شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی :

لزوم تقویت و حمایت از بیمه سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت دغدغه های مردم را در حوزه سلامت کاهش داده است.

لزوم تقویت و حمایت از بیمه سلامت

رضا آریان پور گفت : سازمان بیمه سلامت طی سالیان اخیر در زمینه گسترش پوشش بیمه هموطنان اقدامات خوبی را انجام داده است .

 وی با بیان اینکه درصد پوشش بیمه سلامت در قشر روستایی و همچنین شهرهای کوچک افزایش یافته است افزود : در سالهای اخیر اقشار دیگری که تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد بودند نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته اند .

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیگر اقدامات بیمه سلامت افزایش میزان تعهدات هزینه های درمان است که در دو حوزه دارو و خدمات اتفاق افتاده است .

نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : باید تا حد امکان از هدر رفت منابع در حوزه درمان جلوگیری شود که یکی از این مسیرها استفاده از نسخه نویسی الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان است .

وی  افزود: ارائه خدمات به بیمه شدگان در قالب دولت الکترونیک به نهادهای بهداشتی و درمانی کمک می کند تا پروتکل هایی که برای هر بیمار تعیین می شود ، در اختیار پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی قرار گرفته و مشخص شود چه اقداماتی برای فرد بیمار انجام شده تا از انجام اقدامات و خدمات موازی دیگر در امر درمان بیماران جلوگیری به عمل آید .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بدون شک حمایت و تقویت سازمان بیمه سلامت ، رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت ، لذا نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در این راستا تلاش خواهند کرد تا در این امر مهم سهیم باشند .

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied