شمانیوز
شما نیوز

حداقل حقوق بیمه بیکاری اعلام شد

وزارت تعاون گفت: افرادی که از اول خرداد امسال بیکار شدند حداقل دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.

حداقل حقوق بیمه بیکاری اعلام شد

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت تصمیم گرفت تا بر اساس قانون به کسانی که در پی شیوع این ویروس کار خود را از دست دادند، بیمه پرداخت کند.

درحالی که در قانون ذکر شده است که مجموع دریافتی مقرربگیر بیمه بیکاری نباید از 80درصد متوسط مزد یا حقوق کمتر باشد، مشاهده شد که مشمولان بیمه بیکاری کرونا که گلایه‌های بسیاری از وضعیت پرداختی‌ها داشتند. بر اساس بررسی ها میزان پرداختی‌های بیمه بیکاری مشمولان کرونا به اندازه‌ای کم بوده است که در برخی موارد تا 70هزار تومان در گزارش‌های میدانی گزارش شده است.

اما اکنون شواهد حاکی از آن است که شرایط تغییرکرده است.

بابایی, مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون درباره حداقل حقوق بیمه بیکاری گفت: افرادی که از اسفند 98بیکار شده اند تا قبل از خرداد 99 بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا حداقل یک میلیون تومان مقرره بیکاری دریافت می‌کردند، اما از خردادماه این میزان بر اساس قانون بیمه بیکاری و همچنین شرایط تاهل یا تجرد و افراد تحت تکفل گاهی به 5 تا 6 میلیون تومان هم افزایش یافته است.

حداقل حقوق بیمه بیکاری 2 میلیون تومان اعلام شد

وی افزود: به ازای هر فرد تحت تکفل ده درصد حداقل دستمزد اعلامی شورای عالی کار به رقم بیمه بیکاری اضافه شده است.

بابایی گفت: تاکنون به 670هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از اول خرداد تاکنون 196هزار و 246نفر در سامانه جامع روابط کار برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که 95هزار نفر تعیین تکلیف شده و از این تعداد 68هزار بیمه شده بیمه بیکاری گرفته اند.

 

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied