شمانیوز
شما نیوز

هم خوانی نقش کتاب در جمع های مجازی و با رعایت فاصله اجتماعی، سرلوحه برنامه های هفته کتاب منطقه آزاد انزلی

همزمان با هفته ملی کتاب و کتابخوانی، معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان با برگذاری ۱۴ برنامه فرهنگی هنری، به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و با بهره گیری از ظرفیت اینترنت به شکل مجازی، اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی را از منظر های مختلف مورد توجه و تجلیل قرار داد.

هم خوانی نقش کتاب در جمع های مجازی و با رعایت فاصله اجتماعی، سرلوحه برنامه های هفته کتاب منطقه آزاد انزلی

به گزارش شمانیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ همزمان با هفته ملی کتاب و کتابخوانی، معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان با برگذاری ۱۴ برنامه فرهنگی هنری، به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و با بهره گیری از ظرفیت اینترنت به شکل مجازی، اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی را از منظر های مختلف مورد توجه و تجلیل قرار داد.

براین اساس برگزاری نمایشگاه کتاب باشرکت تعدادی از ناشران استان گیلان در فضای باز نوروزخانه منطقه که در طول هفته کتاب برپا بود نخستین و مهمترین برنامه مرتبط با گرامیداشت کتاب بود، محفلی که فرصتی مجدد برای انس اهالی قلم و کتاب در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد بود.

از جمله برنامه های روزانه نیز می توان به برنامه کتاب و محیط زیست، نشست فلسفه اشتغال صنعت و توسعه، میزگرد مذهبی به عنوان اخلاق سازمانی، و کتاب و بسیج؛ در کنار برگزاری نشست کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه های گیلان اشاره کرد.

رونمایی کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب در منطقه آزاد انزلی بود که در این مدت کتاب توسعه لذت های زندگی رونمایی شد و در عین حال کتاب های کتاب و سکوت سفید، انزلی به روایت حوزه هنری گیلان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر با رونمایی از کتاب عکاسان عاشورایی، از شرکت کنندگان در مسابقه عکاسان عاشورایی منطقه آزاد انزلی نیز تجلیل به عمل آمد.

دیگر برنامه معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان، مشارکت در اختتامیه جشنواره کتاب رضوی در نهاد کتابخانه های گیلان،برگزاری نشست بررسی وضعیت نشر در انزلی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی و میزگرد تولید و بخش خصوصی با محوریت کتاب‌های این حوزه می توان اشاره کرد.

آخرین برنامه هفته کتاب سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی و تجلیل از نویسندگان کتاب کودک می باشد که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied