شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحقیق و تفحص از پلی‌اکریل بر فولاد مبارکه در اولویت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه جزو اقدامات اولویت‌دار کشور در شرایط کنونی نیست و شاید امروز تحقیق و تفحص از شرکت پلی اکریل نسبت به فولاد مبارکه در اولویت باشد.


تحقیق و تفحص از پلی‌اکریل بر فولاد مبارکه در اولویت است

به گزارش شمانیوز، مهدی طغیانی در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر ضرورت تحقیق و تفحص از فولادمبارکه اظهار کرد: تحقیق و تفحص پروسه‌ای زمان بر و پرهزینه است، اما به نظر می‌رسد نگاه نمایندگان امضاکننده طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در خصوص اداره این کارخانه است، با این وجود امیدواریم پشت پرده این طرح مباحث سیاسی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تحقیق و تفحص در مجلس، از حقوق اصلی نمایندگان است، توضیح داد: مطابق قانون و همچنین آیین‌نامه داخلی نمایندگان مجلس، امکان محدود شدن این حق وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه باید دید آیا تحقیق و تفحص از فولادمبارکه در شرایط فعلی کشور جزو اولویت‌های کشور است یا خیر، معتقد است: تحقیق و تفحص از فولادمبارکه جزو اقدامات اولویت‌دار کشور در شرایط کنونی نیست و شاید امروز تحقیق و تفحص از شرکت پلی‌اکریل نسبت به فولادمبارکه در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع توقف طرح تفحص از فولاد بر عهده نمایندگان امضاکننده است، گفت: البته ممکن است برخی ادعاها در فرایند تحقیق و تفحص از فولاد تایید نشود و بعد از اجرای این طرح توسط دستگاه‌های نظارتی مختلف، اگر فعالیت مجموعه شفاف باشد، نهاد ناظر سریع به جمع بندی برسد.

طغیانی تاکید کرد: اگر نظارت بر کارخانه در جریان تحقیق و تفحص به گونه‌ای باشد که با تحت تاثیر قرار دادن امور روزمره کارخانه، مانع تولید شود، این کار موجب نگرانی‌های اجرایی و حتی ممکن است، سبب خدشه در تولید فولاد مبارکه و اشتغال آن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جریان مطرح شدن صحبت برای تحقیق و تفحص، قطعا برخی گزارشات رسیده به نمایندگان مجلس می‌رسد، گفت: البته برخی سوء تفاهمات نیز سبب این موضوع می‌شود، با این وجود با گفتمانی به غیر از تحقیق و تفحص این مسائل برطرف شدنی است.

 

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied