شمانیوز
شما نیوز

نحوه خرید اینترنتی و حضوری لاستیک دولتی + مدارک موردنیاز

پیش از این لاستیک‌های دولتی بیشتر برای تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی عرضه می‌شد، اما حالا مردم عادی نیز می‌توانند علاوه‌بر روش حضوری به صورت آنلاین نیز لاستیک دولتی بخرند.

نحوه خرید اینترنتی و حضوری لاستیک دولتی + مدارک موردنیاز
با افزایش قیمت لاستیک در بازار آزاد و بهم ریخته شدن بازار لوازم یدکی خودرو حجم تقاضا برای خرید لاستیک دولتی افزایش قابل‌توجهی یافته است.

پیش از این لاستیک‌های دولتی بیشتر برای تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی عرضه می‌شد، اما حالا مردم عادی نیز می‌توانند علاوه‌بر روش حضوری به صورت آنلاین نیز لاستیک دولتی بخرند.

در روش حضوری شما می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه‌کننده لاستیک دولتی مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنید. اما این روش عموما چندان پاسخ‌گوی سیل عظیم مراجعه‌کنندگان نبوده و با توجه به گسترش ویروس کرونا چندان هم توصیه نمی‌شود.

در هر دو روش آنلاین و حضوری به صورت سالانه دو حلقه لاستیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت که عرضه نیز از طریق تعداد خاصی از شرکت‌های تایرسازی صورت می‌پذیرد. سهمیه هر فرد فارغ از تعداد خودرو‌هایی که به نام وی است سالانه دو حلقه لاستیک است. به‌علاوه این سهمیه نیز تنها در صورت شارژ بودن فروشگاه‌های عرضه کننده لاستیک دولتی میسر خواهد شد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام لاستیک دولتی

♦ تصویر واضح و شفاف روی کارت ملی مالک خودرو

♦ تصویر واضح و شفاف پشت و روی کارت خودرو
 
♦ تصویر واضح و شفاف برگ سبز خودرو

لازم به یادآوری که بار گذاری ناقص مدارک و یا بار گذاری مدارکی که تار و ناخوانا باشند سبب ابطال و لغو فرآیند خرید لاستیک دولتی خواهد شد.

پس از ثبت سفارش آنلاین مدت زمانی نیاز است که مدارک تایید شود. پس از آن به جهت تکمیل فرآیند خرید عموما از طریق ایمیل و یا تلفن با شما تماس خواهند گرفت؛ بنابراین توصیه می‌شود که در طی این مدت پیوسته در دسترس باشید. چک کردن حساب کاربری در سایت فروشگاه‌های عرضه کننده لاستیک دولتی نیز مفید خواهد بود.

پس از تکمیل خرید و پرداخت هزینه لاستیک به دست شما خواهد رسید. افرادی که در شهرستان زندگی می‌کنند نیز می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی لاستیک‌های خود را از طریق بابری دریافت کنند.

در انتها لازم به ذکر است که پیش از خرید لاستیک دولتی قیمت نمونه‌های موجود در بازار را نیز چک کنید. شایعاتی به گوش می‌رسد که گا‌ها فروشگاه‌های عرضه کننده لاستیک دولتی محصولات خود را با نرخ لاستیک‌های موجود در بازار آزاد به دست خریداران می‌رسانند.

براساس بررسی‌های دیجیاتو هم اکنون اختلاف قیمت نرخ تایر دولتی و آزاد در بازار به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و البته شایعاتی نیز وجود دارد که این دو نوع تایر از نظر کیفیت یکسان نیستند چرا که نمونه‌های دولتی مدت زمان بیشتری در انبار‌ها خاک خورده اند و دچار افت کیفیت شده اند. در همین حین احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایر نیز به گوش میرسد که البته با مخالفت برخی از کارشناسان مواجه شده، اما بعد از رسانه‌ای شدن افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی قیمت روغن موتور طی هفته‌های اخیر، تایید مجوز افزایش قیمت تایر نیز به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.
 
 
منبع: دیجیاتو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied