شمانیوز
شما نیوز

دکتر مسعود همتی مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت خبر داد:

ضریب خسارت و وصول حق‌بیمه‌ دو شاخص مهم در رشته بیمه‌های درمان

مدیریت بیمه‌های درمان بیمه ملت با ارائه راهکار و طرح‌های نوین اختصاصی درصدد است ضریب خسارت در این حوزه را کاهش داده و با پیگیری و اجرای آن و وصول حق‌بیمه‌های درمان به جذب پرتفوی‌های مناسب دست یابد. این طرحی است که روزهای پرکاری را برای مدیریت بیمه‌های درمان رقم زده است. اما این‌که چگونه و به چه نحوی قرار است در کنار کاهش ضریب خسارت در بیمه‌های درمان، معضل وصول حق‌بیمه‌ها نیز رفع شود؛ موضوعی است که دکتر مسعود همتی، مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت آن را در گفت‌‌و‌گو با ما تشریح کرده و از کلیات برنامه‌های این مدیریت در جهت جذب پرتفوی‌های مناسب و کاهش ریسک می‌گوید:

ضریب خسارت و وصول حق‌بیمه‌ دو شاخص مهم در رشته بیمه‌های درمان

به گزارش شمانیوز؛ دکتر مسعود همتی مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت، ضریب خسارت درمان و وصول حق‌بیمه‌های بیمه‌نامه درمان را دو شاخص مهم در رشته بیمه‌های درمان دانست و گفت: متاسفانه مشکلات در بحث رقابت بین شرکت‌های بیمه، باعث شده که ضریب خسارت درمان همواره بالا باشد و به دلیل این‌که بخش عمده‌ای از حق‌بیمه را بیمه‌شده پرداخت می‌کند، معمولا حق‌بیمه‌ها با تاخیر به شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود و در وصول حق‌بیمه‌های بیمه‌نامه درمان و ارائه خدمات درمانی، شرکت‌های بیمه‌گر را با مشکلاتی در ارائه خدمات روبه‌رو می‌کند.

 

 ضریب خسارت در بیمه‌های درمان

دکتر مسعود همتی اهمیت تمرکز بر این شاخص‌ها را در بیمه ملت مدنظر قرار داد و افزود: می‌توان گفت رشته درمان، اصلی‌ترین دروازه‌ ورودی شرکت‌های بیمه به بازار است و ما می‌کوشیم در استعلام‌ها و مناقصاتی شرکت کنیم که تا حد امکان به ضریب خسارت مناسب آن اطمینان داشته باشیم و در نرخ‌دهی، حق‌بیمه‌هایی را اعلام کنیم که بتوانیم ضریب خسارت را در حد مطلوب نگه داریم.

مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت، با اشاره به پایین بودن حق‌بیمه‌های اعلامی و به تبع آن، بالا رفتن ضریب خسارت رشته درمان در صنعت بیمه بیان کرد: این امر در بسیاری از موارد، بیمه‌گر را با مشکلات عدیده‌ای از جمله تنزل سطح خدمات و تذکرات نهاد ناظر و... روبه‌رو می‌کند بنابراین مدیریت بیمه‌های درمان بیمه ملت می‌کوشد تا با اعلام حق‌بیمه مطلوب، خدمات مطلوب‌تری را به بیمه‌شدگان ارائه دهد.

وی در همین خصوص ادامه داد: حق‌بیمه مطلوب در کنار ارائه خدمات ویژه به بیمه‌گزاران و بیمه‌شدگان در بیمه‌های درمان بیمه ملت همواره در دستور کار قرار دارد.

 

 وصول حق‌بیمه‌های درمان

دکتر همتی به اهمیت وصول حق‌بیمه‌های درمان در زمان قرارداد اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم در ابتدای قرارداد با بیمه‌گزار به گونه‌ای تعامل کنیم که حق‌بیمه قرارداد در مدت زمان قرارداد تسویه شده و هیچ کدام از اقساط حق بیمه به بعد از قرارداد موکول نشود.

وی پیگیری مرتب و منظم حق‌بیمه‌ را به عنوان فعالیت یکی از بخش‌های مدیریت بیمه‌های درمان ذکر کرد و ادامه داد: در صورتی که بیمه‌گزار به هر دلیل در زمان معین، حق‌بیمه خود را پرداخت نکند، کارشناسان این بخش در یک بازه زمانی کوتاه سعی می‌کنند تا با بیمه‌گزار مذاکرات و جلساتی را ترتیب دهند و این موضوع را در اسرع وقت حل کنند.

دکتر همتی، در پایان سخنان خود در همین خصوص بیان کرد: با تلاش کلیه همکاران مدیریت بیمه‌های درمان در سال جاری و در قراردادهای جدید، حق‌بیمه معوق نداشته و در قراردادهای سنوات گذشته نیز تا جای ممکن، وصول مطالبات صورت گرفته و درصدد هستیم الباقی آن را نیز تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

 

منبع: روابط عمومی بیمه ملت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied