شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/20 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

z1og_fefdjnd3y7qv

سکه 13 میلیون و 400 هزار تومان شد // سه شنبه 20 آبان ساعت 15:00

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

جواهر و سکه امروز (۲۰ آبان ۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۳۰۰ تومان، ربع سکه ۵ میلیون تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۸۸۵ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.// باشگاه خبرنگاران

 

 

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

سکه ۱۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان شد

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت جدید طلا و سکه در بازار // سه شنبه 20 آبان ساعت 12:00

اولین قیمت طلا در امروز توسط اتحادیه طلا یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان در هر گرم اعلام شده است.// تجارت نیوز

 

168074_165

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت طلا به شدت ریخت // سه شنبه 20 آبان ساعت 09:36

 

بهای معاملات اونس طلا در بازار نیویورک ۹۷ دلار و ۳۰ سنت معادل حدود پنج درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه به دلار از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون بود.

شرکت پی فایزر اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ که این شرکت تولید کرده، بیش از ۹۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر بوده است. چنین دارویی احتمالا روند احیای اقتصادی از همه گیری ویروس کرونا را سرعت بخشیده و نیاز به بسته محرک مالی بیشتر را کاهش می‌دهد.

نتایج آزمایش گسترده واکسن کووید ۱۹ پی فایزر، امیدبخش‌ترین پیشرفت علمی بوده که تاکنون در مبارزه با کووید ۱۹ روی داده و در صورتی که تحقیقات بی‌خطر بودن تزریق این واکسن را نشان دهد، زمینه را برای شرکت پی فایزر و بیو ان تک برای اجازه اضطراری از رگولاتورها هموار می‌کند.

قیمت طلا پس از اعلام این خبر ریزش کرد و همه رشد قیمتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته محرک مالی وسیعتر در این کشور پیدا کرده بود را از دست داد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: طلا دارایی است که سرمایه‌گذاران را به دلیل دورنمای بسته محرک مالی و نرخهای بهره بسیار پایین جذب کرده است. تولید واکسن نیاز به اقدامات محرک مالی را کمتر خواهد کرد زیرا اقتصادها می‌توانند بازگشایی شوند.

طلا به پایین میانگین قیمت ۱۰۰ روزه سقوط کرد که روند نزولی این فلز ارزشمند را تسریع کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فلزات صنعتی، بازارهای سهام و قیمتهای نفت همگی صعود کردند و مس به بالاترین قیمت در دو سال اخیر صعود کرد. با تغییر توجه سرمایه‌گذاران به تغییرات در سیاست انرژی و تجارت امریکا در دوران بایدن، فلزات پایه شامل روی و نیکل روند رشدی که در ابتدای معاملات داشتند را ادامه دادند. اگرچه انتظار نمی‌رود سیاست‌هایی نظیر تعرفه‌ها روی واردات فولاد و آلومینیوم که مربوط به دوران ترامپ هستند به این زودی حذف شوند اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا ممکن است از تنشهای تجاری با چین که بزرگترین مصرف‌کننده کالاهای صنعتی است، کم کند.// ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

 

قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۹ ‌آبان // ساعت 22:00

امروز دلار در بازار آزاد مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۲۵,۳۰۰ (بیست و پنج هزار و سیصد ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۰۹ نوامبر ۲۰۲۰ - با رشد ۴.۸۸ درصدی به ۲۶,۶۰۰ (بیست و شش هزار و ششصد ) تومان رسید.

 

جدول ارزهای پرکاربرد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر
دلار در بازار آزاد ۲۶,۶۰۰ 200.00
یورو در بازار آزاد ۳۱,۳۴۷ -58.00
درهم امارات (حواله) ۷,۴۵۰ 50.00
پوند ۳۴,۷۳۴ -90.00
یوان چین ۴,۰۱۵ -5.00
لیر ترکیه ۳,۳۲۶ 47.00

 

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۶,۶۰۰ ۱,۳۰۰ ۴.۸۸ 16:01
۲۵,۳۰۰ ۶۰۰ ۲.۳۷ روز قبل
۲۴,۷۰۰ -۲,۳۰۰ -۹.۳۲ ۲ روز پیش

 

 

 

 

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

قیمت سکه دوشنبه 19 آبان // ساعت 22:00

سکه امامی امروز با افزایش ۳.۷۳ درصدی، از ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و نهصد هزار) تومان به ۱۳,۴۰۰,۰۰۰ (سیزده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید.

 

 
جدول ارزهای پرکاربرد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر
دلار در بازار آزاد ۲۶,۶۰۰ 200.00
یورو در بازار آزاد ۳۱,۳۴۷ -58.00
درهم امارات (حواله) ۷,۴۵۰ 50.00
پوند ۳۴,۷۳۴ -90.00
یوان چین ۴,۰۱۵ -5.00
لیر ترکیه ۳,۳۲۶ 47.00

 

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۳,۴۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰ ۳.۷۳ 16:02
۱۲,۹۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۴.۶۵ روز قبل
۱۲,۳۰۰,۰۰۰ -۸۰۰,۰۰۰ -۶.۵۱ ۲ روز پیش

 

z1og_fefdjnd3y7qv

دلار گران شد ​// 19 آبان ساعت 13:14

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه نیز روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی را به ۵۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می‌کنند با ورود ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل،  قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود ۴ هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی نیز افزایش یافت؛  قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه ۲۰ مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که ۱۸ بانک ایرانی را در لیست تحریم‌های ثانویه خود قرار داد.

برخلاف هفته‌های قبل از روز‌های قبل بازار ارز نزولی شده است؛ سیر نزولی قیمت‌ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه ۱۴ آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود ۷ هزار تومانی همراه بوده و دلار از ۳۰ هزار تومان ظهر چهارشنبه به ۲۳ هزار تومان در صبح روز یک‌شنبه ۱۸ آبان رسیده است.

مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز از دیدگاه فعالان حاضر در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است؛ از آنجایی که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجی‌های قبل از انتخابات جهت‌گیری ارز مشخص می‌شد با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریو‌های بدبینانه برای آینده کنار رفته و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

ما نوسانات در بازار ارز همچنان پابرجاست و برهمین اساس هم قیمت‌ها در بازار از عصر دیروز بار دیگر صعودی شده است؛ هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۳۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به دیروز معادل ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

 دلار صبح روز یکشنبه در صرافی‌ها در کانال ۲۲ هزار تومان قیمت خورده بود، ولی در ادامه با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بار دیگر به کانال‌های بالاتر بازگشت.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.// تسنیم

 

 

بروز رسانی: دوشنبه 19  آبان 11:15

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

24 هزار و 200

قیمت دلار (بازار آزاد)

25 هزار و 900

قیمت یورو (صرافی بانکی)

28 هزار و 700

قیمت یورو (بازار آزاد)

31 هزار و 500

قیمت درهم

7 هزار و 250

قیمت پوند

36 هزار و 800

 

 

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت طلا 19 آبان // ساعت 12:04

امروز (۱۹ آبان ۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۲ میلیون   تومان، نیم سکه ۷ میلیون  تومان، ربع سکه ۵  میلیون  تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۹۱۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان معامله می‌شود.

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۲۱,۷۲۰,۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۲.۳۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۷.۰۰۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۵.۰۰۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۷۰۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک  هزار و ۹۱۳ دلار  و ۴ سنت  
طلای ۱۸ عیار  ۱.۱۹۷.۱۰۰

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied