شمانیوز
شما نیوز

بانک کشاورزی حامی تولید و کارآفرینان

کویر تشنه کرمان ویزد و تبدیل آن به قطب صنعت کشور،مطالبه صنایع و معادن و کشاورزان استان های کویری و از همه مهم تر، بحران کم آبی دغدغه مردمان پاک نهاد چند استان کم برخوردار از منابع آبی کشور است که با احداث ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران برطرف خواهد شد.

بانک کشاورزی حامی تولید و کارآفرینان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، بحران کم آبی بیش از 63درصد مردم استان کرمان را با خطر جدی مواجه کرده بود که با اجرا و بهره برداری قطعه نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران به طول 305 کیلومتر برطرف خواهد شد. این قطعه از طریق مشارکت سندیکایی و با حضور موثر بانک کشاورزی به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، پنجشنبه ۱۵ آبان ماه جاری با فرمان رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می شود.

براساس این گزارش، بانک کشاورزی با تامین بخشی از منابع مالی طرح ملی انتقال آب خلیج فارس که از محل منابع صندوق توسعه ملی صورت گرفته است، در آبرسانی  به بخش صنعت گل گهر در سیرجان، مس در سرچشمه رفسنجان و چادرملو یزد و نیز تامین آب کشاورزی و آب شرب استان های یزد و کرمان مشارکت دارد.

این گزارش می افزاید،قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول 305 کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول 150 کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان 360 کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو 150 کیلومتر خواهد بود و جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، 16300 میلیارد تومان(ریالی و ارزی) است.

شایان ذکر است طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از پروژه های در دست انجام بزرگ آبرسانی کشور محسوب می شود که از سال ۹۵ توسط شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس(WASCO) و حمایت مالی چند بانک از جمله بانک کشاورزی ، در سه خط در مرحله اجرا قرار گرفته و آب گل گهر در سیرجان، مس در سرچشمه رفسنجان و چادرملو یزد را تامین می کند و با اجرای این طرح ، شیرین سازی آب دریا در کنار خلیج فارس نیز انجام می شود و با ۷۰۰ کیلومتر خط لوله، آب برای مصرف صنایع و آب شرب استان های یزد و کرمان تأمین می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied