شمانیوز
شما نیوز

چرا نقدینگی میل به حضور در بورس ندارد؟

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه، افزایش سود بین بانکی را از دلایل اصلی کاهش جذابیت بورس برای جذب نقدینگی و سرمایه دانست.

چرا نقدینگی میل به حضور در بورس ندارد؟

به گزارش شمانیوز به نقل از اکونومیست فارسی؛ مجید عبدالحمیدی در خصوص دلایل جذب نشدن نقدینگی به بورس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این دلایل سیاست های نادرست بانک مرکزی مانند «افزایش سود بین بانکی» است.

وی افزود: دومین عامل، ریسک بالا برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دلیل بی اعتمادی مردم به اظهارات مسئولین دولت در این چند ماه بوده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار ارز، تصریح کرد: نبود ثبات در بازار ارز موجب شده بسیاری از نوسان گیرها به خرید و فروش دلار سوق پیدا کنند.

مهمترین راهکار جذب نقدینگی در بورس

عبدالحمیدی کاهش نرخ سود بانکی را یکی از مهمترین عوامل ورود نقدینگی به بورس و پررنگ شدن نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور دانست و افزود: با اجرای این سیاست، امکان بازگشت دوباره روند صعودی و رشد به بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

مهم ترین عامل رکود بورس در شرایط تورم بالای کشور چیست؟

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، یکی از مهمترین عواملی که بازار سرمایه را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده و فشار زیادی بر سهام شرکت های مختلف وارد کرده ، ناآرامی در  بازارهای موازی است.

وی با اشاره به اینکه در مورد کلیت بازارسرمایه و روند پیش روی آن گمانه زنی های  فراوانی وجود دارد، توضیح داد: برخی با مهندسی کردن و سیاه نمایی با هدف های خاص، آینده ای تیره را به بورس نسبت می دهند و رشد قیمت ها را به حل شدن تمامی مشکلات و ابهامات منوط می کنند.

عبدالحمیدی ادامه داد: فضای این صحبت ها و ابهامات مرتب سایه خود را بر سرمایه گذاری ها در این بازار  بیشتر می کند و پرسش های بی پاسخ هر روز بیشتر خواهد شد؛ نرخ ارز، نرخ بهره، وضعیت نامعلوم برجام، نرخ سود بانکی، ورود ارز صادراتی، نرخ حواله و جابجایی ارز ، قیمت گذاری های دستوری و ... همه این‌ها از عوامل ایجاد ابهام هستند.

وی خاطر نشان کرد: بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت بیشتر متوجه واکسن کرونا بودند که انشالله شنیدن خبرهای خوب در این زمینه می‌تواند به طور غیر مستقیم تاثیر مثبت در کاهش رکود در بورس ایران هم داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied