شمانیوز
شما نیوز

شرایط دریافت وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان+ جزئیات

مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری درباره آخرین وضعیت اعطای وام ازدواج به فرزندان بازنشسته، توضیحاتی داد.

شرایط دریافت وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان+ جزئیات

محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره آخرین وضعیت اعطای وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۴۳۷ فرزند بازنشسته کشوری برای دریافت وام ازدواج در سامانه sabasrm.ir ثبت نام کردند.

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه از بین این تعداد به هزار نفر وام اعطا می‌شود و اولویت بندی صورت می‌گیرد، گفت: شرایط دریافت وام برای فرزندان بازنشستگان به این صورت است که تاریخ ازدواج باید از اول خرداد ۹۸ تا ۳۱ شهریور ۹۹ باشد و بازنشستگانی که بیشترین سنوات و کمترین حقوق را دارند می‌توانند برای فرزندانشان که در شرف ازدواج هستند، این وام را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام این وام تا ۲۰ مهر بود که به مدت ۷ روز تا ۲۷ مهر ماه تمدید شد، ادامه داد: از ۲۷ مهر ماه به بعد در حال بررسی ثبت نام کنندگان هستیم تا اواخر آبان ماه بتوانیم این وام را به متقاضیان پرداخت کنیم.

 

مرتضایی فرد با بیان اینکه مبلغ وام ۲۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: اقساط ۶۰ ماهه و با سود ۱۰ درصد است و ماهانه ۵۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود و به بازنشستگانی که دریافتی بالایی داشته باشند، این وام اعطا نمی‌شود و اولویت ما بازنشستگانی هستند که حقوق کمی دارند.

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بازنشستگانی که از تسهیلات دیگر استفاده کرده باشند نمی‌توانند این وام را دریافت کنند، افزود: اساسا این وام به بازنشستگانی اعطا می‌شود که از تسهیلات دیگر استفاده نکرده باشند، همچنین فرزندان بازنشستگانی که ازدواج دوم کرده‌اند نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

 

وی گفت: دریافتی بازنشسته‌ها در شهریور ۹۹ نباید کمتر از یک میلیون تومان باشد، چراکه مبنای بررسی‌های ما آخرین حقوق دریافتی بازنشسته است که این آخرین حقوق برای شهریور ماه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ستاره

    بدنبود