شمانیوز
شما نیوز

تکمیل اختیارات سهامدار تمامیت خواه

بر اساس مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس، موسسان شرکت‌های تامین‌سرمایه که به شکل سهامی‌عام و از طریق فرآیند پذیره‌نویسی عمومی تاسیس می‌شوند، می‌توانند حداکثر تا ۶۰ درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشند.

تکمیل اختیارات سهامدار تمامیت خواه

به گزارش شمانیوز به نقل از صدای بورس؛ دکتر داوود رزاقی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین در این باره می گوید: مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس در خصوص تامین‌سرمایه‌های موجود و در حال تشکیل که مشکل ۳۵ درصد مالکیت را داشتند، خبر خوبی تلقی می‌شود. همچنین با داشتن ۶۰ درصد سهامداری، امکان گرفتن ۳ تا ۵ کرسی از ۵ کرسی هیات‌مدیره را فراهم و به نوعی اختیار مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده را در دست گروه قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد سهامداران فعلی تامین‌سرمایه‌ها که ملزم به رعایت ۳۵ درصد سهامداری بودند و اقدام به فروش کردند، با این مصوبه فشار فروشی نخواهند داشت و موسسین تامین‌سرمایه‌های جدید نیز که به دنبال شریک بودند، وقتی احساس می‌کنند توانایی تاسیس را به تنهایی دارند، این اقدام را انجام می‌دهند.

از طرفی دیگر، زمانی که با سه سهامدار مستقل موجبات ایجاد کنترل‌های دقیق تر و بهتر در داخل شرکت تأمین‌سرمایه فراهم می‌شد، معمولا سمت‌های مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره بین سه گروه مستقل به صورت دوره‌ای چرخشی بود و به نظر می‌رسد وظایف نظارتی سازمان‌بورس و اوراق‌بهادار کمی پوشش داده می‌شد، اما با این مصوبه اختیارات سهامدار تمامیت خواه، کامل بوده و انتخاب مدیرعامل و رئیس هیات مدیره را در اختیار خواهد داشت. در این صورت خودکنترلی شرکت بخاطر تفاوت سهامداران از بین رفته و وظایف نظارتی سازمان‌بورس و اوراق‌بهادار پررنگ‌تر می‌شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied