شمانیوز
شما نیوز

تاثیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بر بازار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به جنبه‌های مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر معاملات بورس، گفت: در روزهای اخیر، اخبار و شایعات مربوط به اعداد و ارقام لایحه بودجه، باعث شده بود که احتیاط در دستور کار سرمایه‌گذاران و سهامداران قرار بگیرد.

تاثیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بر بازار بورس

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا،  یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به جنبه‌های مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر معاملات بورس ، گفت: در روزهای اخیر، اخبار و شایعات مربوط به اعداد و ارقام لایحه بودجه، باعث شده بود که احتیاط در دستور کار سرمایه‌گذاران و سهامداران قرار بگیرد.

 

«هومن عمیدی» به تاثیر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بر روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: واگذاری ۱۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی مهمترین قسمت از لایحه بودجه ۱۴۰۰ در خصوص بازار سرمایه است که نسبت به رقم ۹۵ هزار میلیارد تومان سال ۹۹ عدد قابل توجهی است، برای دست‌یابی به این هدف باید توجه بیشتری به نگرانی‌های سهامداران و اعتمادسازی برای مردم در مورد سرمایه‌گذاری در بازار بورس انجام پذیرد.

 

عمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین تبصره‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضرورت دارد تا نهادها و سازمان‌های موازی با تشکیلات سازمان بورس که عملکرد و تصمیم‌های آنها در روند بازار سرمایه اثرگذار هستند توجه زیادی را نسبت به خواسته دولت در زمینه واگذاری‌ها داشته باشند تا به دنبال تصمیم‌های اتخاذ شده نظم فعلی معاملات بورس دستخوش تلاطم‌ها نشود.

 

این کارشناس بازار سرمایه و بورس به وضعیت معاملات در بازارهای موازی اشاره کرد و گفت: در چند وقت گذشته تحرک خاصی در بازارهای موازی وجود نداشت و این بازارها وارد رکود نسبی شدند که با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونا ممکن است این رکود کمی افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied