شمانیوز
شما نیوز

افزایش 32 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی

برخی اعضای انجمن شرکت های هواپیمایی از نهایی شدن نرخ نامه جدید بلیت پروازهای داخلی با تعیین دلار ۲۷ هزار تومانی به عنوان پایه محاسبات تعیین قیمت خبر می دهند.

افزایش 32 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی

به گزارش شمانیوز و به نقل از مهر؛ پس از آنکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ۱۸ مهر ماه از جدیدترین نرخ نامه پروازهای داخلی رونمایی کرد، لیست جدید قیمت‌ها با واکنش منفی گسترده روبه رو شد؛ چه از سمت مصرف کنندگان و چه از سوی سیاستگذاران؛ به گونه‌ای که وزرای راه، گردشگری و دادگستری به موضوع ورود کرده و خواهان کاهش قیمت بلیت شدند و البته که سازمان هواپیمایی کشوری هم به عنوان نهاد بالادستی صنعت هوانوردی همراه با شورای عالی هواپیمایی و همچنین کمیسیون عمران مجلس با نرخ نامه جدید مخالفت کردند.

در کنار اینها، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی هم هر کدام انتقادات و هشدارهای تندی به شرکت‌های هواپیمایی و تشکل صنفی مربوطه نسبت به افزایش ناگهانی قیمت بلیت صادر کردند.

افزایش قیمت‌ها از ۸۰ تا ۱۵۰ درصد تخمین زده می‌شد؛ بهانه افزایش قیمت نیز مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز و همچنین افزایش قیمت دلار بود.

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره جلسه نهایی تعیین قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: به احتمال زیاد این نشست در روز یکشنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این نشست (۲۵ آبان) قیمت جدید بلیت پروازها قطعی و اعلام می‌شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فعلاً افزایش قیمتی نداشته‌ایم و قیمت‌ها به مبالغ سابق بازگشته و با همان ارقام در حال فروش است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که بخشنامه جدید صادر نشود، قیمت‌ها با همان ارقام سابق به فروش خواهد رسید.

 

دلار ۱۱ هزار تومانی، نرخ پایه تعیین قیمت بلیت

جلالی درباره زمان ابلاغ قیمت‌های جدید گفت: من احتمال می‌دهم که برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداشته باشیم چون قیمت‌ها را بر اساس دلار ۱۱ هزار تومانی محاسبه کرده‌ایم.

 

افزایش قیمت جدید، ۳۰ تا ۳۲ درصد

عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۲ درصد در سقف قیمتی، افزایش خواهیم داشت؛ اما اجرای این نرخ‌ها الزامی نیست و شرکت‌ها می‌توانند پایین‌تر از آن را از مسافران اخذ کنند. به خصوص که در حال حاضر تقاضا کم است و نمی‌توانیم قیمت را تا سقف اعلام شده، از مسافران دریافت کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied