شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم:

شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع پاک قرار دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم گفت: شرکت فولاد مبارکه با داشتن کوره‌های قوس الکتریکی در فهرست صنایع پاک قرار دارد.


شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع پاک قرار دارد

به گزارش شمانیوز؛ حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نمایندۀ مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ مهم‌ترین بهره‌بردار پساب‌های تصفیه‌شده هستند، اظهار کرد: بسیاری از صنایع بزرگ اصفهان ناگزیرند برای استفاده از پساب، تصفیه‌های تکمیلی انجام دهند تا مجوزهای لازم را از سازمان محیط‌زیست دریافت کنند.

وی افزود: اقدامات بسیار خوب شرکت فولاد مبارکه در تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی و سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری فاضلاب شهرهای اطراف و تولید داخلی مهم و ارزشمند است.

حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان فیلترهای الکترواستاتیک

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حساسیت ویژه‌ای درخصوص عدم استفاده از سوخت مازوت در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: صنایع آلاینده در استان اصفهان موظف شده‌اند از فیلترهای الکترواستاتیک استفاده کنند و وبیناری با استاندار و دادستان و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص برگزار شده است.

وی بیان داشت: مدیریت استان اصفهان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر عدم استفادۀ نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها از سوخت مازوت تأکید ویژه‌ای دارند، چراکه اصفهان کشش آلودگی را ندارد.

فولاد مبارکه در فهرست صنایع پاک کشور

نقدعلی با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه با به‌کارگیری تکنولوژی روز از صنایع پاک استان اصفهان محسوب می‌شود، گفت: صنایع بزرگ گام‌های مهمی در راستای کاهش آلودگی هوا برداشته‌اند، اما کافی نیست.

وی اضافه کرد: لازم است صنایع با استفاده از فیلترهای الکترواستاتیک، در مسیر تعهد به مسئولیت اجتماعی گام بردارند. ما از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینۀ بومی‌سازی تولید فیلترهای الکترواستاتیک فعالیت می‌کنند، حمایت خواهیم کرد.

کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه تحولی در کاهش آلودگی هوا

نمایندۀ مردم خمینی‌شهر در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه برای مقابله با آلودگی هوا اقدامات ارزنده‌ای کرده است، گفت: شرکت فولاد مبارکه با داشتن کوره‌های قوس الکتریکی انرژی شیمیایی را با تزریق اکسیژن و کربن تأمین می‌کند و همین موضوع مانع از آلاینده‌زایی فولاد مبارکه شده است.

 

منبع: ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied