شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

چرایی تحریم مهندس عظیمیان واکاوی شد؛ مدیر تحول خواه در صنعت فولاد

حمیدرضا عظیمیان جزء مدیرانی است که در کوران شدیدترین تحریم های ظالمانه توانسته فولاد مبارکه اصفهان را به یک صنعت سودساز و ارزآور تبدیل کند و اساساً با نوع مدیریت جهادی و استراتژیک خود به اصطلاح موفق شده بود هرچه که آمریکا در خصوص ایران رشته کرده بود را پنبه کند.

چرایی تحریم مهندس عظیمیان واکاوی شد؛ مدیر تحول خواه در صنعت فولاد

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز، آمریکایی ها به هیچکدام از صنایع ایرانی رحم نکرده اند و هر صنعتی را که می بینند برای کشور جمهوری اسلامی ایران سودآوری دارد، بلافاصله تحریم می کنند و این بار هم قرعه تحریم به نام فولاد مبارکه اصفهان درآمده است. اینکه صنعت فولاد را تحریم کردند موضوع عجیبی نیست، چون انتظار تحریم این صنعت مهم و استراتژیک می رفت، اما اینکه حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته است، در نوع خود جالب و جای تأمل است.

عظیمیان جزء مدیرانی است که در کوران شدیدترین تحریم های ظالمانه توانسته فولاد مبارکه اصفهان را به یک صنعت سودساز و ارزآور تبدیل کند و اساساً با نوع مدیریت جهادی و استراتژیک خود به اصطلاح موفق شده بود هرچه که آمریکا در خصوص ایران رشته کرده بود را پنبه کند. همچنین مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با نوع مدیریت جهادی خود اجازه نداد خوابی که آمریکایی ها در خصوص به صفر رساندن واردات منابع ارزی به ایران دیده بودند به واقعیت تبدیل شود.

در دوران مدیریت حمیدرضا عظیمیان، صنعت فولاد به یکی از صنایع سودساز تبدیل شد که به جرئت می توان گفت در کنار صنایع پتروشیمی، صنعت فولاد نقش لیدری را در اقتصاد کشور ایفا کرد. او پروژه ها و طرح هایی را برای پیشرفت صنعت فولاد در نظر داشت که با همت و مدیریت جهادی خود توانست یکی از این پروژه ها را تحت عنوان پروژه بزرگ «نورد گرم 2» به بهره برداری برساند. براساس این پروژه از یک سو نه تنها تحریم های آمریکا خنثی شد بلکه تنوع محصولات تولید شده در بازار فولاد را توسعه بخشید و محصولات فولادی را رقابت پذیرتر کرد و به موازات آن با گسترش بازارهای صادراتی همراه شد.

در شرایطی که دشمن و بدخواهان ملت ایران کمر به نابودی این کشور و این نظام و نیز تخریب زیرساخت های صنعتی و اقتصادی کشور بسته اند، وجود افرادی مانند حمیدرضا عظیمیان می تواند تک تک پروژه های دشمن را خنثی کند؛ لذا ضروری است تمام نهادهای قانونگذاری، نظارتی و اجرایی از صنایع فولادی و افراد جهادی مانند او حمایت کنند؛ زیرا در اوضاع و احوال کنونی هر تصمیم اشتباهی می تواند هم صنعت فولاد را تضعیف کند و هم برنامه های جهادی مدیرانی مانند حمیدرضا عظیمیان را بی اثر سازد؛ برنامه هایی که اجرایش نیازمند جلب حمایت های همه جانبه از سوی تمامی نهادهاست.

اما متأسفانه طی ماه های گذشته برخی از نمایندگان مجلس با تصمیمات و سخنان اشتباه جایگاه فولاد مبارکه اصفهان را در نظام ارزآوری و اقتصادی کشور متزلزل کرده اند که این تزلزل تنها تزلزل یک شرکت و یا یک مجموعه محسوب نمی شود بلکه تزلزل اقتصاد یک ملت به حساب می آید. برخی نمایندگان مدعی شده اند که دو میلیون تُن از ظرفیت تولید فولاد مبارکه اصفهان کاهش یافته است؛ در صورتی که فولاد مبارکه اصفهان در زمان مدیریت حمیدرضا عظیمیان موفق شده در سال 99 تولیدات خود را به سه برابر افزایش دهد که اجرای طرح بزرگ «نورد گرم 2» در این موفقیت تأثیرگذار بوده است؛ لذا ادعاهایی که پایه و اساس علمی و استنادی ندارند فقط صرفاً با هدف فضاسازی سیاسی مطرح می شوند و نه چیزی بیشتر از آن.

صنعت فولاد آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که بنا به گفته کارشناسان اگر یک شغل در صنعت فولاد ایجاد شود، 100 شغل دیگر در کنار این یک شغل فعال خواهد شد؛ لذا نمی توان از صنعت خودروسازی و نفت و گاز سخن گفت اما از صنعت فولاد نامی به میان نیاورد؛ زیرا تمام صنایع کشور به نوعی با صنعت فولاد گره خورده اند و منافع استراتژیکی تنگاتنگی با یکدیگر دارند که به صورت زنجیره وار در هم تنیده شده است؛ بنابراین ضروری است در شرایط کنونی از اظهارنظرهای سیاسی پوچ و تصمیم گیری های اشتباه پرهیز شود تا مبادا به ثبات و کارآمدی صنعت سودساز فولاد کشور ضربه وارد شود.

در پایان باید براین نکته تأکید کرد؛ افرادی مانند مهندس عظیمیان جزء مدیران نخبه و دلسوز کشور محسوب می شوند که وقتی خبر تحریم خود را می شنود با افتخار می گوید: «من نیز سرباز کوچکی در خدمت نظام هستم که ذیل ارزش های جبهه مقاومت به فرماندهی شهید سلیمانی حرکت خواهم کرد. خطاب به آمریکا با تأسی از کلام شهید بهشتی عرض می کنم؛ ای آمریکا از دست مدیران و کارگران فولاد مبارکه عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر.» از این دست مدیران در کشور کم نیستند که باید از آنها حمایت شود و نباید اجازه داد که سیاست بازی و فضاسازی های سیاسی برروی مسیر صحیحی که انتخاب کرده اند تأثیرات منفی بگذارد.

 

گزارش: لیلا افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied