شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت نیپک از اخذ گواهینامه پایه یک صلاحیت پیمانکاری در رشته صنعت و معدن خبر داد

تسهیل در حضور شرکت نیپک در مناقصات EPC شرکت مس

علی‌رضا فردین‌نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی، ساخت و فرآوری صنایع غیر آهنی (نیپک) گفت: در شش ماه اول سال 99، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در اجرای پروژه طراحی، تأمین و ساخت و اجرای مخازن ذخیره اسیدسولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و همچنین پروژه تأمین و احداث کمپرسورهای ازت نیتروژن‌ساز فولاد مبارکه به‌عنوان اولین گام نیپک جهت ورود به سایر حوزه‌های صنایع آهنی دست یافتیم.

تسهیل در حضور شرکت نیپک در مناقصات EPC شرکت مس

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس،  فردین‌نژاد با بیان این مطلب و با تأکید بر این‌که این اقدامات به‌رغم شرایط سخت اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز، با سیاست‌گذاری مناسب و با حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس محقق شد، اظهار داشت: همچنین پروژه جمع‌آوری و انتقال گازهای خروجی از کانورتورهای مجتمع مس سرچشمه که با حمایت و نگاه توسعه محور مدیران شرکت مس در دستور کار شرکت مهندسی نیپک قرارگرفته بود، در شش ماه نخست سال 99 به کارفرما تحویل شد.

وی افزود: این رویداد به‌عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند شرکت نیپک در زمینه حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی منطقه محسوب می‌شود.

فردین‌نژاد به تحقق برنامه‌ها و اهداف بودجه‌ای شرکت به‌رغم مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در شش ماه نخست سال 99 و باوجود تغییرات مکرر نرخ ارز و تأثیر آن در هزینه‌های تمام‌شده پروژه‌های EPC، شرکت مهندسی نیپک توانست با اتکا به تجربیات، توانمندی‌های پرسنل و سیاست‌گذاری مناسب بیش از 60 درصد اهداف بودجه‌ای خود را محقق کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیپک به دنبال اجرای برنامه‌هایی برای افزایش بهره‌وری و سودآوری بیشتر است گفت: شرکت نیپک به‌منظور افزایش بهره‌وری و سودآوری، با پیاده‌سازی روشی سیستماتیک، نظام‌یافته و مبتنی بر خلاقیت و کار گروهی مصمم است ساختاری فعال و پویا برای حل مسائل، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد و کیفیت پروژه‌ها و فرآیندهای مهندسی ارائه کند.

فردین‌نژاد تصریح کرد: مصداق این موارد ایجاد ساز و کار مهندسی ارزش، انجام ارزیابی‌های اقتصادی بر روی پتانسیل‌های بالقوه موجود در صنعت مس و تنوع بخشیدن به خدمات قابل‌عرضه در کسب‌وکار صنایع جدید است که ضمن مشخص کردن نقشه راه ارائه خدمات، منجر به کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و رسوب دانش در داخل کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نیپک افزایش دانش نیروی انسانی و رشد بهره‌وری نیروی انسانی را یکی دیگر از اهداف شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد شرکت نیپک در حوزه مدیریت دانش، اشاعه دانسته‌ها و تجربیات متخصصان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه معنوی صنعت کشور است؛ به‌نحوی‌که اهداف این ضرورت مدیریت مدرن، یعنی خلق به اشتراک‌گذاری و استفاده از دارایی فکری و مهارت‌ها در محل و زمان مناسب به‌درستی محقق شود.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت نیپک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازوهای مهندسی شرکت مس همواره درصدد بومی‌سازی دانش مربوط به فرآوری مواد معدنی در حساس‌ترین حوزه‌های این صنعت بوده و توانسته در نزدیک به سه دهه فعالیت خود در این صنعت دستاوردهای ارزشمندی ازجمله تدوین 4 چهارکتاب تخصصی شامل «طراحی واحدهای لیچینگ مس»، «طراحی مدارهای فرآوری مواد معدنی با نگرشی خاص بر کارخانه‌های فلوتاسیون مس»، کارخانه‌های اسیدسولفوریک، طراحی و عملیات واحد» و «مدارهای تغلیظ مولیبدن» را در کارنامه خود ثبت کند.

فردین‌نژاد بیان کرد: همچنین این شرکت به پشتوانه تجارب ارزنده کسب‌شده در انجام پروژه‌های تغلیظ و لیچینگ مس در سالیان گذشته و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بین‌المللی در این زمینه ازجمله شرکت FLSMITH، MIN TEC و OUTOTEC اکنون توانسته است خود را زمره شرکت‌های صاحب فنّاوری و پیشرو در این زمینه معرفی ‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied