شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش وزیر اقتصاد به دارندگان سهام

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه مورخ ۹۹/۸/۶ با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت : این خبر خوش را به دارندگان سهام می دهم که خیلی از بنگاه های بورسی نرخ سود آوری بالایی دارند، چرا که بنگاه های بورسی بنگاه های منتخب، گلچین شده و صادراتی هستند. بنگاه های صادراتی حاضر در بورس، زمانی که ارز حاصل از صادرات خود را برگردانند معاف از مالیات هستند.

خبر خوش وزیر اقتصاد به دارندگان سهام

به گزارش شمانیوز به نقل از شادا، دکتر دژپسند در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، دلیل حضور خود در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص نوع نظارت و عملکرد این وزارتخانه در خصوص بازار سرمایه و نیز انطباق واگذاری های انجام شده در سنوات گذشته با قوانین و مقررات مربوط عنوان کرد.

دژپسند با بیان اینکه شورای عالی بورس وظیفه نظارت عالیه و سیاستگذاری را عهده دار است و سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر، وظیفه نظارت "عملیاتی" بازار سرمایه را بر عهده دارد، گفت:

بازار سرمایه فقط با شاخص ارزیابی نمی شود. شاخص برآیند و انعکاس شرایط پیرامونی هم هست، به عنوان مثال اگر بخواهد تصمیمی در مورد یک موضوعی مثلا نرخ سود بانکی گرفته شود، بحث اینکه نرخ سود می خواهد افزایش یابد؛ طبیعتاً بورس را تحت تاثیر قرار می دهدکه خوشبختانه این موضوع توسط رییس کل بانک مرکزی تکذیب شد.

دژپسند افزود: معین شده است که این موضوع در دستور کار بانک مرکزی نیست، ضمن اینکه اشاره شده است که هیچ قطعیتی وجود ندارد که افزایش نرخ سود بانکی، الان بر نقدینگی تاثیر داشته باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ما امروز شاهدیم که نهاد نظارتی و حاکمیت در بازار سرمایه، به موفقیت هایی در زمینه ریل گذاری این بازار نائل آمده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۲ شرکت از ۳۲۰ شرکت بورسی، بازار گردان دارند که تا کنون اینگونه نبوده است.

دژپسند افزود: همچنین ما امروز بازار ساز داریم و می توانیم اوراق تبعی اختیاری داشته باشیم. اینها همه نتیجه ریل گذاری ها و سیاستگذاری هایی است که انجام شده و بازار سرمایه به آنها مجهز شده است. 

 وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این شرایط بهترین حمایت دولت از سهامداران این است که قوانین و مقررات مناسب ایجاد کند، ریل گذاری و سیاست گذاری خوب انجام دهد، دومین کار این است که اطلاع رسانی کند، یعنی اطلاع بدهد که دارندگان سهام شرکت های بورسی بدانند، مجامع عمومی شرکت ها برگزار شده و نشان می دهد که سودآوری شرکت ها بالا است، تا دارندگان سهام به عنوان مالک دقت کنند و سهام خود را ارزان نفروشند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت؛  این خبر خوش را به دارندگان سهام بدهم که خیلی از بنگاه های بورسی نرخ سود آوری بالایی دارند، چرا که بنگاه های بورسی بنگاه های منتخب، گلچین شده و صادراتی هستند. بنگاه های صادراتی حاضر در بورس، زمانی که ارز حاصل از صادرات خود را برگردانند معاف از مالیات هستند.

وی با اشاره به اینکه رشد سود برخی از بنگاه ها به ۳۷۷ درصد نیز رسیده است افزود: در ارزیابی که از چند بنگاه اقتصادی داشتم متوجه شدم غالبا نرخ سود آوری آنها بالا است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه اظهار داشت: نسبت قیمت بر درآمد سهام  ( p/e) بعضی بنگاه ها حاکی از ارزندگی سهام آنها است و سهام داران اگر تمایل به فروش سهام خود دارند باید بدانند سهام ارزنده ای را به فروش گذاشته اند و سهام داران حتما با توجه و تامل نسبت به خرید یا فروش سهام اقدام کنند و اگر تمایل به فروش سهام خود را دارند، باید بدانند سهام ارزنده ای را به فروش گذاشته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied