شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات تزیین و طرز تهیه کیک شکلاتی و خیس

دستور پخت کیک ها معمولاً از روند مشابهی پیروی می‌کنند و پختنشان کار چندان دشواری نیست. نوع موادی که بین کیک ها و یا گاهی اوقات داخل آنها و برای تزیین به کار می رود باعث ایجاد انواع مختلف کیک ها می شود تا پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد.

نکات تزیین و طرز تهیه کیک شکلاتی و خیس

دستور پخت کیک ها معمولاً از روند مشابهی پیروی می‌کنند و پختنشان کار چندان دشواری نیست. نوع موادی که بین کیک ها و یا گاهی اوقات داخل آنها و برای تزیین به کار می رود باعث ایجاد انواع مختلف کیک ها می شود تا پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد.

معمولاً برای مهمانی های تولد یا جشن ها و مراسم های مختلف شما اقدام به تهیه کیک ها می کنید، ولی احتیاجی ندارید که برای تهیه کیک خوشمزه همیشه به قنادی مراجعه کنید و می توانید خودتان در منزل با استفاده از مواد اولیه که اشاره می کنیم یک کیک خوشمزه تهیه کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه با طرز تهیه کیک شکلاتی و خیس آشنا می شوید که جزو لذیذ ترین کیک ها در بین علاقه‌مندان به شیرینی و کیک است و شما می توانید آن را در کنار نوشیدنی گرم یا سرد میل کنید.

ابتدا با مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس آشنا خواهید شد که باید توجه داشته باشید این مواد اولیه با نسبت‌های معینی به کار رفته اند تا طعم مطلوبی به کیک شکلاتی شما ببخشند و اگر خواستید هر یک از آن ها را تغییر دهید باید با رعایت نسبت ها مقدار بقیه مواد را هم تغییر دهید که تاثیری در فرم و طعم کیک نداشته باشد.

مقدار مواد اولیه که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم برای ۸ نفر تدارک دیده شده است و در صورتی که بخواهید کیک شکلاتی و خیس را برای نفرات بیشتر یا کمتری تهیه کنید باید حتماً مقادیر را با رعایت نسبت ها عوض کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی و خیس

 

  • پودر کاکائو : 4 قاشق غذاخوری پر 
  • وانیل شکری : 1 قاشق چای خوری
  • شکر : 1/5 لیوان 
  • بکینگ پودر : 2 قاشق چای خوری
  • شیر : 1/5 لیوان ( به دمای محیط رسیده باشد )
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • آرد سفید قنادی : 2 لیوان 
  • روغن مایع : 1/5 لیوان

 

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy

طرز تهیه کیک شکلاتی و خیس

 

پس از مطالعه این مطلب شما دیگر می‌توانید کیک شکلاتی خیس برای خود تهیه کنید، ولی توجه داشته باشید که اندازه گیری مواد اولیه اهمیت زیادی دارد. اگر از پیمانه مشخصی برای اندازه گیری نسبت ها استفاده می کنید باید این پیمانه در تمام طول کار ثابت باشد تا نسبت های شما تغییری نداشته باشد و بتوانید کیک خوب و خوشمزه‌ای را تهیه کنید.

به منظور تهیه کیک خیس شکلاتی باید ابتدا یک ظرف با اندازه مناسب برای پختن کیک بردارید و داخل آن را کمی چرب کنید تا کیک شما به دیواره های آن نچسبد و در قسمت هایی که چرب شده می توانید مقداری آرد هم بریزید تا از نچسبیدن کیک اطمینان حاصل کنید و کیک شما به صورت کاملاً قالبی و سالم در بیاید.

برای شروع کار باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید و کمی شکر و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط کنید و آنها را تا جایی هم بزنید که کاملا حل شوند.

بعد شیر را هم به آنها اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاید. بعد از آن باید با کمک هم زن برقی این محتویات را هم بزنید تا شکر و پودر کاکائو کاملاً در شیر حل شوند و به صورت گلوله یا حل نشده باقی نماند.

بعد از اینکه محتویات با یکدیگر ترکیب شدند باید برای ۳ دقیقه آنها را به حال خود رها کنید و سپس کمی روغن مایع داخل آن ها بریزید و برای مدت ۵ دقیقه مجددا این مخلوط را هم بزنید تا به قوام و غلظت مناسبی که میخواهید برسد.

سپس مقداری از آن را در گوشه ای گذاشته و روی آن را بپوشانید تا در انتهای کار بتوانید از آن استفاده کنید.

در این مرحله نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها به محتویات قبلی است. وقتی که تخم مرغ ها را داخل آنها شکستید باید باز آنها را هم بزنید و مقداری پودر قند و وانیل هم به این ظرف اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

اگر می‌خواهید مایه کیک شکلاتی و خیس شما یکدست و یکنواخت باشد باید پودر هایی که داخل این کیک استفاده می‌شوند همه از الک رد شوند تا خیلی نرم و صاف باشند و بعد آنها را با کمک قاشق هم بزنید.

وقتی که تمام محتویات کیک با استفاده از نکاتی که گفته شد آماده شده باشند ظاهر کیک شما بهتر از همیشه خواهد شد.

وقتی که محتویات آماده شدند آنها را داخل قالبی که در ابتدا گفته شد و آن را چرب کرده اید بریزید و حدود ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. توجه داشته باشید که دمای فر برای پخت این کیک باید ۱۷۰ درجه سانتیگراد باشد و سعی کنید قبل از اینکه ظرف محتویات کیک را داخل فر بگذارید آن را روشن کنید که فضای داخلی آن گرم شود.

حتماً قبل از خروج کیک از قالب خود امتحان کنید که کامل پخته شده باشد تا به دیواره ها نچسبد و اجازه دهید که مقداری سرد شود تا به راحتی از قالب در بیاید و میتوانید آن را به اندازه های دلخواه برش دهید و یا تزیین کنید.

قبل از اینکه کیک شما کاملاً سرد شود، همان هنگامی که داغ است باید لیوانی از مواد شکلاتی را که از قبل کنار گذاشته بودید درون آن بریزید و کمی صبر کنید که به خورد کیک برود تا کیک شکلاتی شما خیس و خوشمزه باشد.

اگر می خواهید کیک شکلاتی خیس شما به اندازه کافی پف کند و حالت اسفنجی مناسبی داشته باشد باید مواد اولیه به اندازه کافی هم بخورند. هم زدن بیش از حد کیک شما را سفت میکند.

در همین زمان که کیک شکلاتی شما داخل فر می‌پزد نباید در فر را باز کنید چون باعث می شود که کیک نتواند به حد کافی پف کند.

در نهایت برای اینکه تست کنید کیک شکلاتی کاملا پخته و آماده خارج کردن از قالب هست یا خیر می توانید به کمک یک خلال دندان آن را امتحان کنید و آن را در قسمت های مختلف کیک فرو ببرید و بیرون بیاورید. اگر کیکی به آن نچسبید یعنی کاملا پخته و می‌توانید آن را سرو کرده و میل نمایید.

1397070812150330815536744 - Copy - Copy

 

تزیین کیک شکلاتی خیس

 

تزیین کیک کاملا سلیقه ای است و شما می توانید از انواع مختلف مواد مثل خلال پسته و شکلات چیپسی و حتی بادام و غیره برای تزیین کیک شکلاتی استفاده کنید.

اگر مواد اولیه کیک کمتر از مقداری که باید هم زده شوند خوب پف نمی‌کنند و اگر بیش از حد هم بزنید سفت می شود؛ پس نسبت به حد متعادل آن دقت داشته باشید.

 

1397070812150330815536744 - Copy (2)

 

کیک تولد شکلاتی

 

حالا که طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را یاد گرفته اید می توانید برای جشن ها و مراسم های خود و تولدها این کیک را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده و مهمانان لذت ببرید. با رعایت نکاتی که گفته شد مانند حرفه ای ها کیک بپزید.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی و خیس در مجله آشپزی آف دکور

 

مجله آشپزی آف دکور در دسته بندی های مختلف غذای ایرانی، پیش غذا، سالاد، کیک و شیرینی، غذای بین الملل لیستی از دستورپخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین المللی را در آدرس offdecor.com/cook ارائه کرده است که می توانید با مراجعه به آن جدیدترین دستور پخت ها را مشاهده کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied