شمانیوز
شما نیوز

جزئیات قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت، برای مشمولین این سهام از روز گذشته فراهم شده است و سهامدارانی که از طریق بانکها یا کارگزاریها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند.

جزئیات قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت

پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، از مجموع ۴۹ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد و از آنجایی که این اتفاق در روزهای صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

اتفاقی که باعث شد یا سهام آن ها فروش نرود یا با ارزش کم به فروش برسد. به همین دلیل و طبق اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی،  بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت های لازم در اختیار بانک ها و شرکت های کارگزاری قرار گرفته است؛ به گونه ای که مشمولان می توانند از چهارشنبه ۱۴ آبان ماه، درخواست حذف سفارش فروش خود را لحاظ کنند. بر این اساس، در سامانه های فروش سهام عدالت بانک ها و شرکت های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش افزوده شده است تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند.

البته سهامداران باید این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان درسامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied