شمانیوز
شما نیوز

نحوه محاسبه همسان سازی در تامین اجتماعی چگونه است؟

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ۲ شاخص مدت زمان بیمه‌پردازی و مبلغ بیمه‌پردازی عوامل تعیین‌کننده در فرمول محاسبه متناسب‌سازی است.

نحوه محاسبه همسان سازی در تامین اجتماعی چگونه است؟
علی‌اصغر دادخواه (مدیرکل تامین اجتماعی قم) اظهار داشت: در خروجی مبلغ متناسب‌سازی، هر کسی که سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه پردازی‌اش بیشتر بوده، سهم یشتری از این مبلغ دریافت کرده است. متناسب‌سازی بر اساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده است.

دادخواه، هدف از اجرای متناسب‌سازی را ارتقاء سطح معیشت مستمری‌بگیران تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: مبلغ متناسب‌سازی به تمام گروه‌های مستمری‌بگیر شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمری‌بگیران تعلق گرفته و بر اساس میزان سابقه پرداختی و آورده‌ای که داشته‌اند محاسبه شده است.

وی با اشاره به این‌که مبلغ‌های متناسب‌سازی متفاوت است، تصریح کرد: سرانه واحدی بین همه تقسیم نشده و مبالغ با توجه به این‌که زمان برقراری مستمری چه زمانی بوده و چه مدت سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند و با چه مبلغی بیمه‌پرداز بوده‌اند، متفاوت است و قابل مقایسه نیست.

دادخواه افزود: آن‌ها که زمان برقراری مستمری‌شان در سال‌های دورتر بوده حقوقشان افت بیشتری پیدا کرده و در فرمول‌ها از مبلغ بیشتری بابت متناسب‌سازی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۱۰۱ بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان قم هستند که ماهانه رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، ۷۸۳ هزار و ۴۳۰ نفر در قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که خدمات مختلف بیمه‌ای و درمانی را دریافت می‌کنند.
 
منبع: ایلنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied