شمانیوز
شما نیوز

دیرعامل «شرکت ملی گاز ایران» با تاکید بر تولید ورق‌های فولادی خطوط گاز در داخل:

نقش‌آفرینی «فولاد اکسین» در کاهش وابستگی به خارج

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه ورق ترش خط لوله گوره به جاسک و خط لوله شیرین برای صنعت گاز کشور، در کارخانه فولاد اکسین ساخته شده و لوله سازی اهواز نیز مشغول به تولید لوله آن است.

نقش‌آفرینی «فولاد اکسین» در کاهش وابستگی به خارج

 حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در زمینه ساخت خطوط لوله گاز در کشور، سالانه یک هزار کیلومتر خط لوله احداث می‌شود که همه این خط لوله، بیش از سه میلیارد دلار هزینه ارزی در بردارد که بیشتر آن مربوط به تامین ورق فولاد است.

منتظر تربتی با تاکید بر اینکه «باور آن سخت بود که بتوانیم از سال گذشته ورق مورد نیاز صنعت گاز را در داخل تولید کنیم» گفت: اکنون خوشبختانه ورق ترش خط لوله گوره به جاسک و خط لوله شیرین برای صنعت گاز کشور، در کارخانه فولاد اکسین (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) تبدیل به ورق شده و لوله سازی اهواز (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) نیز مشغول به تولید آن است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا یک ماه آینده می‌توانیم از لوله تولید شده داخل استفاده کنیم. این کار مانع خروج ارز از کشور می‌شود و می‌توانیم ادعا کنیم که یک صنعت گاز تمام ایرانی داریم.

چشم انتظار تولید ورق‌های فولاداکسین برای خطوط گاز هستیم

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جریان بازدید از بیست پنجمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران به اتفاق هیات همراه از غرفه فولاد اکسین نیز بازدید کرد و در جریان تحولات رو به رشد اکسین قرار گرفت.

منتظر تربتی در این بازدید با ابراز خرسندی از اینکه زنجیره تولید لوله در کشور توسط مجموعه فولاد سازان داخلی نهایی شده است، گفت: همه چشم‌ها به ورقی است که فولاد اکسین تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: برای کشورمان که صنعت گسترده ای داشته و نیاز فراوانی به لوله دارد، واردات ورق از خارج کشور افتخار نیست و ارز زیادی را از کشور خارج می کند؛ برای همین از اینکه این محصول در کشور خومان تولید شود لذت می بریم و از این بابت از همه کارکنان اکسین قدردانی می کنم.

در ادامه محمد هیزم‌بر، مدیر متالورژی و روش های تولید شرکت فولاد اکسین نیز از تولید آزمایشی ورق با اسلب ۳۰۰ میلیمتر در این شرکت خبر داد و گفت: این اسلب برای اولین در کشور توسط شرکت فولاد مبارکه به صورت آزمایشی تولید شده و قرار است در اکسین به ورق تبدیل شود که در صورت موفقیت بر ظرفیت و کیفیت محصولات اکسین تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: با تغییر ایجاد شده در اسلب مورد نیاز، هر اسلب x۷۰ به دو ورق جهت لوله ۵۶ اینچی تبدیل خواهد شد که مطابق با تولیدات کارخانه های مشابه در دنیا است.

 

منبع: اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied