شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات دستور پخت و طرز تهیه لازانیا با گوشت و مرغ

لازانیا جزو غذاهای مدرن بسیار پرطرفدار در بین انواع مختلف ذائقه هاست. برای تهیه لازانیا می‌توانید از پنیر موزارلا یا پنیر گودا استفاده کنید که طعم های متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند و انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.

 نکات دستور پخت و طرز تهیه لازانیا با گوشت و مرغ

لازانیا جزو غذاهای مدرن بسیار پرطرفدار در بین انواع مختلف ذائقه هاست. برای تهیه لازانیا می‌توانید از پنیر موزارلا یا پنیر گودا استفاده کنید که طعم های متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند و انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.

در ادامه با طرز تهیه لازانیا با پنیر گودا آشنا خواهید شد که میتوانید به جای آن از پنیر موزارلا هم استفاده کنید. البته با مواد لازم برای تهیه لازانیا هم آشنا خواهید شد که این مواد برای ۴ نفر در نظر گرفته شده و اگر بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید حتماً با رعایت نسبت ها، مقادیر مواد اولیه را تغییر دهید تا تاثیری در طعم نهایی غذای شما نداشته باشد.

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا

 

لازانیا : 10 ورق

پیاز : 1 عدد

روغن مایع : به مقدار لازم

گوشت : 300 گرم گوساله چرخ کرده

سیر : 2 حبه

پودر آویشن : 1 قاشق چای ‌خوری

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق سوپ ‌خوری

گوجه فرنگی : 4 عدد پوره شده

نمک و دانه فلفل : به مقدار لازم

پنیر گودا : 300 گرم

جعفری : 15 گرم

ریحان : 15 گرم

سس برای تزیین : به مقدار لازم

 

طرز تهیه لازانیا

 

در مرحله اول برای پخت لازانیا باید ورقه های لازانیا را درون یک ظرف آب جوش بگذارید و برای مدت کوتاهی صبر کنید که کمی نرم شوند.

سپس داخل یک ماهیتابه کمی روغن ریخته و پیاز را به تعدادی که گفته شد به صورت ریز و نگینی خرد کنید و داخل روغن کمی تفت دهید تا سبک شده و رنگ طلایی به خود بگیرند.

پس از آن نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده و سیر است و باید آنها را هم تفت بدهید و صبر کنید تا رنگ گوشت تغییر کند و آب اضافی آن تبخیر شود.

سپس باید کمی گوجه فرنگی و آویشن هم به مواد داخل ماهیتابه خود اضافه کنید و پس از آن پوره گوجه فرنگی را به محتویات اضافه کنید و مجددا آنها را مخلوط کنید.

 در این مرحله باید منتظر بمانید تا آب اضافی مایه لازانیا شما تبخیر شود و به غلظت مناسب برسد و در نهایت کمی نمک و فلفل و زردچوبه هم به آن اضافه کنید تا محتویات تکمیل شود.

حالا باید ورقه های لازانیا را در ظرف دلخواه خود قرار دهید و کمی مخلوط گوشت روی آنها بریزید و با پشت قاشق روی ورق پخش کنید و روی آنها کمی پنیر گودا یا موزارلا بریزید و لازانیا را به صورت رول شده در بیاورید و داخل ظرف نسوز یا پیرکس بگذارید.

در آخرین لایه مجددا از پنیر گودا یا موزارلا استفاده کنید و حدود ۲۰ دقیقه آن را در قسمت میانی فر قرار دهید.

البته لازم است که از قبل فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده باشید تا به دمای دلخواه برای پخت لازانیا رسیده باشد.

 

سس لازانیا

 

مواد لازم برای تهیه سس سفید لازانیا را در زیر مشاهده می کنید و می توانید به راحتی در ده دقیقه آن را تهیه کنید.

  • آرد سفید  : 2 قاشق غذاخوری
  • کره : 50 گرم
  • شیر : 2 لیوان
  • نمک : به مقدار لازم

 

به سس لازانیا سس بشامل هم گفته می‌شود که یک نوع سس فرانسوی سفید رنگ است که حاوی کره، شیر و آرد میباشد و برای درست کردن این سس باید حتما آردهایی که داخلش ریخته می‌شود به خوبی هم زده شده باشند تا به صورت گوله داخل سس نباشند. برای این کار بهتر است آرد را از صافی رد کنید.

در اولین مرحله برای درست کردن سس سفید لازانیا باید با حرارت ملایم آرد را تفت دهید تا بوی خامی از آن گرفته شود و بعد داخل قابلمه ای جداگانه کره را آب کنید و بعد آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

 بعد از اینکه محتویات شما تغییر رنگ داد باید به تدریج شیر را اضافه کنید و آن را با سرعت مخلوط کنید که سس غلیظی حاصل شود. بعد آن را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

 

ف

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

اگر اهل استفاده از گوشت قرمز نیستید و یا تهیه لازانیا با مرغ را ترجیح می دهید میتوانید از دستور پخت لازانیا که اشاره شد استفاده کنید اما به جای گوشت چرخ کرده از مرغ استفاده کنید.

برای این کار لازم است مرغها را قبل از تفت دادن با محتویات آب پز و ریش ریش کرده و داخل محتویات لازانیا بریزید.

ع

 

لازانیا با گوشت چرخ کرده

 

اغلب افراد لازانیا را با گوشت چرخ کرده ترجیح می دهند که برای تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده باید از دستورالعملی که در ابتدا به آن اشاره شد استفاده کنید و گوشت را به خوبی تفت دهید تا بوی آن گرفته شود و تغییر رنگ پیدا کند.

 

 لازانیا روی گاز

 

برای تهیه لازانیا نیازی نیست که حتماً فر داشته باشید بلکه می‌توانید از یک ظرف نسوز یا پیرکس استفاده کنید و بعد از اینکه تمام مراحل را انجام دادید ظرف را روی شعله پخش کن روی گاز خود قرار دهید و زمان دهید تا به خوبی بپزد و جا بیفتد.

 

 

آموزش آشپزی مدرن و ساده در مجله آشپزی آف دکور+فیلم

 

در مجله آشپزی دکور پلاس (offdecor.com/cook) با طرز تهیه انواع مختلف غذا های ایرانی و غذاهای مدرن و بین المللی آشنا خواهید شد و ضمن آشنایی با دستور پخت ها، مواد اولیه و میزان کالری غذاها را هم مشاهده می کنید و می توانید لیست برنامه غذایی خود را با استفاده از آن تنظیم کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied