شمانیوز
شما نیوز

گروه تحقیقات بین المللی مس پیش‌بینی‌ کرد

افزایش تولید مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش

گروه مطالعات بین المللی مس پیش‌بینی بازار مس خود را برای سال 21-2020 منتشر کرده و انتظار دارد سال جاری دومین سال متوالی سقوط در تولید جهانی مس باشد.

افزایش تولید مس در سال 2021 پس از دو سال کاهش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، این گروه پیش‌بینی می‌کند پس از کاهش 0،2 درصدی تولید مس در 2019 تولید معدنی این فلز در سال جاری حدود 1.5 درصد تنزل یابد و در سال آینده با رشدی حدوداً 4.5 درصدی روبرو شود. این پیش‌بینی با برآوردهای «کولین همیلتون»، از تحلیلگران معدن‌کاری در بازارهای سرمایه بی ام او، مطابقت دارد. این تحلیل‌گر ساکن لندن پیش‌بینی کرده تولید معدنی مس در سطح جهان در 2020 با 1.7 درصد کاهش و در سال 2021 با 4.1 درصد افزایش روبه‌رو شود.

بر اساس این گزاش، گروه مطالعات بین‌المللی مس بیان کرد: کاهش تولید در 2019 عمدتاً به علت مسائل عملیاتی، به‌ویژه در اندونزی، روی داد، اما افت آن در سال جاری در وهله نخست به تعطیلی های موقتی معادن در اثر همه گیری کووید 19، مخصوصاً در پرو، ارتباط دارد.

این گروه همچنین اعلام کرد با وجود این بخشی از تولید پایین‌تر سال 2020 با تولید اضافی از سوی معادن جدیداً راه‌اندازی شده، شامل معدن تومینسکویه شرکت مس روسی و معدن مس-کبالت دزیوا در جمهوری دموکراتیک کنگو که در ماه ژانویه تولیدشان را آغاز کردند، جبران خواهد شد. عملیات دزیوا مشترکاً به شرکت دولتی کنگویی جکاماینز و شرکت معدنکاری فلزات غیر آهنی چین تعلق دارد.

گروه مطالعات بین‌المللی مس گفت: تولید اضافی از پروژه‌های جدید، شامل تومینسکویه و دزیوا، همراه با تولید ناشی از معادن ارتقاء یافته مانند کوبره دِ پاناما و بهبود چشمگیر در تولید اندونزی، بخشی از کاهش‌های رخ داده در اثر همه‌گیری کووید 19 را جبران خواهد کرد.

این گروه همچنین در رابطه با سال 2021 بیان کرد: انتظار می‌رود تولید سال آینده به علت بهبود بازده عملیات‌های محدود شده در 2020 و افزایش عرضه ناشی از ارتقاء معادن اخیراً راه‌اندازی شده و پروژه‌های توسعه و همچنین راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده پروژه‌های بزرگ‌تر شامل کاموآ-کاکولا،  پروژه سولفید اسپنس و پروژه لون استار افزایش یابد. پروژه کاموآ-کاکولای شرکت ایوانهو ماینز در جمهوری دموکراتیک کنگو قرار است تولید خود را در فصل سوم 2021 آغاز کند. معدن سولفید اسپنس شرکت بی اچ پی بیلیتون در شیلی طبق برنامه تولیدش را در 2021 شروع می‌کند، و معدن لون استار شرکت فریپورت مک موران در آریزونا در مسیر شروع تولید تا پیان سال جاری قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied