شمانیوز
شما نیوز

بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت 59 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی طرح بزرگ سورتینگ و سردخانه خرما در استان بوشهر

در دل نخلستان‌های سرسبز و سربه فلک کشیده ی دشتستان بوشهر و در کنار کانال های پر از آب ، شهر آبپخش به عنوان نگین سبز این استان قرار گرفته است. استان بوشهر با 6 میلیون اصله نخل سالانه حدود 160 هزار تن خرما تولید می کند که از این میزان 4 میلیون اصله نخل با 120 هزار تن تولید، مربوط به شهرستان دشتستان است و شهر آبپخش یکی از قطب های تولید خرمای کشور محسوب می شود، جایی که اسماعیل احمدی از اهالی روستای بنار آزادگان در روستای میاندشت شهر آبپخش با حمایت 59 میلیارد ریالی بانک کشاورزی، طرح سورتینگ و سردخانه خرما را راه اندازی کرده است.

حمایت 59 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی طرح بزرگ سورتینگ و سردخانه خرما در استان بوشهر

 

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، طرح سورتینگ و سردخانه اسماعیل احمدی که به مساحت  14 هزار متر مربع در 2 سوله ی بسته بندی و 6 سردخانه ی 500 تنی احداث شده ، با سرمایه گذاری 72 میلیارد و 635 میلیون ریال در سال 1398 شروع به کار کرده که 59 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است.

 

اسماعیل احمدی مجری طرح سورتینگ و سردخانه خرما در استان بوشهر می گوید : این طرح با حجم تولید 10 هزار تن در بخش بسته بندی و 3000  تن در بخش  سردخانه ،خرما را به صورت بسته بندی در بازار داخلی و صادرات به کشورهای روسیه ، هندوستان و عراق  به فروش می رساند و باعث اشتغال  مستقیم  12 نفر و غیر مستقیم 80 نفر  شده است .

 

وی اضافه می کند که گسترش فضای سردخانه به میزان 5 هزار تن از برنامه های آتی او است .

این پروژه برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و فعالان  بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور است .

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied