شمانیوز
شما نیوز

زیبایی‌های نهفته در یک پیام در روزهای سخت کرونایی

بیلبورد «فاصله‌ها را با لبخند پر کنیم» که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای رفاه طراحی شده، این روزها در بسیاری از مناطق توجه رهگذاران را به خود جلب کرده است.

زیبایی‌های نهفته در یک پیام در روزهای سخت کرونایی

درست در روزهایی که کرونا سایه تاریک خود را بین آدمها گسترانده و زمانی‌که مضطربانه از پشت شیشه ماشین‌های شخصی عبور میکنی بیلبوردهایی، عمیق‌ترین احساسات شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، بیلیوردهایی که حامل پیام‌های بسیاری است و هر مخاطبی را علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی و مراقبت از انتقال  ویروس  کرونا، به لبخند و صمیمیت و  عشق  ورزیدن برای داشتن جامعه‌ای بهتر و پویاتر تشویق می‌کند.

 

رفاه+تبلیغات+شماواقتصاد

 

"بیلبوردهایی با مضمون «فاصله‌ها را با لبخند پر کنید» این روزها در بسیاری از مناطق توجه رهگذاران را به خود جلب کرده است. این بیلبوردها که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای رفاه طراحی شده به سرعت توجه مخاطب را به خود جذب می‌کند و با تکیه بر فضا، احساس و ذائقه مردم، پیامی واضح را به مخاطبان خود انتقال می‌دهد. پیامی که در بستری خلاق و ساده و‌تنها با ایجاد یک انحنای کوچک، علاوه بر گوشزد حفظ فاصله گذاری دو‌متری، حکایتگر حس لبخند و‌ انتقال آن است؛ پیامی که هم خوب  ذهن  را کنجکاو کرده و هم خوب حرفش را می‌زند و البته به مخاطب هم احترام می‌گذارد.

واکاوی نظرات فعالان  فضای مجازی  نسبت به این طرح موجز و ساده، گویا و سرشار از مفاهیم زیبای انسانی، نشان می‌دهد که اکثر افراد با دیدن بیلبوردهای حاوی جمله « فاصله ها را با لبخند پر کنیم» ناخودآگاه نسبت به همراهانی که در  خودرو  شخصی کنارشان نشسته‌اند یا دوستان و همراهانی که شانه به شانه‌شان پیاده‌روها را طی می‌کنند؛ واکنش نشان داده، ساده و صمیمی احساسشان را بیان کرده و با چشمانشان لبخند می‌زنند.

ناگفته نماند این بیلبوردها هر چند وقت یک بار تبلیغاتی به خود می‌بینند که مستعد حرف زدن و نقد کردن هم برای متخصصین این حوزه و هم برای مردم عادی است. یعنی مایه‌ای دارد که همه را سر ذوق می‌آورد تا پیرامون آن حرف بزند و ابراز عقیده کند.

بسیاری بر این عقیده هستند که شهر مستعد اکران چنین بیلبوردهایی است و باید منتظر کمپین‌های خوب و نشاط آور و  شادی  فزای دیگری در آینده بود.

 

دکتر+احسان+زرایی+مدیر+تبلیغات+شماواقتصاد

 

دکتر احسان زرانی، طراح و ایده پرداز کمپین «فاصله‌ها را با لبخند پر کنید» با تایید دیدگاه فوق در پاسخ به چرایی خلق این ایده توسط کمپانی مذکور، گفت: ایده «فاصله‌ها را با لبخند پر کنید» به کمپین یکپارچه‌ای باز می‌گردد که بسیاری از برندهای معتبر دنیا در واکنش به موضوعات مختلف به صورت مشترک ایجاد می‌کنند از جمله کمپین مربوط به ماه مبارک رمضان و عیدفطر، ژانویه و آغاز  سال نو  میلادی و ...

او خاطرنشان کرد: این برندها در مواجه با کرونا ویروس و حفظ فاصله اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال نیز، طراحی‌های فانتزی حاوی پیام‌های عامیانه اما پرمحتوا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گفته زرانی، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه نیز به عنوان یک کمپانی بزرگ و تاثیرگذار و لیدر در  صنعت  خود به جز موضوع فروش، به دلیل حضور مردمی و نشان دادن توجه به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی ایده «فاصله‌ها را با لبخند پر کنیم» کرده است.

او‌ ادامه داد: اگرچه کرونا کیفیت ارتباطات را به طور کلی کاهش داد و حرکاتی مانند دست دادن، در آغوش کشیدن و دور همی‌ها را گرفت اما می‌توان با لبخند از راه دور بدون اینکه آسیبی وارد شود هرچند که صورت و‌ لب‌ها با ماسک پوشیده شده، با چشم آن را منتقل کرد.

مدیر تبلیغات شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه القای حال خوب و ارتباطات موثر را از دغدغه‌های مهم این شرکت ذکر و عنوان کرد: هدف رفاه ارائه ملزومات زندگی با تنوع محصولات با کیفیت و ارمغان آن به مردم است و تحقق این مهم در راستای رضایت و لبخند مشتریان خواهد بود.

او با بیان اینکه کرونا دوران گذار است، گفت: می‌توان با حفظ پروتکل‌ها و توصیه‌های پزشکان از این دوران گذشت و آرامش و لبخند را جایگزین  خشم  و ناراحتی کرد و در عین حال با نگاهی ژرف درس‌ها و عبرت‌های لازم را از این دوران دریافت کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied