شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه کرمان مطرح کرد:

اهمیت برنامه ریزی بیمه‌ها برای پیشگیری از بیماری

امام جمعه کرمان گفت: بیمه‌های درمانی باید برای پیشگیری از بیمار شدن افراد برنامه داشته باشند تا با آگاه سازی جامعه از ابتلای مردم به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.

اهمیت برنامه ریزی بیمه‌ها برای پیشگیری از بیماری

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی افزود: امروزه درمان در سبد اقتصادی خانواده‌ها جایگاه مهم و جدی دارد. توقع عمومی از بیمه سلامت این است که در راس امور مربوط به حوزه درمان باشد. هر چه بیمه سلامت بتواند چتر بیمه‌ای خود را عمومی‌تر کند قطعا موفق‌تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: دولت به معنی واقعی کلمه باید به کمک سازمان‌های بیمه‌گر بیاید، زیرا نتیجه آن انتفاع مردم است. اگر جامعه در بحث بیمه پیش رو باشد، دغدغه و نگرانی مردم کاهش پیدا می‌کند و همه از آن سود می‌برند.

علیدادی سلیمانی همچنین گفت: حذف دفاتر بیمه درمانی یک کار بزرگ و انقلابی بود. حذف این دفترچه‌ها تا آخرین مرحله باید انجام شده و مراجعه حضوری مردم به سازمان‌های بیمه‌گر تا حد امکان حذف شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: طرح بیمه بر اساس وسع مالی یک اقدام ارزشمند است و از همان روز اول باید اجرا می‌شد. یارانه دادن به تمام دهک‌ها خوب نیست و وقتی فردی نیاز ندارد و متمکن است، یارانه دادن به آن معنایی ندارد و می‌شود این پول را در جایی سرمایه‌گذاری کرد و بیشتر از آن نتیجه گرفت .

وی اظهار کرد: پیشگیری از بیماری و درمان بسیار اهمیت دارد و باید برنامه داشته باشیم تا مردم با انجام کارهای خاص ایمنی بدن خود را بالا ببرند و اصلا بیمار نشوند. تعدادی از افراد هم هستند که بیمه می‌شوند، اما مراجعه کمتری به مراکز درمانی دارند که باید به این افراد به طور ویژه توجه شده و در زمان بیماری و بحران به ازای زمانی که مراجعه نکردند حق آنها ضایع نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied