شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نحوه اضافه کردن المان های مدرن، به طراحی منظره باغ ویلا

مشاورین املاک ملکبین، مشاورانی با بیش از 20 سال تجربه در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در بخش های غربی شهر تهران هستند. شما می توانید جهت خرید باغ ویلا قیمت مناسب در کردزار شهریار و همین طور سایر مناطق غرب تهران، از مشاورین این املاک معتبر کمک بگیرید.

نحوه اضافه کردن المان های مدرن، به طراحی منظره باغ ویلا

 

در این دوره، یکی از انواع سکونتگاه ها که علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است، باغ ویلاها هستند. به جرات می توان ادعا کرد که امروزه هر فردی تمایل به خرید باغ ویلاها و وقت گذراندن در آن ها را دارا است، چرا که این نوع از خانه ها، بر خلاف خانه های آپارتمانی شهری، حریم خصوصی تری را برای ساکنین خود فراهم می کنند؛ علاوه بر این، باغ ویلاها اکثرا در مناطق اطراف شهر و معمولا در دهکده های ویلایی نشین، مانند باغ ویلا تیسفون شهریار و سایر مناطق دیگر در اطراف تهران ساخته می شوند و از آن جایی که این مناطق خلوت تر بوده و از طبیعتی دلربا و جذاب برخوردار هستند، یک محل فوق العاده برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت محسوب می شوند. اما فارغ از این ها، یکی از چیزهایی که تاثیرات زیادی بر روی کیفیت باغ ویلاها می گذارد، نحوه طراحی و منظره آن ها است.

 

یکی از چیزهای مهم در هنگام ساخت و یا طراحی هر خانه و یا محوطه ای، نوع طراحی داخلی و یا خارجی آن است. این امر، بیشتر بستگی به سلیقه و نظرات افرادی دارد که صاحب محوطه و یا طراح آن هستند. بسته به سلیقه افراد متفاوت می توان باغ ویلاها را به شیوه سنتی و یا چندین سبک دیگر طراحی کرد.

 

یکی از سبک های طراحی نسبتا پر طرفدار که در سراسر دنیا، از جمله کشور خودمان ایران طرفداران فوق العاده زیادی پیدا کرده است، سبک طراحی مدرن است. برای به کار بردن این سبک از طراحی زیبا، باید المان های مختلفی را به صورتی در کنار هم قرار داد، که یک منظره لوکس را تشکیل دهند. در ادامه این مطلب برخی از المان های مهم در طراحی یک منظره مدرن، نام برده شده اند.

 

باغ و باغچه های تزئین شده

 

از آن جایی که فضای باغ ویلاها متشکل از یک محوطه داخلی ویلایی و یک فضای خارجی است، پس باغچه های و فضای سبزی که در بخش خارجی باغ ویلا قرار دارند، یک نقش بسیار مهم و پررنگ در ظاهر باغ ویلاها خواهند داشت. برای این که بتوانید به منظره باغ ویلای یک نمای جذاب و دیدنی بدهید، باید در طراحی باغچه های موجود در آن دقت کنید. باغچه های شما باید به نحوی طراحی شده باشند که به گیاهان و درختان داخلشان اجازه دهند به راحتی و آزادانه خودشان را نشان دهند و رشد کنند. یکی دیگر از ملزومات باغچه ها و فضاهای سبز، درختان، گیاهان و گل های کار شده در آن ها است. هر چقدر گیاهان و گل های موجود در باغچه ها، زیباتر باشند، منظره را دلپذیرتر و زیباتر جلوه می دهند. بهتر است سعی کنید گل های رنگارنگی را در محوطه خارجی باغ ویلای خود قرار دهید؛ در صورتی که باغ ویلای شما، در مناطق سرسبز و خوش آب و هوای مناسب برای کشت میوه قرار دارد، بهتر است در آن درخت های میوه بکارید. این درختان علاوه بر این که می توانند به مطبوع تر شدن هوا کمک کنند، می توانند میوه های خوبی هم به شما بدهند و شما در صورت آبیاری، نگهداری و مراقبت کافی می توانید از میوه های آن استفاده کرده و یا آن ها را به فروش برسانید و مقداری سود از این راه به دست بیاورید.

 

ایجاد المان های دکوراتیو هندسی

 

شکل های ساده ای مانند دایره، مستطیل، مربع و ... در نوع طراحی های مختلفی استفاده می شوند، اما به دلیل ساده بودن و پیش پا افتاده به نظر رسیدن این اشکال، آن ها کم تر به چشم می آیند. ایجاد سنگ فرش هایی با شکل های متنوع هندسی و با رنگ های مکمل یکدیگر، یک راه ساده برای زیباتر کردن محوطه است؛ یک راه دیگر، ساخت باغچه های کوچک با شکل های هندسی است.

 

ساخت امکانات تفریحی

 

یکی از مهم ترین المان هایی که میزان لوکس بودن یک باغ ویلا را تعیین می کند، امکانات آن است. امکانات تفریحی مانند استخر، آلاچیق، باربیکیو، روف گاردن و موردهای دیگری از این قبیل، علاوه بر این که به شما در ساختن یک ویلا لاکچری کمک می کنند، فضای شما را به یک فضای بهتر و مناسب برای داشتن اوقات خوش، تبدیل می کنند.

 

نور پردازی

 

نور پردازی ها یکی از مهم ترین بخش های نمای ساختمان ها و خانه های ویلایی، به خصوص در زمان شب هستند. نورپردازی های چند با رنگ های زیبا در سرتاسر محوطه باغ، علاوه بر این که می توانند به روشنایی باغ ویلا کمک کنند، یک نمای زیبا هم از فاصله زیاد و هم کم از فاصله کم، به چشم می آیند. یک راه دیگر برای بهتر کردن نورپردازی ها، استفاده از نورمخفی های LED در راه پله ها و بخش های ورودی باغ ویلا است.

 

مشاورین املاک ملکبین

 

مشاورین املاک ملکبین، مشاورانی با بیش از 20 سال تجربه در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در بخش های غربی شهر تهران هستند.

شما می توانید جهت خرید باغ ویلا قیمت مناسب در کردزار شهریار و همین طور سایر مناطق غرب تهران، از مشاورین این املاک معتبر کمک بگیرید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied