شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ/آگهی

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

​سازمان سنجش با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org انجام می شود . حتی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند . چرا که چند سالی است کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و فقط در مرحله انتخاب کد رشته محل های ارشد در دو سایت مجزا انجام می شود .

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

سازمان سنجش با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org انجام می شود . حتی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند . چرا که چند سالی است کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و فقط در مرحله انتخاب کد رشته محل های ارشد در دو سایت مجزا انجام می شود .

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 از 16 آذر ماه آغاز شده و تا 23 آذر 99 ادامه دارد . البته سازمان سنجش گاهی به درخواست داوطلبان مهلت ثبت نام کنکور ارشد را تا چند روزی نیز تمدید می نماید تا افرادی که از ثبت نام جا مانده اند بتوانند در فرصت باقی مانده برای ثبت نام اقدام نمایند . متقاضیان توجه داشته باشند که پیش از ثبت نام ، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای شماره 1 سازمان سنجش که مربوط به راهنمای ثبت نام در کنکور ارشد 1400 هست ، ضروری بوده تا علاوه بر شرایط و ضوابط شرکت در کنکور ارشد ، با انواع مجموعه های امتحانی آشنا شوند .

با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400 ، متقاضیان امکان انتخاب دو کد رشته امتحانی را تحت عنوان کد رشته امتحانی اول ( اصلی ) و کد رشته امتحانی دوم که همان رشته های شناور کارشناسی ارشد هستند ، دارند . داوطلبان توجه کنند که هر دو مجموعه امتحانی می بایست در فرم ثبت نام و در بخش مربوطه ثبت شوند و سپس در زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ارشد 1400 ، دو کارت تهیه شود ؛ چرا که در هر کدام تاریخ و ساعت ورود به جلسه کنکور ارشد 1400 متفاوت از دیگری است .

5l2a5817-copy-f172e1d484

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

 

 

راهنمای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از بین قسمت های موجود بر روی کارشناسی ارشد کلیک کنید . در صفحه جدید پیش رو گزینه ثبت نام کنکور ارشد 1400 را انتخاب نموده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام ، به تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد 1400 بپردازد . در پر کردن هر کادر نهایت دقت را به عمل آورده تا دچار خطا نشوید . در این امر می توانید از کارشناسان سامانه مشاوران هیوا نیز کمک گرفته تا ثبت نام ارشد 1400 را با موفقیت به ثبت برسانید .

در مرحله بعدی می بایست کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1400 را تهیه نمایید . این کارت معمولا چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود . علاوه بر این لیستی از باجه های رفع نقص نیز در اختیار داوطلبان هر استان قرار داده می شود تا اگر داوطلبی بر روی کارت خود متوجه اشتباه یا خطایی شد به این باجه ها مراجعه کرده و در جهت رفع نقص کارت ورود به جلسه ارشد 1400 اقدام نماید . این کارت به همراه کارت ملی یا شناسنامه باید در زمان برگزاری کنکور ارشد همراه داوطلب باشد ، در غیر اینصورت امکان حضور در حوزه وجود نخواهد داشت .

 

82060b4be390cd336987c8c9ee8900e614166564-144p.mp4_snapshot_00.55_[2020.09.07_20.48.47]

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

 

57486320 - Copy

 

آنچه بعد از ثبت نام ارشد اتفاق می افتد

 

پس از برگزاری کنکور ارشد 1400 ، دفترچه سوالات به همراه پاسخنامه در سازمان سنجش منتشر شده تا داوطلبان جواب درست هر سوال کنکور را مشاهده نمایند . حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ، نتایج اولیه آن منتشر شده و داوطلبان امکان مشاهده درصد دروس ، رتبه و تراز خود را دارند . در نهایت در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 می تواند به دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد پرداخته و با توجه به علاقه خود به الویت بندی کد رشته های مجموعه امتحانی خود بپردازد . این مرحله یکی از مهم ترین مراحل پذیرش کنکور ارشد 1400 است که پیشنهاد می شود حتما با مشاور و کارشناسان مربوطه مشورت شود . مشاوران سامانه هیوا نیز می توانند داوطلبان را در انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 راهنمایی نمایند .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 پس از اینکه کد رشته های دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، مجازی و ... را با توجه به اولویت خود وارد سیستم کردند می بایست منتظر اعلام نتایج نهایی باشند . البته در صورت ضرورت امکان تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد 1400 نیز وجود خواهد داشت . اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد حدودا یک تا دو ماه پس از ثبت کد رشته محل هاست و سپس بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود . نتایج نهایی دانشگاه آزاد اسلامی نیز همزمان با کنکور سراسری در یک کارنامه از طریق سایت سنجش اعلام می شود .

پس از آن امکان ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده برای داوطلب فراهم می گردد . در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1400 ، داوطلبانی که در انتخاب رشته ارشد موفق به قبولی نشده و یا از رشته خود ناراضی هستند می توانند در آن ثبت نام کرده و شانس خود را برای قبولی در کد رشته محل دیگری بسنجند . هر چند احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت به علت محدود بودن ظرفیت ها کم است .

در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 و سایر فرآیندهای مرتبط با آن می توانید با کارشناسان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و درخواست خود را ارائه نمایید . کارشناسان از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در صدد پاسخگویی به سوالات همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 هستند

 

577284_341_Small-685x321

مشاوره ثبت نام ارشد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied