شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت:

خدمات الکترونیک سلامت منجر به مدیریت منابع می‌شود

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: ارائه خدمات الکترونیک در نظام سلامت و استقرار کامل این خدمات می‌تواند منجر به مدیریت منابع شود.

خدمات الکترونیک سلامت منجر به مدیریت منابع می‌شود

به گزارش شمانیوز؛ حسین رنجبران درباره اهمیت اجرای طرح‌های الکترونیک نظام سلامت در مدیریت منابع افزود: بسیاری از طرح‌های الکترونیک نظام سلامت در کشور در حال اجراست و از حالت اجرای آزمایشی خارج شده است و ما  به دنبال استقرار کامل این خدمات در حوزه بیمه سلامت کشور هستیم.

وی اظهار کرد: هزینه تولید دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و حتی  تبدیل دفترچه‌های کاغذی به دفترچه تک برگی حدود ۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی به همراه دارد و اگر نسخه نویسی به صورت الکترونیکی انجام شود، این هزینه به صفر نزدیک خواهد شد.

معاون سازمان بیمه سلامت بیان کرد: ایجاد بسترهای مناسب و استقرار طرح‌هایی مثل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک  نیازمند بررسی و در نظر گرفتن جوانب مختلف است. در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، حتی از لحاظ زمانی نیز کار با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است.

رنجبران گفت: با همکاری مجموعه‌های مختلف و موثر در اجرای طرح‌های الکترونیک در نظام سلامت، می توانیم با سرعت بیشتری استقرار خدمات الکترونیک را به پیش ببریم.

معاون سازمان بیمه سلامت درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد در سال جاری اظهار کرد: هزینه ارائه خدمات موسساتی که نسخ خود را به صورت الکترونیک ارسال می‌کنند، حداکثر تا ۱۰ روز پس از پایان هر ماه، به حساب ادارات کل استانی و سپس موسسات طرف قرارداد واریز می‌شود و در حال حاضر  ۹۰ درصد علی الحساب هزینه نسخ الکترونیک تا آذرماه پرداخت شده است. همچنین ۸۰ درصد علی الحساب هزینه خدمات سطح یک روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر  و پزشک خانواده شهری تا آذر ماه پرداخت و هزینه شش ماهه اول سطح یک روستاییان نیز تسویه شده است.

وی ادامه داد: مطالبات سایر موسسات که نسخ خود را به صورت غیر الکترونیک ارسال می‌کنند در بخش‌های خصوصی، خیریه و غیر دولتی به طور متوسط تا پایان مرداد ماه و در بخش‌های دولتی دانشگاهی مطالبات تا اردیبهشت ماه تسویه و علی الحساب خرداد ماه نیز پرداخت شده است.

رنجبران گفت: در سال ۹۹ تا کنون حدود مبلغ ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان بابت مطالبات موسسات تشخیصی درمانی پرداخت شده که از این مبلغ حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بابت تسویه مطالبات سنوات گذشته موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است. در حال حاضر با پیگیری‌های مستمر به دنبال جذب منابع هستیم تا در آینده نزدیک شاهد پرداختی‌های مناسب تر به بیمارستان‌ها، موسسات و مراکز طرف قرارداد باشیم.

 

منبع: آی هینا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied