شمانیوز
شما نیوز

رها سازی یک بره آهو درطبیعت پس از5 ماه مراقب محیط بانان کیش

بره آهویی که حدود ۵ ماه زیرنظرمحیط بانان اداره محیط زیست کیش نگهداری شده بود در پارک آهوان رها سازی شد.

رها سازی یک بره آهو درطبیعت پس از5 ماه مراقب محیط بانان کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ این آهو یکی از ده ها بره آهویی است که باتصورات اشتباه ساکنان یا گردشگران مبنی بر رها و یا گم شدن درطبیعت در هفته های اول تولد به از آغوش مادرجداشده و به محیط بانان تحویل داده می شوند.

مریم محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه آهوان هفته های اول بعد از تولد بره هایشان را مخفی کرده و گاه تنها درمواقع شیردهی به آنها سر می زنند افزود: حدود5 ماه قبل این بره آهو به محیط بانان تحویل داده شدکه با مراقبت کافی امروز توان بازگشت به محیط طبیعی را پیدا کرد.

وی آهوی ایرانی را از گونه های حمایت شده محیط زیست برشمرد و تاکید کرد: آهوانی که به صورت دستی تغذیه می شوند نسبت به آهوانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند مقاومت بدنی کمتری دارند. این بره آهو نیز به علت بیماری مدت بیشتری به مراقبت نیاز پیدا کرده بود.

‎ مریم محمدی با بیان اینکه از سال ٦٣ تنها ٣٠ راس آهو به جزیره آورده شد و در حال حاضر بیش از ٧۵۰ راس آهو در جزیره کیش وجود دارد گفت: حدود ٥5٠ راس آهو به صورت آزاد و 200 راس نیز درحصار پارک آهوان زندگی می کنند و از زمانی که توسعه جزیره به سمت غرب و جنوب نیز کشیده شده، تصادفات جاده ای منجر به مرگ و میرآهوان بیشتر شده است.

رییس اداره محیط زیست کیش خواستار توجه جدی ساکنان و گردشگران به حفظ محیط زیست و شرایط زندگی آهوان شد و گفت: از آنجاییکه زیستگاه آهوان در کیش ، نواحی اطراف فرودگاه، بخش جنوبی و جنوب شرقی و غربی جزیره است، رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی در این مناظق تاثیر بسزایی در کاهش آمار مرگ و میر این موجودات زیبا خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied