شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی آینده بورس/ توصیه هایی به سرمایه گذاران بورس

یک کارشناس مسائل اقتصادی با پیش بینی آینده بورس، عنوان کرد: از هفته پایانی آبان ماه ارزش معاملات روزانه بازار بورس و شاخص قدرت خریداران حقیقی مستمراً رو به رشد است.

پیش بینی آینده بورس/ توصیه هایی به سرمایه گذاران بورس

به گزارش شمانیوز: علیرضا عظیمی پور نوشت: رکود و تا حدودی ثبات در بازارهای موازی مثل طلا، دلار، ملک و خودروهای وارداتی در کنار اخبار سیاسی مربوط به نتایج انتخابات آمریکا نیز سبب شده است، منابعی که طی ماه های شهریور ماه، مهر ماه و هفته های اول آبان ماه از بازار بورس خارج و مترصد ورود مجدد به بازار بوده اند، دوباره بازار را جذاب یافته و برگردند.

خوشبختانه در سال جاری که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مزین به شعار «جهش تولید» است نیز انتشار عملکرد شش ماهه اول شرکتها عمدتا دلگرم کننده است و شاهد جهش مناسب سودآوری هستیم و این مهم نیز بر جذابیت بازار بورس می افزاید.     

علیرغم آن که بنظر می رسد موارد فوق نشانه های رشد بازار بورس را نوید می دهد لیکن لازم است سهامداران حقیقی، خصوصاً افراد ناآشنا با بورس از سرمایه گذاری هیجانی و انتخاب سهام بدون مبنای کارشناسی دوری گزینند.

تحلیل  p/E  سهام، بررسی سودآوری مستمر و نحوه تقسیم سود شرکتها در سنوات اخیر، بررسی تاثیر پذیری ساختار مالی شرکتها از نوسانات نرخ ارز و کثیری از متغیرهای دیگر، در یک افق یک ساله باید مبنای تصمیم گیری صحیح در خرید سهام باشد. متأسفانه علیرغم اینکه در مقطع رکود و ریزش بازار بسیاری از سهامداران با خود عهد می بندند که دیگر اشتباه گذشته را تکرار نکنند، اما به تجربه ثابت شده که با برگشت بازار به دوره رونق، تصمیمات هیجانی غالب می شود. لذا انتخاب الگوریتم های تصمیم گیری صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رفتار حقوقی ها هم در روزها و هفته های آینده نیز بسیار تعیین کننده است. چنانچه فروش سهام از سوی حقوقی ها سبب تامین مالی پروژه های دردست، افزایش سرمایه شرکتهای تحت پوشش و سرمایه گذاری مجدد شود. کمک شایانی به توسعه بازار مالی کشور خواهد نمود. پیش بینی میشود تجربه بازار نزولی سیزده هفته گذشته، سبب شود در مقطع زمانی پیش رو فعالین بازار سرمایه با دقت بیشتری تصمیم گیری کنند و چنانچه اتفاق سیاسی غیرمنتظره ای رخ ندهد، با احتمال زیاد بازار بورس تا اوائل بهمن ماه روند مثبت و ملایمی را تجربه نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied