شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/08/17 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/08/17 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/08/17 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه 99/08/17 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

z1og_fefdjnd3y7qv

ریزش شدید قیمت دلار | 17 آبان​ // ساعت 12:05

امروز شنبه ۱۷ آبان نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۴۵۰۰ تومان تعیین شد. قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸۹۰۰ تومان اعلام شده است.

صرافی ملی همانند چند روز گذشته نرخی برای خرید ارز اعلام نکرده است.// گسترش نیوز

 

دلار۱

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 17 آبان // ساعت 09:00

در این مورد نایب رئیس اول اتحادیه طلا گفت: تا زمان اعلام نتایج نهایی آرا در آمریکا قیمت انس جهانی طلا نوسان خواهد داشت؛ این در حالی است که در بازار ایران قیمت طلا دیگر جان گران شدن ندارد. پیش‌بینی ما این است چنانچه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شود وضعیت طلا در بازارهای جهانی آرام و قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان خواهد شد.

برای سرمایه‌گذاران انتخاب بایدن به معنای محرک‌های مالی بیشتر کووید 19 و سیاست‌های زیرساختی پرهزینه است، که به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه خرید طلا برای فرار از آن منجر می‌شود. تحلیل‌گران پیش بینی‌ می‌کنند که اگر در طول 2 روز تعطیلی بازار‌ها، نتایج نهایی انتخابات به نفع بایدن رقم خورد، قیمت آن در آغاز هفته کمی افزایش می‌یابد و به سقف قبلی 2000 دلار نزدیک شود.

انتخابات ریاست جمهوری کم و بیش تأثیر خود را بر بازار‌ها گذاشته است و اکنون مهم‌ترین علامت سؤال، نتیجه انتخابات مجلس سنا است، که جواب آن می‌تواند برای طلا بسیار مهم باشد. همان طور که قبلا گفته شده است پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا و پیروزی بایدن در ریاست جمهوری بیشتر برای بازار بورس مفید برآورد شده است و پیروزی در ریاست جمهوری و کنگره بیشتر برای طلا و فلزات گران‌بها.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 17 آبان // ساعت 09:00

با توجه به روند قیمت‌ها، می‌توان گفت که دلار در واکنش به پیروزی نامزد دموکرات، افت زیادی را تجربه کرده است. این مساله موجب شده است که برخی از فعالان عنوان کنند دلار برد بایدن را پیشخور کرده است و آمادگی نزول بیشتر را ندارد. با این حال، تعداد زیادی از بازیگران ارزی باور دارند، فروش‌های هیجانی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، روز شنبه در بازار ادامه خواهد یافت و دلار در ابتدا به سوی کف ۲۳ هزار تومانی حرکت خواهد کرد؛ از نگاه این دسته از فعالان در صورتی که دلار تا کانال ۲۳ هزار تومانی ریزش کند، برای ادامه روند نزولی باید رفتار معامله‌گران و خبرهای بعدی را بررسی کرد.

برخی فعالان باور دارند در صورتی که واقعا بایدن به برجام بازگردد یا ایران سیگنال مثبتی جهت آمادگی برای مذاکره با دولت جدید آمریکا نشان دهد، قیمت‌های زیر ۲۰ هزار تومان هم دور از دسترس نیست. از نگاه آنها، بازار به‌صورت هیجانی و با جو روانی سفته بازان به بالای ۳۰ هزار تومان رفته بود و با کاهش انتظارات منفی، تقاضای احتیاطی در بازار وجود نخواهد داشت که قیمت‌ها را دچار تکانه افزایشی غیرعادی کند.

در این میان، دسته‌ای از تحلیلگران هم اعتقاد دارند برای بازگشت ثبات در بازار ارز نیاز است که سیاست‌های انقباضی برای مدیریت سرعت نقدینگی و کاهش نرخ تورم صورت بگیرد. از نگاه این گروه تا زمانی که برای چنین مسائل کلانی، راهکار خاصی اندیشیده نشود، افت قیمت‌ها می‌تواند پایدار نباشد و یک خبر منفی از آن سوی آب‌ها بتواند بازار را دچار هیجان افزایشی کند. در واقع از نگاه آنها، همزمان با تغییر انتظارات سیاسی، بهتر است در سیاست‌های کلان اقتصادی هم تغییراتی صورت بگیرد که زمینه‌ساز ثبات پایدارتر در اقتصاد ایران شود، ثباتی که به راحتی با اخبار سیاسی خدشه‌دار نشود.// تجارت نیوز

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد // 16 آبان ساعت 21:00

قیمت نفت پس از سقوط حدود یک درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و طولانی شدن روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از دو درصد ریزش کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و شش سنت معادل ۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه ۰.۹ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و پنج سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشت.

ایتالیا روز پنجشنبه بزرگترین آمار ابتلای روزانه به کووید ۱۹ را ثبت کرد و موارد روزانه ابتلا در آمریکا به ۱۲۰ هزار و ۲۷۶ مورد افزایش یافت که دومین رکورد روزانه ابتلا از زمان شیوع بیماری در این کشور بود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، گسترش همه گیری ویروس کرونا در اروپا و آمریکا احتمالا به مصرف سوخت آسیب خواهد زد. هیچ شواهدی هم از اقدام اوپک پلاس برای معکوس کردن برنامه افزایش تولید از ژانویه وجود ندارد. عدم توازن میان عرضه و تقاضا مانع رشد قیمتی شد که نفت پیش از انتخابات داشت.

کمیسیون اتحادیه اروپا در پیش بینی رشد اقتصادی بازبینی و اعلام کرد اقتصاد این بلوک تا سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از شیوع همه گیری بازنخواهد گشت.

در این بین، شمار آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد و نتایج نشان می دهد جمهوری خواهان احتمالا کنترل سنا را در دست خواهند داشت؛ در حالی که انتظار می رود دموکراتها برتری اندکی در کنگره داشته باشند و به این ترتیب امیدها برای تصویب بسته محرک مالی بزرگ در این کشور ضعیف شده و به کاهش قیمتهای نفت کمک کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ساعات پایانی روز پنجشنبه بدون ارایه مدرکی بر ادعاهایش، گفت: اگر رای های قانونی شمارش شوند وی پیروز انتخابات خواهد بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، مهمترین پرسشها برای نفت، مدت زمان تولید یک واکسن موثر برای کووید ۱۹، تصویب بسته کمک مالی در آمریکا، فضای سیاسی نامعلوم و چگونگی واکنش اوپک به نگرانیهای تقاضا خواهد بود.

انتظار می رود اوپک پلاس در واکنش به ضعیف شدن تقاضا در پی وضع قرنطینه های جدید، برنامه افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از ژانویه سال ۲۰۲۱ را به تاخیر بیاندازد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا از قیمتها حمایت کرد اما این کاهش ناشی از تعطیلی تولید در منطقه خلیج مکزیکو به دلیل وقوع طوفان بود که یک رویداد موقتی بود. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ اکتبر هشت میلیون کاهش یافت در حالی که تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان ۹۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.// ایسنا

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

سکه به مرز کانال ۱۱ میلیون تومان برگشت // 16 آبان ساعت 21:00

سکه قدیم در حدود 11,700,000 تا 11,300,000 تومان و سکه امامی در حدود 12,100,000 تا 12,100,000 تومان خرید و فروش می شود.

این ریزش قیمت ها در حالی اتفاق می افتد که حتی انس جهانی طلا رشد کرده و به 1,947.7 دلار رسیده اما کاهش نرخ دلار در ایران به حدی بوده که باعث ریزش قیمت های بازارهای موازی مثل طلا، سکه، خودرو و املاک شده است.

این واکنش بازار به برد احتمالی بایدن مشخص می کند که اعلام پیروزی قطعی او می تواند ریزش در این بازارها را عمیق تر کند.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

دلار وارد کانال ۲۴ هزار تومانی شد // 16 آبان ساعت 20:50

هر چه احتمال رسیدن رنگ آبی به کاخ سفید افزایش می‌یابد، رنگ دلار در تهران قرمزتر می‌شود. دلار پس از انتخابات آمریکا ۲ روند متفاوت را طی کرد؛ در ساعات اولیه پس از انتخابات که احتمال پیروزی ترامپ بیشتر بود، دلار به سرعت خود را به ۳۰ هزار تومان رساند. اما در روز پنج‌شنبه، پس از آنکه ورق برگشت و شانس بایدن برای پیروزی بیشتر شد، دلار به راحتی ۳ هزار تومان از ارزشش را از دست داد و به ۲۷ هزار تومان نزول کرد.

حال با پیش افتادن نامزد دموکرات در ایالت جورجیا، شانس پیروزی بایدن نزدیکتر از همیشه شده است. همین خبر کافی بود تا دلار در معاملات پشت خطی، به راحتی و بدون دخالت بازارساز، به زیر ۲۵ هزار تومان برسد. این افول، بارها از سوی کارشناسان پیش بینی شده بود. چرا که نرخ ۳۰ هزار تومانی دلار، چندان از واقعیت‌های بنیادی نشات نمی‌گرفت. حال با از هم پاشیدن حدس دلاربازان از انتخابات آمریکا، مطلوبیت نگهداری دلار، حداقل برای کوتاه‌مدت به کمترین میزان خود رسیده است. احتمالا موج‌های بعدی فروش نیز از فردا در بازار مشاهده خواهند شد.// اقتصاد نیوز

 

z1og_fefdjnd3y7qv

ریزش شدید قیمت طلا و دلار با افزایش شانس پیروزی بایدن // 16 آبان ساعت 16:00

این اتفاق در حالی است که طلای جهانی به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار بازگشته و انتظار می رود که افزایش قیمت بسیار شدیدی را تجربه کند.

از مدت ها پیش کارشناسان پیش بینی می کردند که با پیروزی بایدن بر ترامپ در انتخابات ایالات متحده آمریکا قیمت طلای جهانی افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

اما در ایران به دلیل شرایط سیاسی متفاوت و تنش های موجود به دلیل جو روانی ایجاد شده نسبت به پیروزی دموکرات ها قیمت طلا و دلار کاهش یافته و به سطوح بسیار پایینی بازگشته است.

 

 

 

 

البته باید توجه داشت که آن چیزی که در انتها بر روی قیمت طلا تاثیر گذار خواهد بود شرایط واقعی اقتصادی می باشد. بالا رفتن انس، شرایط بحران اقتصادی به وجود آمده بر اثر بیماری کرونا و همچنین افزایش آمار مبتلایان به ویروس می تواند قیمت طلا را در ادامه افزایش دهد.

در جهان نیز کارشناسان معتقدند که پس از پیروزی بایدن آن چیزی که در وهله بعدی قیمت طلا را افزایش خواهد داد کوج دوم ویروس کرونا می باشد.

هرچند کارشناسان معتقدند که هنوز هم نمی توان پیش بینی چندان دقیقی از روز های آینده طلا داشت چرا که هنوز پیروزی بایدن قطعی نشده است اما اکنون تصویر آینده طلا بسیار واضح تر از روز های گذشته است.// طلا

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار  امروز 16 آبان // ساعت 11:00

دیروز قیمت دلار نقدی در بازار وارد کانال 27 هزار تومان، دلار صرافی ملی وارد کانال 26 هزار تومان و دلار فردایی طبق اعلام برخی رسانه‌ها وارد کانال 24 هزار تومانی شد. برخی کارشناسان نیز احتمال سقوط قیمت دلار تا 20 هزار تومان را محتمل می‌دانند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که پیش از این، این کاهش را محتمل دانسته بودند. آیا دلار 20 هزار تومانی در هفته بعد به واقعیت تبدیل می‌شود؟//تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 آبان // ساعت 11:00

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19 روز پنجشنبه، قیمت سکه تمام طرح قدیم 12 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 12 میلیون و 902 هزار تومان در بازار طلا و سکه بوده است.

این قیمت سکه طرح جدید دو میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت سکه در روز چهارشنبه است.

در بازار طلای تا پیش از روز جمعه نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 223 هزار و 400 تومان قیمت داشته است.

نیم‌سکه، هفت میلیون تومان در بازار معامله شده، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و 150 هزار تومان و دو میلیون و 730 هزار تومان بوده است.

از نگاه خیلی از فعالان بازار طلا، در صورت افزایش شانس بایدن در انتخابات آمریکا، همچنان این روند نزولی ادامه خواهد داشت.//تجارت نیوز

2

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied