شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه 99/08/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه 99/08/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه 99/08/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه 99/08/08 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت طلا سکه دلار / ​پنجشنبه 8 آبان ساعت 13:00

 

قیمت دلار امروز در بازار با کاهش همراه شد و به ۲۷,۸۰۰ (بیست و هفت هزار و هشتصد ) تومان رسید. سکه هم امروز ثبات قیمت را تجربه کرد.

قیمت ها امروز در بازار طلا در حالی بالا رفت که بازار ارز شاهد کاهش قیمت دلار است. سکه هم امروز ثبات قیمت را تجربه کرد.

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۰۹ درصدی، از ۱,۲۵۲,۹۰۰ (یک میلیون و دویست و پنجاه و دو هزار و نهصد ) تومان به ۱,۲۵۴,۱۰۰ (یک میلیون و دویست و پنجاه و چهار هزار و یکصد ) تومان رسید.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۰۱ درصدی، از ۵۴۳,۱۰۰ (پانصد و چهل و سه هزار و یکصد ) تومان به ۵۴۳,۲۰۰ (پانصد و چهل و سه هزار و دویست ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۷,۸۰۰ (بیست و هفت هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۷۲ درصدی داشته است.//دنیای اقتصاد

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

پیش‌بینی قیمت طلا/ ​پنجشنبه 8 آبان ساعت ١٢:٣٠

 

 

ازار پنج‌شنبه‌ها بازار نیمه‌جان و نیمه تعطیلی است با این حساب اگر دیدگاه بر افزایش باشد فرصت خوبی برای نوسان‌گیری به سمت بالا است و اگر دیدگاه کاهشی باشد عکس آن می‌تواند اتفاق افتاد.

در مجموع اگر بر مبنای الگوی رفتاری نیمه دوم هفته قرار باشد بازار حرکت کند در این مدت سکه یک روز در میان صعودی و نزولی بوده است. با توجه به این‌که چهارشنبه قیمت افت داشته امکان این‌که قیمت کمی به‌سوی بالا جابه‌جا شود محتمل است.

اگر بر قرار معاملات فردایی باشد معامله گران فردایی تلاش کردند در معاملات پشت خطی قیمت را مجدداً وارد کانال 14 میلیون کنند. معدود معاملاتی نیز در این سطح انجام شد اما با توجه به قیمت اونس و روند دلار کار سکه برای حضور و پایداری در این سطح سخت است.

اگر بر پایه قیمت دلار و طلا باشد تحلیل کمی پیچیده‌تر می‌شود زیرا دلار با درهم 8 هزارتومانی امکان برگشت به میانه کانال 29 را دارد اما طلا این روزها بی‌رمق‌تر از هرزمانی است. از این روز متغیر تراز کننده سکه در بازار امروز می‌تواند دلار و درهم باشد. اگر دلار و درهم نوسان چندانی نداشته باشند و در میانه کانال 13 میلیون تومان یا ابتدای مرز 14 میلیون تومان در چرخش باشد.

 

 

روند میان مدت سکه نیز نشان می دهد شانس سکه برای صعود بالا نیست اما شواهد کاهش قیمت متعدد است هر چند که بازار سکه جان سخت است و به راحتی تن به نزول نمی دهد حتی اگر در بازار مادر(طلای جهانی) معامله گران فروشنده باشند.\\تجارت نیوز

 

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مرور بازار چهارشنبه 7 آبان // ساعت 22:05

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۵۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون 252 هزار تومان، قیمت دلار 27 هزار و 700 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون و 200 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 600 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 5 میلیون  و 100 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 750 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 252 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 672 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 425 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی 30 هزار تومان عبور کند.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 27 هزار و 700 تومان، یورو 32 هزار و 600 تومان و درهم امارات 7 هزار و 570 تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود 50 میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود 4 هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 27 هزار و 850 تومان و قیمت فروش یورو نیز با کاهش  معادل 32 هزار و 850 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، برخلاف روزهای قبل از امروز چهارشنبه 7 آبان قیمت خرید دلار و یورو از سایت صرافی ملی حذف شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم

 

بروز رسانی: چهار‌شنبه 7  آبان 13:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

27 هزار و 850

قیمت دلار (بازار آزاد)

27 هزار و 700

قیمت یورو (صرافی بانکی)

32 هزار و 850

قیمت یورو (بازار آزاد)

32 هزار و 600

قیمت درهم

7 هزار و 570

قیمت پوند

37 هزار و 700

بروز رسانی: چهار‌شنبه 7 آبان ساعت 13:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  13 میلیون و 200 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

13 میلیون و 700 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

7 میلیون و 600 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5 میلیون و 100 هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 750 هزار

بروز رسانی: ‌‌چهار‌شنبه 7 آبان ساعت 13:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 252 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 672 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 425 هزار

انس طلا(دلار)

1903.6

 

z1og_fefdjnd3y7qv

ورود شاخص کل به کانال 1.2 میلیون / آیا امروز بورس جمع می‌شود؟ // ساعت 13:00

در دو هفته اخیر روند شاخص کل نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات بازار سهام عرضه در کلیت بازار باعث شد تا شاخص کل کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را نیز از دست بدهد و به یک میلیون و 278 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشته و کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.

حتی در حال حاضر توانایی خروج از بازار برای سهامداران متضرر شده نیز وجود ندارد و سرمایه آنها در صف‌های فروش قفل شده است و همین اصرار برای فروش سهام نیز باعث به وجود آمدن صف‌های فروش است و نقدشوندگی بازار سهام که یکی از ویژگی‌های مثبت این بازار نسبت به بازارهای موازی بود از بین رفته است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فملی و فولاد مقاومت قیمتی خود را از دست دادند و در کف قیمت با صف فروش سنگین عرضه شدند.همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی صف فروش بالایی دارند و عرضه در این نمادها زیاد است، صندوق پالایشی یکم نیز به دلیل روند نزولی این نمادها با قیمت‌های امروز با وجود تخفیف 40 درصدی 8 درصد ضرر کرده است. (نبض بورس)

 

 

11111111111111111

 

 

اما به نظر می‌رسد بازار امروز در حال تحرکات مثبت است و موج‌های مثبتی در گروه‌های فلزات اساسی، نمادهای سیتا و امین که دیروز به قیمت زمان عرضه خود رسیده بودند، خودرو، محصولات شیمیایی چون آریا و نوری دیده می‌شود.

ریزش بازار سهام طولانی شده است و از لحاظ تکتیکال باید واکنشی مثبت به ریزش‌های اخیر شاخص کل داشته باشد اما به نظرمی‌رسد واکنش مثبت پایدار بازار سهام تا انتخابات آمریکا به تعویق افتاده است.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت جهانی طلا 7 ابان // ساعت 12:30

در حالی که گمانه زنی های متفاوت در مورد نتیجه انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان موجب خنثی شدن تاثیرات کاهشی عواملی همچون تقویت دلار و تضعیف احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد تغییر اندکی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1908 دلار و 72 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.10 درصد کاهش به 1910 دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی تریدر گفت: «سرمایه گذاران برای خرید طلای بیشتر به یک دلیل نیاز دارند و این دلیل از سیگنال هایی که بانک های مرکزی در مورد سیاست های پولی خود ارسال می کنند به دست می آید.»

وی افزود: «در حالی که ویروس در سراسر جهان هر روز قربانیان بیشتری می گیرد، دیر یا زود شاهد اقدامات محرک مالی بانک های مرکزی خواهیم بود... احتمالا این به معنای مداخله بیشتر بانک های مرکزی در اقتصادهای ملی خواهد بود، زیرا آسیب اقتصادی ناشی از بحران کرونا قابل توجه بوده است.»

بحران جهانی کرونا موجب به راه افتادن موج بی سابقه چاپ پول و کاهش نرخ بهره در سراسر جهان شده و طلا را در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه طی یک دهه گذشته قرار داده است. زیرا هنگام افزایش نرخ تورم و بروز نوسانات ارزی، طلا محلی امن برای در امان نگه داشتن دارایی ها از افزایش نرخ تورم است.

در همین حال، پس از آنکه ترامپ تایید کرد که بسته محرک مالی جدید احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر به تصویب خواهد رسید، بازارها از تزریق قریب الوقوع نقدینگی ناامید شده اند. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد افزایش 0.2 درصدی بود.// تسنیم

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied