شمانیوز
شما نیوز

دکتر همتی اعلام کرد:

"جهش تولید" در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه امسال

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان از استخراج هشت میلیون و 500 هزار تن سنگ آهن طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در شرایط همه گیری کرونا و با تلاش کارکنان این مجتمع، تامین سنگ کارخانه های کنسانتره سنگان در حال انجام است.

"جهش تولید" در عسلویه شرق به رغم بحران کرونا؛ استخراج بیش از 8 میلیون تن سنگ آهن در سنگان طی هشت ماهه امسال

 

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع، دکتر علی همتی افزود: با شیوع بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته، در مجتمع سنگ آهن سنگان که تامین کننده خوراک مورد نیاز کارخانه های کنسانتره و گندله سازی در منطقه سنگان است، فعالیت های زیادی همزمان در راستای تامین سنگ انجام شده است.

 

وی گفت: در این برهه زمانی و از ابتدای سال 99 با فعالیت های دو پیمانکار معدن تاکنون بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار تن سنگ آهن از معادن استخراج و تحویل کارخانه های کنسانتره فعال منطقه شده است.

 

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان عنوان کرد: در این مقطع زمانی و با انتخاب دو پیمانکار استخراج و باطله برداری در معادن، عملا فعالیت های اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان وارد فاز جدیدی شده است.

 

توسعه اشتغال

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: همچنین فعالیت های این مجتمع معطوف به اشتغالزایی نیز است. در حال حاضر میزان اشتغال در این مجتمع 800 نفر بطور مستقیم و 2000 تا 2500 نفر بصورت غیر مستقیم است.

 

دکتر همتی افزود: به طور حتم با راه اندازی دیگر کارخانه های منطقه سنگان میزان اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از محل استخراج سنگان و تولید کنسانتره و گندله و نیز جلوگیری از خام فروشی، بیش از پیش شاهد توسعه پایدار در این منطقه خواهیم بود.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم با تامین و تکمیل زیرساخت های نظیر آب، احداث جاده های دسترسی، اتصال راه آهن هرات - خواف ، تحولی عظیم در شرق کشور را شاهد باشیم که ثمرات این طرح شامل حال مردم محروم منطقه خواهد شد.

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied