شمانیوز
شما نیوز

مدیر ریسک بیمه تعاون تشریح کرد:

درس کرونا به کسب‌وکارها: شغل‌تان را بیمه کنید

مدیر ریسک بیمه تعاون گفت: پاندمی کرونا نشان داد که هر سازمان و کسب‌وکاری نیازمند محاسبه ریسک بوده و بر این اساس هر شغلی نیازمند بیمه شدن است.

درس کرونا به کسب‌وکارها: شغل‌تان را بیمه کنید

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی بیمه تعاون، مریم سلماسی با اشاره به ضرورت شناسایی و کاهش ریسک در هر کسب‌وکاری افزود: مدیریت ریسک کار پیچیده‌ای است و شرکت‌های بیمه کار تخصصی ارائه خدمات مدیریت ریسک را انجام می‌دهند. شرکت‌های بیمه اساساً وجود دارند تا راه‌حل‌های مدیریت ریسک به مشتریان‌شان ارائه دهند و ریسک مشتریان را ارزیابی و تا حد ممکن قبول کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت‌های بیمه نیز با مدیریت مجموع نقدینگی حاصل‌شده از حق بیمه همه مشتریان‌شان که علاقه‌مند به تحت پوشش قرار دادن ریسک مشابهی بوده‌اند، می‌توانند مبالغ خسارت‌های احتمالی برای مشتریان حادثه‌دیده را تأمین کنند.

وی بر ریسک‌پذیر بودن سازمان‌های بیمه‌ای نیز تأکید کرد و افزود: خود شرکت‌های بیمه هم علاوه بر ریسک‌هایی که از مشتریان‌شان قبول کرده‌اند، به عنوان یک سازمان با ریسک‌های متعدد و متنوعی شامل ریسک‌های مرتبط با فناوری‌ها، مثل ریسک از دست دادن داده‌ها یا ریسک حملات سایبری، ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌های انسانی مثل ریسک از دست دادن کارکنان کلیدی؛ ریسک‌های مالی مانند ریسک عدم وصول مطالبات یا ریسک نوسانات ارزی که بر مطالبات و تعهدات ارزی آن‌ها تأثیرگذار است، ریسک عدم سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها یا حتی ریسک‌های دارایی‌های فیزیکی ازجمله ریسک خسارت اموال ناشی از آتش‌سوزی یا وقوع سیل و زلزله و بسیاری ریسک‌های کوچک و بزرگ دیگر مواجه هستند.

سلماسی به یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های ایجادشده برای کاهش ریسک کسب‌وکارها در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این خصوص بیمه تعاون برای یکی از موارد مواجهه مشتریان با ویروس کرونا، یعنی احتمال تعطیلی کسب‌وکار به دلیل الزامات دولتی برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر و جهان‌شمول، بیمه‌نامه‌ای را طراحی و برای کسب‌وکارهای مختلف عرضه کرده است.

مدیر ریسک بیمه تعاون تشریح کرد: این بیمه‌نامه، احتمال تعطیلی کسب‌وکارهای مختلف با دستور دولتی به واسطه شیوع بیماری‌های همه‌گیر و البته نه لزوماً کووید-۱۹ را پوشش می‌دهد. بیمه¬نامه به محض اعلام تعطیلی و به شرط گذشتن مدت زمان دوره انتظار ابتدای قرارداد فعال می‌شود و با اعمال فرانشیز زمانی کوتاهی، تا ۶۰ روز درآمد روزانه کسب‌وکار مربوطه را پوشش می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied