شمانیوز
شما نیوز

جهت ثبت نام یارانه جدید اینجا کلیک کنید

بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، بیش از ۲۲ هزار داوطلب در این طرح ثبت نام کرده و بیش از ۴۲۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند که در مقایسه با اجرای طرح در ماههای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

جهت ثبت نام یارانه جدید اینجا کلیک کنید

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های موثر دولت در حوزه اشتغال است که به منظور حفظ اشتغال در استانهای دارای آمار بالای بیکاری و حمایت از نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان بنگاهها توسط وزارت کار به اجرا درآمده است.بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، بیش از ۲۲ هزار داوطلب در این طرح ثبت نام کرده و بیش از ۴۲۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند که در مقایسه با اجرای طرح در ماههای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

در راستای اجرای این طرح، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاه‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

مطابق آخرین آمار عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد، ۲۲ هزار و ۵۳۰ نفر داوطلب در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۶۸ شغل اولی قرارداد کار بسته و جذب بنگاه شده اند. همچنین ۴۲۷۲ کارفرما از طرح استقبال و اقدام به جذب نیروی شغل اولی کرده اند.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد کارفرمای ثبت نام شده متعلق به استان کرمانشاه و کمترین میزان استقبال کارفرمایان، متعلق به استان خراسان شمالی بوده است. استان لرستان نیز بیشترین تعداد داوطلب ثبت نام شده و جوینده کار جذب شده را به خود اختصاص داده است.

یارانه دستمزد وجهی است که وزارت کار به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی به کارفرما می‌پردازد و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد‌های خود استفاده کنند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می‌شوند.

شرط استفاده از فارغ التحصیلان در طرح این است که جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آن‌ها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

 

 

یارانه+جدید

 

این طرح با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی به ویژه بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان‌های مشمول اجرا می‌شود.

در ماه‌های گذشته وزارت کار در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا و جلوگیری از ریزش نیرو‌های کار اصلاحیه دستورالعمل طرح یارانه دستمزد را ابلاغ کرد.

دستورالعمل طرح پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار از اشتغال و بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا مورد بازبینی قرارگرفته و به موجب آن تمام استان‌های مشمول طرح با توجه به شرایط کرونا و تداوم آن مشمول اجرای این طرح شناخته شدند.

به دنبال ابلاغ دستورالعمل جدید طرح، سقف بهره مندی هر کارگاه حداکثر تا ۵ برابر میانگین لیست نیرو‌های بیمه شده نزد تامین اجتماعی اعلام شده و کارفرمایان می‌توانند تا پنج برابر میانگین لیست بیمه خود طی ۱۲ ماه گذشته از یارانه دستمزد بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقدند طرح یارانه دستمزد فرصتی مناسب برای کارآفرینان، کارفرمایان و کارجویان است که ضمن ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، زمینه انتقال دانش و تجربه و جذب دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم می‌کند.

متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار مراجعه کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied