهش یابد.

بازگشت سکه به کانال 13 میلیونی

روز گذشته پنجم آبان ماه بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱3میلیون و 980 هزار تومان رسید که نشان می‌دهد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت آخرین معاملات روز شنبه حدود 520 هزار تومان کاهش یافته است. همچنین بهای نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز کاهش را تجربه کردند. بر این اساس نیم‌سکه ۷ میلیون و 500 هزار تومان،

ربع‌سکه 4 میلیون و 950هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. کاهش قیمت سکه در این روز‌ها به سبب کاهش قیمت اونس طلا در بازار جهانی و همچنین نرخ دلار در بازار داخلی است. اونس طلا از 17 مهر تاکنون به زیر 1900 دلار نیامده بود اما روز گذشته این امر محقق شد و بر قیمت سکه تاثیر گذاشت.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 6 آبان // ساعت 09:30

اسکناس آمریکایی نه تنها از مرز 30 هزار تومانی عقب نشینی کرد که دیروز برای ساعتی به انتهای کانال 27 هزار تومانی رفت. به گفته برخی تحلیلگران، دلار پس از یک «پولبک» راه نزولی را در پیش گرفته است. پولبک در عالم معامله گران به بوسه خداحافظی هم معروف است؛ یعنی جایی که بازار پس از یک ریزش شدید، صعود موقتی را تجربه می‌کند و پس از آن باز هم ریزشی می‌شود؛

در چنین دیدگاهی، بازار در انتهای هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز 30 هزار تومانی، با افزایش قیمت‌ها خداحافظی کرد و وارد فاز نزولی شد. البته عده زیادی از معامله گران هم با این دیدگاه موافق نیستند. از نگاه آنها، بازار در صورتی که وارد کانال 27 هزار تومانی شود، با افزایش خریدها مواجه خواهد شد. به گفته آنها روز دوشنبه هم بازار لحظات زیادی در کانال 27 هزار تومانی نماند و افزایشی‌های بازار توانستند کانال 28 هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه آنها، حفظ کانال 28 هزار تومانی به معنای آن است که بازار در مسیر نزولی قرار نگرفته و تنها در حال اصلاح قیمت است.

اگر این نگاه صحت داشته باشد، می‌توان چنین تفسیری را مطرح کرد که معامله گران در فضای خبری انتخابات به دنبال یک کف گیری مجدد از بازار هستند. در واقع زمانی که این دسته از معامله گران دیدند، نمی توانند دلار را بار دیگر به بالای 30 هزار تومان ببرند، تصمیم گرفتند با افزایش جو فروش زمینه ورود این ارز به نرخ‌های پایین تر را فراهم کنند. هدف آنها خرید دوباره در قیمت‌های پایین‌تر و کسب سود از این نوسان گیری است.

 به نظر می‌رسد افراد بیشتری تمایل پیداکرده‌اند قبل از انتخابات آمریکا، دلار خود را تا جایی که امکان دارد در نزدیکی مرز 30 هزار تومان به فروش برسانند. اگر قیمت‌ها به سطوح یادشده نروند و در وضعیت نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا همم تغییر معناداری رخ ندهد، مال داران دلار در نرخ‌های پایین‌تر هم احتمالاً بخشی از دارایی‌های خود را خواهند فروخت و در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا خواهند ماند.

برنده یک هفته آتی بازارها، معامله‌گرانی خواهند بود که موج قوی‌تر خبری در بازار ایجاد کنند یا در واقعیت، اتفاقاتی در انتخابات آمریکا رخ دهد که پیروز میدان انتخابات بیش از گذشته مشخص‌تر شود.  در شرایط کنونی معامله‌گران باور دارند که حضور بایدن در کاخ سفید منجر به افزایش فروش‌های ارزی در بازار خواهد شد. این در حالی است که برد ترامپ از نگاه آنها منجر به افزایش قیمت دلار می‌شود.  گروه اول باور دارند که با برد بایدن، فشارها بر ایران کاهش خواهد یافت و حداقل فروش نفت برای کشور با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

البته برخی هم باور دارند که بایدن به برجام بازخواهد گشت و این مساله انتظارات مثبتی را میان برخی معامله‌گران ایجاد کرده است.  گروه دوم اعتقاد دارند با ماندن ترامپ در کاخ سفید تاکتیک فشار حداکثری ادامه خواهد یافت و این مساله دسترسی ایران به منابع ارزی خود را دشوارتر خواهد کرد.

با این حال سناریوهای پیچیده‌تری هم وجود دارد؛ به‌عنوان مثال عده‌ای باور دارند، ممکن است حتی با وجود برد ترامپ هم دلار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان بازنگردد. این گروه بر این موضوع تاکید دارند که ارزش واقعی دلار حدود ۲۲ هزار تومان است و در نتیجه نرخ‌های بالاتر را حبابی می‌دانند. در ضلع مخالف عده‌ای عنوان می‌کنند، برد بایدن هم نمی‌تواند زمینه‌ساز افت قابل‌توجه دلار شود. از نگاه این گروه بازار تا حدی اثرات برد بایدن را پیشخور کرده است.//تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied