شمانیوز
شما نیوز

مشمولان سهام عدالت در سجام

مشمولان سهام عدالت سجامی شوند

مشمولان سهام عدالت در سجام

محمد جواد فرهانیان مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی درجلسه تبیین  سهام عدالت  ویژه مشمولان روش غیر مستقیم در اداره اقتصاد و دارایی استان همدان هدف از برگزاری این جلسه را ارتقاء سطح آگاهی مردم استان همدان در حقوق قانونی  خود برای دریافت سود سهام عدالت دانست وبیان کرد: مشمولان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به محض اینکه سهام شرکت استانی آن‌ها وارد بورس شود امکان فروش سهام شرکت سرمایه گذاری مربوطه را خواهند داشت.

او افزود: بر این اساس دارندگان سهام عدالت در صورت انتخاب روش غیرمستقیم می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد معاملاتی از طریق این شرکت‌ها اقدام به فروش یا خرید سهام عدالت کنند.

فرهانیان با اشاره به اینکه گروهی از سهامداران عدالت نیز قبل از راه اندازی سامانه سجام موفق به دریافت کد معاملاتی شده‌اند و تاکید ما سجامی شدن تمامی معامله گران و انجام خرید و فروش با کد یکپارچه است، ابراز داشت: به دنبال پذیرفته شدن شرکت‌های استانی و سجامی شدن مردم، معامله‌گران می‌توانند از مزایای مرتبط با توزیع سود و برگزاری مجامع مختلف برخوردار شوند.
مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص سهام عدالت افراد متوفی هم اظهار داشت: وراث می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری به صورت آنلاین از طریق میز خدمت، گواهی حصر وراثت را در سامانه بارگزاری کنند و شرکت سپرده گذاری بعد از استعلام مدارک، سهام عدالت را بین وراث تقسیم می‌کندو در این باره نیز وراث باید در ابتدا سجامی شوند.
فرهانیان با اشاره به موضوع توثیق سهام عدالت گفت: در بحث توثیق سهام عدالت بیشتر بر شرکت‌های سرمایه گذاری استانی توجه شده است و که در این خصوص امکان توثیق سهم را به بانک عامل خود بدهندو از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند.

این مسئول درباره صدور کارت‌های اعتباری برای دارندگان سهام عدالت گفت: کارت اعتباری سهام عدالت بر مبنای ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه طراحی شده و فرد یا وثیقه‌گذار می‌تواند از طریق درگاه الکترونیک بانک‌ها درخواست خود را ارسال کند و پس از آن سرویس‌ها و تبادلات اطلاعاتی بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بانک‌ها برقرارکند.

اوبا اشاره به اینکه در کشور ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رفته است تاکید کرد: مردم در صورتی که نیاز به وجه نقد ندارند از فروش سهم خود خود داری کنند واز ابزار‌های جایگزین استفاده کنند.

۲۰ درصد سهامداران همدان ثبت سجامی شده اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان هم در این جلسه با اشاره ۹۰۸اینکه هزار نفر در استان همدان که سهام عدالت خود را به روش غیرمستقیم آزاد کرده اند افزود: ۲۰ درصد از سهامداران استان همدان در سامانه سجام نام نویسی کرده اند.
پور مجاهد ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر مشمولینی که روش غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت خود انتخاب کرده اند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند پیشنهاد شده نمایندگانی از این دو دستگاه اجرایی در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حضور یابند.

او با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ادامه داد: تقاضا داریم که سهامداران از طریق درگاه‌ها و به شکل رایگان در سامانه سجام نام نویسی کنند.

این مسئول اظهار داشت: امیدواریم با افراد توانمند و متخصص بتوانیم شرایط را به سمتی چیش ببریم که اتفاقات خوبی برای اقتصاد خانواده‌ها رخ دهد که خودشان در پیشرفت اقتصاد خود دخیل باشند.

۲۱ دی ماه برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استان همدان

مدیرکل امور اقتصادی ودارای استان همدان هم از برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استان در ۲۱ دی ماه سالجاری خبر داد و گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان مشمول سهام عدالت هستند که ۶۴ درصد آن‌ها روش غیر مستقیم و ۳۶ درصد روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

محمودی گفت: ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر در استان به روش غیر مستقیم سهام خود را آزاد سازی کرده اند که از این تعداد ۱۹۵ هزار نفر در سامانه سجام نام نویسی شده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied