شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

رفع مشکلات و خواسته های بازنشستگان مورد تاکید دولت وسازمان تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت دربرابر خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان گوش شنوا دارد و رفع مشکلات و خواسته‌ های این عزیزان قطعا مورد توجه قرار می گیرد و برای ارتقا سطح خدمات به جامعه تحت پوشش، دولت و سازمان تامین اجتماعی از هیج کوششی دریغ نکرده اند.

رفع مشکلات و خواسته های بازنشستگان مورد تاکید دولت وسازمان تامین اجتماعی است

دکتر مصطفی سالاری در نشست با بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین افزود: از مشکلات و مسائل بازنشستگان و سایر اقشار جامعه اطلاع داریم و برای رفع مشکلات آنها تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی امانتدار دارایی های کارگران و بازنشستگان است و هدف نهایی این سازمان خدمت مطلوب به جامعه تحت پوشش است، تاکید کرد: در سازمان تامین اجتماعی باید درآمدها را درست وصول کنیم و منابع را نیز مدیریت کنیم و به گونه‌ای منابع را هزینه کنیم که بیشترین کمک پشتیبانی از جامعه تحت پوشش صورت گیرد.

سالاری گفت: پرداخت ۶۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت در بودجه سال آینده تصویب شده است و این سازمان از همه ظرفیت و توان کارشناسی برای دریافت مطالبات و ارتقا خدمات به جامعه تحت پوشش استفاده می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در این مدت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت را دریافت کرده‌ ایم و پرداخت این مطالبات گام بسیار مهمی برای بهبود شرایط تامین اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شکاف بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری با دستور رئیس جمهور محترم به زودی ترمیم می‌شود، گفت: ما نیاز به انجام متناسب سازی دیگری داریم و درباره افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان نیز به جدیت و توجه به همه جوانب اقدامات لازم را انجام می دهیم .

سالاری در ادامه به اهمیت نقش شرکای اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: انسجام بین ما و شرکای اجتماعی قطعا منجر به بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تاخیر مواجه بود ولی در حال حاضر دفترچه درمانی تامین اجتماعی وجه نقد است و با استقرار نسخه الکترونیک، هزینه ها روزانه پرداخت می‌ شود.

وی گفت: هزینه اروتز و پروتز ۱۰ برابر افزایش یافته است و فرانشیز برای افراد بالای ۶۵ سال در همه بیمارستانهای دولتی صفر شد.

سالاری به موضوع سه جانبه گرایی نیز اشاره کرد و افزود: درباره سه جانبه گرایی لایحه دولت به مجلس رفته است و ما  هم پیگیر هستیم و از این موضوع حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در سال آینده نیز رشد می‌کند، گفت: بانک رفاه کارگران هم در همین زمینه نهایت همکاری را خواهد داشت.

وی از احداث دوساختمان جدید برای درمانگاههای تامین اجتماعی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: درباره کارگران ساختمانی پیشنهاد این سازمان در کمیسیون تخصصی مجلس تصویب شده و به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس است و اگر تصویب شود مشکل کارگران ساختمانی حل خواهد شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این نشست گفت: عملکرد دکتر سالاری نشان داد که مدیر توانمندی است و به مسائل بازنشستگان و بیمه شدگان رسیدگی می کند.

وی افزود: پرداخت منظم حقوق بازنشستگان و مطالبات مراکز طرف از اقدامات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی در یکسال گذشته بوده است. همچنین متناسب سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۲ سال با عزم و اراده دکتر سالاری محقق شد.

اسدی گفت: اعتبار وام بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که کار بزرگی است. در بخش خدمات غیرحضوری نیز شاهد انقلاب بزرگی هستیم .

وی خواستار توجه بیشتر سازمان تامین اجتماعی به مسائل بازنشستگان و توسعه خدمات درمانی در استان قزوین شد.

 

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied