شمانیوز
شما نیوز

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی:

توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است

آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی با حضور دکتر ماهی کار رئیس هیئت مدیره بانک ، همکاران مدیریت و روسای شعب تابعه صبح پنج شنبه 4 دی ماه برگزار شد.

 توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان دو ماموریت آرمانی بانک کشاورزی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی،  دکتر داور ماهی کار با بیان این که امنیت غذایی یکی از وجوه امنیت ملی است گفت: در سیاست های کلی نظام و چشم انداز ایران در افق 1404 و همچنین در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر تامین امنیت غذایی و نیل به خود کفایی در محصولات کشاورزی تاکید شده است.

 

وی افزود:  بخش کشاورزی وظیفه تامین نیاز غذایی را با اتکا بر تولید ملی و استفاده بهینه و کارآمد از منابع تولید برعهده دارد.

 

ماهی کار با بیان این که آمارهای کلان نشان می دهد در شش ماهه نخست سال جاری، رشته فعالیت های گروه کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل 1.7 درصد رشد اقتصادی مثبت داشته است، اظهار داشت: این مساله ظرفیت بخش کشاورزی را برای افزایش سرمایه گذاری نشان می دهد. وی در ادامه با توجه به نقش اعتبارات کشاورزی گفت: برای تسریع در توسعه بخش کشاورزی عوامل عدیده ای دخالت دارندکه مهمترین آن ها اعتبارات کشاورزی است.

 

ماهی کار  یادآور شد در 87 سالی که از عمر بانک کشاورزی می گذرد نام و اساسنامه این بانک دست کم 8 بار تغییر کرده  لیکن دو ماموریت آرمانی بانک ثابت و پایدار مانده است، که اولی توسعه کشاورزی و دیگری بهبود وضع کشاورزان است.

 

دکتر ماهی کار اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای محصولات اساسی زراعی و دامی و آبزی، خودکفایی به میزان 95 درصد هدف گذاری شده است که وصول به هدف مذکورنیازمند تامین مالی  مطمئن و بلند مدت است.

 

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی تصریح کرد: به منظور پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد و استفاده از تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی، تلاش های همه جانبه ای در راستای تجهیز منابع صورت گرفته است به گونه ای که توانسته ایم یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال منابع از طریق جمع آوری سپرده های مردمی به منظور مصرف در بخش کشاورزی تجهیز کنیم که از این مقدار 11200 میلیارد ریال توسط شعب این استان تجهیز شده است.

 

دکتر ماهی کار در ادامه گفت: هنوز این منابع پاسخگوی نیازهای بخش در حوزه سرمایه گذاری نبوده و در شرایط فعلی از جمله چالش های مطرح در بخش کشاورزی، عدم کفایت منابع برای مصرف در این بخش است.

 

وی اظهار داشت: در کنار اهتمام صورت گرفته در امر تجهیز منابع، بایستی روش های دیگری نیز پی گیری شود تا بتوان در عرصه عمل، دو وظیفه مهم بانک را که فراهم کردن نیازهای اعتباری کشاورزان و همکاری و همیاری در مسیر توسعه کشاورزی برای افزایش تولیدات است محقق کرد.

 

ماهی کار گفت: تحقق این مهم جز از راه افزایش سرمایه بانک متصور نیست و در این مسیر به واسطه عملکرد مثال زدنی بانک کشاورزی که نگین پرفروغ انگشتری نظام بانکی است، توسط دولت محترم برای دومین سال پیاپی، سرمایه بانک 10 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

 

وی با اشاره به این که تقویت پایه سرمایه این بانک حامل پیام های عدیده و از آن جمله تائید عملکرد مثبت و اثرگذار بانک توسط دولت است، اظهار داشت: با این اقدام ، بانکی که در زمان تاسیس سرمایه اولیه اش 20 میلیون ریال بیشتر نبوده، به 140 هزار میلیارد ریال ارتقاء یافت که علاوه بر تاثیر روی کفایت سرمایه، نوید بخش افزایش توان مالی بانک در رشد و شکوفایی اقتصاد کشاورزی در سال جهش تولیدخواهد بود.

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های حسین نجفی در طی مدت حضور به عنوان مدیر شعب بانک کشاورزی این استان، برای وی از درگاه خداوند متعال طلب توفیق بیش از پیش کرد و  حسین نفتی را به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان، معرفی کرد.

 

دکتر ماهی کار در پایان اظهار داشت: امیدواریم با کمک مسئولان استانی و همکاری و همراهی مجموعه کارکنان بانک کشاورزی در این خطه، بتوانیم قدم های شایسته تری را در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشاورزی در منطقه برداریم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied