شمانیوز
شما نیوز

همزمان با تولید در واحد اروماتیک ‌پتروشیمی بندرامام صورت گرفت

تقدیر از نقش آفرینان کنترل حادثه واحد آروماتیک

صبح امروز مراسم تقدیر و تجلیل از کارکنان و روسای فعال در کنترل حادثه آتش سوزی واحد آروماتیک با حضور مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و دیگر مدیران ارشد شرکت در سالن کنفرانس این مجتمع، برگزار شد.

تقدیر از نقش آفرینان کنترل حادثه واحد آروماتیک

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، در این مراسم حمیدرضا رستمی ضمن تشکر و قدردانی از واکنش سریع و به موقع کارکنان بهره برداری و آتش نشانان در کنترل و اطفاء‌ حرفه‌ای آتش ناشی از پارگی خط خروجی راکتورهای بخش پالایشگاهی واحد آروماتیک، اظهار داشت: این حادثه بالقوه می‌توانست به عواقب ناگواری در این واحد منجر شود که بحمدالله با اقدام سریع و به موقع کارکنان،‌ حادثه کنترل و خطر گسترش آتش به سایر واحدها و مخازن مهار شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود : اقدام آتش نشانان سبب شد از تجهیزات ثابت نظیر استراکچر ، راکتور ، برج‌ها و ظروف تحت فشار از آسیب‌های احتمالی ناشی از آتش ایمن بمانند. از سوی دیگر موضوع کنترل آتش، اطفاء و تجربیات حاصله در این حادثه در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی کارگاهی به کارشناسان و کارکنان دیگر شرکت‌های پتروشیمی منطقه منتقل شد.

وی ادامه داد: با اقدامات اجرایی و تعمیراتی صورت گرفته ، بخش‌های تولیدی واحد آروماتیک  در مدار تولید قرار گرفتند به همین منظور از تمامی مدیران و کارکنان تعمیرات و بهره‌برداری تشکر و قدردانی می‌شود.

مهندس رستمی در پایان با توجه به کهولت و فرسودگی واحدهای تولیدی مجتمع ، توجه هرچه بیشتر و دقیق‌تر مدیریت های مرتبط به منظور نگهداری و تعمیرات واحد‌های عملیاتی را خواستار شد.

شایان ذکر است در دوم آبان ماه سال جاری، یکی از خطوط حامل هیدروژن واحد آروماتیک بر اثر رپچر دچار حریق و با حضور به موقع و عکس العمل مناسب نیروهای بهره برداری ، ایمنی و آتش نشانی این حادثه تحت کنترل قرار گرفت و اطفاء شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied