شمانیوز
شما نیوز

تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت خودرو + جزئیات

یک کارشناس صنعت خودرو نقش انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بر قیمت اتومبیل در بازارهای داخلی را بررسی کرد.

تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت خودرو + جزئیات

لطیف یاری با اشاره به نقش کاهش ارزش دلار آمریکا در ابتدای هفته گذشته در پایین آمدن قیمت خودرو، اظهار کرد: کاهش نامحسوس ارزش هر دلار آمریکا در روند معاملات بازار آزاد ارز موجب شد تا قیمت اغلب خودروهای تولید داخل در ابتدای هفته گذشته کاهش نامحسوسی را تجربه کند و تأثیر نوسانات قیمت دلار بر نرخ خودروهای داخلی و وضعیت خرید و فروش اتومبیل در بازارهای ایران بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: بازارهای مهمی چون مسکن، سرمایه، طلا، سکه و ارز در تعیین قیمت خودروهای ساخت داخل تأثیر دارند؛ در حقیقت با توجه به نقش سرمایه‌ای خودرو در ایران و تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در این بخش، بازار خودرو نیز تحولاتی که در بازارهای مالی به وجود می‌آید را تجربه می‌کند و به همین دلیل نوسانات مهم و تأثیرگذار در بازارهای دیگر تأثیر زیادی در بازار اتومبیل دارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اغلب اعضای نظام اجتماعی در ایران گمان می‌کنند که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات این کشور، پیروز رقابت‌های انتخاباتی است و از این رو تعداد زیادی از بازارهای مالی و غیرمالی خودشان را برای تجربه یک موج کاهشی قیمت در روند معاملات روزانه آماده می‌کنند.

یاری اضافه کرد: بازارهای مالی و غیرمالی ایران همچون بازار خودرو برای کاهش قیمت محصولات و سهم‌های خود آمادگی دارند و در صورت پیروزی جو بایدن جو روانی اغلب بازارها برای یک کاهش قیمت ناگهانی از پیش آماده شده است. در حقیقت علت اصلی افزایش معاملات خرید و فروش خودرو در ایران در بازه زمانی پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز همین ترس مردم از کاهش قیمت اتومبیل‌شان است.

وی ادامه داد: همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد بخش قابل توجهی از نوسانات و التهابات بازار ارز، بازار خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با توجه به پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی در رابطه با احتمال کاهش نرخ ارز در صورت پیروزی احتمالی نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، کاهش قیمت خودرو نیز محتمل است و باید منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بمانیم.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: تعداد فروشندگان خودرو در شرایط فعلی که احتمال کاهش قیمت اتومبیل وجود دارد افزایش چشمگیری یافته است و خریداران کم تعداد نیز با احتیاط نسبت به خرید اتومبیل اقدام می‌کنند زیرا احتمال می‌دهند که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاهش نرخ رسمی ارز در بازارهای آزاد و افزایش قدرت خرید پول ملی به صورت یک زنجیره موجب کاهش قیمت اتومبیل آنها در آینده نه چندان دور شود.

 

 

منبع: ایمنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied