شمانیوز
شما نیوز

زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه مشخص شد

دومین نوبت یارانه معیشتی کرونا تا میانه هفته آتی به حساب سرپرستان خانوار ۳۴ میلیون نفر واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه مشخص شد

از چهار مرحله واریز یارانه معیشتی کرونا، مرحله اول آن در روز ۲۸ آذر واریز شد و سه نوبت دیگر باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز شود.

تنها چهار روز تا پایان دی ماه باقیمانده اما هنوز یارانه کرونای این ماه واریز نشده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که یارانه کرونای دی ماه تا میانه هفته آینده واریز شود.

حدود ۹ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون نفر دیگر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اولین نوبت یارانه کرونا در حالی در آذرماه واریز شد که افراد بسیاری از لیست واریز جا ماندند و مشمول این یارانه نشدند. آنگونه که دولت اعلام کرده قرار بود این یارانه به افرادی تعلق بگیرد که وام مرحله دوم کرونا را دریافت کرده‌اند، حقوق ثابت و بیمه ندارند.

اما بعد از واریز این یارانه، بسیاری از افرادی که شرایط بالا را داشتند اعلام کردند هیچ واریزی نداشته‌اند. در مقابل برخی از افراد حقوق‌بگیر و یا بازنشستگان مشمول این یارانه شده‌اند.

این مساله سبب شد که دولت به خطای شناسایی خود اعتراف کند و لیست یارانه‌بگیران را تکمیل کند و یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را برای افراد جدید وازیز کند.

حال باید دید آیا واریز دومین مرحله از یارانه ۱۰۰ هزار تومانی، باز هم با اعتراض مردم مواجه می‌شود یا اینکه دولت لیست خود را تکمیل و تصحیح کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد که این ماه هم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی شامل افرادی شود که آذرماه هم یارانه گرفتند و معترضان همچنان بدون نصیب بمانند. به عبارتی از شواهد امر پیداست که لیست واریزی‌ها تغییری نکرده است.

به خصوص که چندی پیش هم سخنگوی دولت در جواب اعتراض مردم گفت: خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند.

 

 

دومین مرحله یارانه 100 هزار تومانی برای این افراد واریز می شود

در آستانه واریز دومین مرحله از یارانه معیشتی کرونا هنوز بسیاری از کسانی که خود را واجد شرایط دریافت این یارانه می‌دانند نسبت به عدم واریز این یارانه معترض هستند.

 

در این خصوص قالیباف نامه‌ای خطاب به پژمان پشمچی‌زاده، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی نوشته است: «پیرو نظارت میدانی برای بررسی چک نهایی دریافت یارانه قانون حمایت معیشتی مجلس و ادعای تعدادی از محرومین مبنی بر عدم دریافت یارانه مردمی، ضروری است چگونگی اجرایی شدن پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای محرومین و ۱۰۰ هزار تومانی برای اقشار کم درامد پیگیری و گزارش آن به اینجانب ارائه شود».

 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظب است طی گزارشی اعلام کند که این ۳۴ میلیون نفر چطور شناسایی شده‌اند.

 

پس از آن علی ربیعی اعلام کرده است: ما به ۹ میلیون نفر از شهروندان که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کردیم که سایت آن موجود است و می‌توان به آن مراجعه کرد. حدود ۴۰ میلیون نفر باقی مانده هم مشمول یارانه صدهزار تومانی شدند و همه به موقع این یارانه را دریافت کردند.

 

برخی از معترضان همچنان امید دارند که اعتراضات به عدم واریز یارانه کرونا به نتیجه برسد، اظهارات برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

 

به گفته سخنگوی دولت ۴۹ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا را دریافت کرده‌اند، اما طبق گفته سخنگوی این طرح ۳۴ میلیون نفر مشمول شده‌اند.

 

«من خودم سرپرست هستم نه پول بنزین نه معیشتی ماهی ۱۰۰ نفری ۱۰۰بهم دادین تورو خدا حق ناحق نکنین یکی داره با حقوق ۱۰ملیونی پول بنزین ومعشتی بهش دادین ما که نداریم هیچ»

 

«من سه بچه دارم که یک خانواده ۵نفری دارم من نه بیمه دارم نه حقوق بیکار هستم مستاجر هستم برجی یک میلیون میدهم وام یک میلیون و معیشتی ۱۰۰هزار تومان به من ندادیداین عدالت نیست»

 

«همسرم یه کارگر ساده است که بخاطر کرونا بیکار شده یک پسر چهار ساله دارم. نه خونه داریم نه ماشین نه حقوق ثابت. با پول یارانه زندگی میگذرونیم. رایانه کرونایی به ما ندادن. به کجا باید شکایت کنیم؟»

 

«کارگر هستم با دو تا بچه مدرسه‌ای فقط بیمه تامین اجتماعی دارم خودمم مستاجرم با حقوق یک و هشتصد تومان به خاطر بیمه نه وام کرونا رو دادن نه صد تومان»

 

«من زن سرپرست خانوار هستم با حقوق ماهی ۷۳۴ تومن ومستاجر بار دوم وام یک میلیونی به من ندادن و۱۰۰هزارتومان چرا مگر ما کی هستیم چی داریم که واریز نمیکنند»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • یوسف برزگر دوغان

    من هم معیشتی لازم دارم

  • حسین

    وام یک میلیونی ماها چی شد نمیدن