شمانیوز
شما نیوز

آئین تجلیل از پرستاران منطقه آزاد ماکو برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و تجلیل از مقام پرستار ظی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، اعضای شورای تأمین و مسئولین بهداشتی و درمانی منطقه از پرستاران نمونه و کادر درمانی منطقه آزاد ماکو تقدیر شد.

آئین تجلیل از پرستاران منطقه آزاد ماکو برگزار شد

به گزارش شمانیوز به نقل از گروه تولیدات رسانه منطقه آزاد ماکو، در این آئین که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، محمدرضا عبدالرحیمی با تبریک روز ولادت حضرت زینب س و روز پرستار، پرستاران و کادر درمان را رزمندگان سفید پوش خط اول جبهه سلامت و مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: این جهادگران در راه نجات هموطنان خود با از جان گذشتگی، تمام داشته های خود را در طبق اخلاص نهادند و از روز اول همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، دلاورانه و مؤمنانه در صف مقدم مبارزه با این بیماری ایستادند و در تمام این مدت برای سلامت مردم لحظه‌ای آرام نگرفتند.

وی با اشاره به آیه شریفه وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا هر کس برای زنده ماندن انسانی تلاش کند چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است افزود: فعالیت های ارزشمند وارجمند پرستاران و کادر درمانی دارای اجر و پاداش بسیاری در پیشگاه الهی است، لیکن به مصداق قدردانی از مخلوق شکرگزاری به درگاه الهیست، وظیفه و تکلیف همه ما است تا از زحمات و تلاشهای ایثارگرانه معتکفین جایگاه پرستاری و عرصه های درمان و سلامت تجلیل کنیم.

عبدالرحیمی تصریح کرد: این تعظیم و تجلیل مصداق وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ است و خوشبختانه امروز تکریم این عزیزان در جامعه نهادینه شده و تک تک اعضای جامعه قدردان خدمات و زحمات کادر درمان و سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اقدامات تجهیز مراکز بهداشتی از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو، ارتقای مستمر زیرساخت های بهداشتی و درمانی منطقه را تا رسیدن به وضع مطلوب ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: همه تلاشمان این است با مشارکت وزارت بهداشت، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بهداشتی ودرمانی منطقه را به حد استاندارد و مطلوب نزدیک تر کنیم و در این راستا در کنار وزارت بهداشت و درمان هستیم و البته متعهد در برابر مردم و جامعه پرستاری و درمانی که از این تریبون یکبار دیگر آن را اعلام می کنم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ماکو نیز با تبریک با سالروز ولادت با عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) را فرصت ارزشمندی در راستای تکریم جایگاه والای پرستاران و کادر درمانی فداکار و صبور دانست و گفت: این قشر بزرگوار مجدانه و در نهایت ایثار و ازخودگذشتگی خود را سپر بیماری‌ها و همدم لحظات سخت و تلخ بیماران قرار داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی افزود: با تلاش مجموعه کادر درمانی پرستاران و مدیران خوشبختانه ماکو کمترین میزان مبتلا را نسبت شهرهای دیگر بر اساس جمعیت داشته است.

وی با بیان اینکه هر کار خیری نه تنها پاداش اخروی دارد بلکه در دنیا نیز اثرات خیر و توجهات الهی را شامل میشود ادامه داد: پزشک یا پرستاری که جان فردی را تیمار کند نه تنها خود عمل در پیشگاه پروردگار ثواب دارد بلکه در هر کار خیری که بیمار انجام خواهد داد نیز شریک خواهند بود.

حجت الاسلام هاشمی شغل پزشکی و پرستاری نعمتی الهی دانست و ادامه داد: پرستاران عزیز با الهام از ایثارگری حضرت زینب (س) با به خطر انداختن جان برای نجات دیگران خود را همدم لحظات سخت و تلخ بیماران قرار می‌دهند و دلاورانه در صف مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند.

امام جمعه ماکو اولین پرستار اسلام را حضرت زهرا(س) نامید و گفت: حضرت زهرا (س) در بسیاری از جنگ ها پرستاری پدر و مجروحین را کرد و با تریبت فرزندانی همچون حضرت زینب (س) ارزش این کار بزرگ را نشان داد.

وی گفت: از ۳۱۳ نفر اصحاب خاصه حضرت ولی عصر (عج)۵۰ نفر خانم می باشند که ۱۳ نفر آنان را پرستاران تشکیل می دهند که این نشان دهند ارزش این قشر بزرگوار است.

حجت الاسلامی هاشمی ادامه داد: طبق احادیث و روایات هرکسی یک شبانه روز از مریضی پرستاری کند خداوند او را در قیامت با حضرت ابراهیم (ع) محشور می کند که به مانند برق خیره کننده و درخشان از پل صراط عبور می کنند.

سرپرست فرمانداری ماکو نیز گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر درمان را یاری کنند

خانم قربانی فرا رسیدن ولادت با برکت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: سپیدپوشان حافظ سلامت و پرستاران مؤمن و دلسوز به خصوص همکاران جهادگر و سخت‌کوش بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های منطقه آزاد ماکو همچون فرشتگانی مهربان مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی بیماران را پاسخ می‌دهند.

شایان ذکر است در این مراسم از پرستاران نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل به عمل آمد و علاوه بر آن به دستور مدیرعامل سازمان، با اهدای لوح و هدایا از تمام پرسنل پرستاری منطقه تجلیل خواهد شد.  این مراسم به صورت همزمان، با حضور معاونین سازمان در شهرستان های شوط و پلدشت نیز برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied