شمانیوز
شما نیوز

تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد قشم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در قشم را تشریح کرد.

تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ علیرضا کمساری  اظهار کرد: برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری با شعار «دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور و جزیره زیبای قشم  برگزار می شود.

وی توجه افکار عمومی و جوامع محلی به مقوله کتاب و کتابخوانی را از جمله مهمترین ویژگی های فرهنگی جزیره دانست و افزود: هر قدر که توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه و کتابخوانی جلب شود جامعه ما بیشتر در مسیر تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب در برخی از روستاهای سطح جزیره با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز، اهدای کتاب از سوی مدیرعامل محترم  سازمان به کتابخانه های عمومی قشم، اجرای مسابقات کتابخوانی در بخش های مختلف به صورت مجازی، رونمایی از کتب منتشر شده مورد حمایت سازمان منطقه آزاد قشم تحت عنوان "هر هفته یک رونمایی" و اهدای کتاب کودک و نوجوان به فرزندان کارکنان سازمان توسط مدیرعامل محترم سازمان بخشی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری  نشست های تخصصی نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان, پیشکسوتان اهل قلم و اعضای انجمن های فرهنگی و ادبی با بهره گیری از امکانات فضای مجازی و برخط از برنامه های امسال جهت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در ایام شیوع کرونا خواهد بود.

به گفته کمساری؛ اهدای بالغ بر سه میلیارد ریال کتاب با موضوعات گوناگون با هدف تامین منابع محتوایی  مراکز، موسسات، مدارس، کتابخانه های عمومی و دستگاه های متولی بخش دیگری از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم است.

وی با بیان اینکه پدیدآورندگان آثار فرهنگی , مولفان بومی و ساکن منطقه را از سرمایه های معنوی و صاحبان اصلی اندیشه و خرد در جزیره قشم هستند؛ خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم با تشکیل کمیسیون حمایت و  خرید کتاب بیش از ۱۵جلد کتاب در شش ماهه نخست امسال با حمایت و همراهی معاونت محترم فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان انتشار یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه گشودن و خواندن کتاب توسط اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: خروجی مطلوب جامعه مستلزم ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد جامعه است و ترویج فرهنگ کتابخوانی در حقیقت احترام به دانایی و فهم جامعه است و افزایش سطح فرهنگ عمومی به واسطه کتابخوانی می‌تواند میراث گرانقدری برای نسل آینده باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied