شمانیوز
شما نیوز

حضور فعال همکار امدادگر بیمه پاسارگاد در حادثه ارتفاعات شمال تهران

با خبر شدیم هادی سرور کارشناس مدیریت فن آوری اطلاعات IT همکار توانمند و ورزشکارمان که ایشان به عنوان نجات گر یک داوطلب جمعیت هلال احمر نیز فعالیت دارد و سابقه طولانی در امر کوه نوردی در کوهستان های متعدد کشورمان را از خود به ثبت رسانده است ، در عملیات نجات حادثه روز 5 دی ماه که منجر به از دست دادن جان تعدادی از هموطنان مان شد در امر امدادرسانی حضوری فعال داشت.

حضور فعال همکار امدادگر بیمه پاسارگاد در حادثه ارتفاعات شمال تهران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد؛ بر اساس گزارش های دریافتی؛ هادی سرور گزارش عملیات حادثه ۵ دی ماه را چنین بیان کرد: پس از اعلام حادثه روز ۵ دی ماه در مناطق کوهستانی شمال تهران و طی اعلام فراخوان جهت امدادرسانی افراد آسیب دیده از طرف جمعیت هلال احمر شمیرانات، بنده به عنوان نجاتگر داوطلب کوهستان، به همراه دیگر داوطلبان در قالب یک تیم ۶ نفره در ساعت ۱۸ روز جمعه به محل ایستگاه ۳ کلکچال اعزام شدیم، پس از حضور در پایگاه کوهستان و با توجه به اعلام برخی افراد مطلع مبنی بر مشاهده شدن نور SOS از ارتفاعات،‌ در غالب یک تیم ۳ نفره مجهز جهت بررسی و جستجو به گردنه کلکچال صعود کردیم که هیچ نفر زنده ای یافت نشد و به پایگاه کوهستان برگشتیم.

 در روز بعد، شنبه۶ دی ماه جهت ادامه عملیات در ارتفاعات نزدیک قله در قالب یک تیم ۶ نفره، بوسیله بالگرد به گردنه کلکچال اعزام شدیم،‌ پس از حضور در منطقه، شروع به دپو اجساد یافت شده در یک محل کردیم که با توجه به پراکندگی اجساد و عوارض کوهستان و شرایط منطقه کاری بسیار زمان بر و طاقت فرسا بود که پس از حدود ۵ ساعت عملیات پیوسته و با کمک کوهنوردان حاضر در منطقه کلیه اجساد یافت شده به بالگرد منتقل شدند و عملیات روز شنبه در ساعت ۱۵ به پایان رسید.

گفتی است تراژدی غم بار کوهستان های شمال شهر تهران در روز جمعه گذشته روز خوبی را برای دوستداران ورزش کوهنوردی رقم نزد و شرایط جوی در کوهستان‌ها بسیار نامساعد شد؛ با این وجود برخی از ورزشکاران به دل کوهستان‌ها زدند که اتفاقات ناخوشایندی را برای کوهنوردانی که عازم آهار، توچال و کلکچال شدند، به وجود آورد. در این حادثه 12 نفر، از هموطنان مان جان خود را در ارتفاعات تهران از دست دادند. روح شان در آرامش

 

  • 2
  • 2M0A1872
  • 2M0A1909
  • 2M0A184111
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied