شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اعلام کرد

برگزاری 18برنامه متنوع فرهنگی هنری در ایام دهه فجر در منطقه آزاد قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری افزون بر 18 برنامه متنوع فرهنگی هنری در این منطقه در ایام مبارک دهه فجر امسال خبر داد.

برگزاری 18برنامه متنوع فرهنگی هنری در ایام دهه فجر در منطقه آزاد قشم
به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم علیرضا کمساری روز شنبه در آستانه آغاز جشن های دهه مبارک فجر دراین منطقه با بیان این مطلب، مهم ترین این برنامه ها را برگزاری نمایشگاه های کتاب، عکس و نقاشی، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری مسابقات قرآنی و افتتاح افزون بر شش کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای جزیره قشم اعلام کرد.
 
وی با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم و ضرورت رعایت فاصله ‘گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی، برگزاری آیین های ویژه بزرگداشت دهه مبارک فجر را امسال متفاوت از سال های گذشته عنوان کرد و افزود: تجربه خوبی که این شرایط خاص برنحوه برگزاری برنامه های فرهنگی هنری گذاشته است، کوچ این برنامه ها از فضای فیزیکی به فضای مجازی بوده است.
 
به گفته وی برگزاری آنلاین این برنامه ها که در محیط وب و با استفاده از اینترنت و نرم‌افزارهای خاص به صورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می‌شود، رایج ترین شیوه اجرای این برنامه ها در کل کشور است که از آن تحت عنوان وبینار یاد می شود.
 
کمساری عبارت وبینار (Webinar)را برگرفته از Web-based seminar خواند و تصریح کرد: مقوله های فرهنگی هنری با توجه به ماهیت فکری و احساسی که دارند در این قالب هم بهتر وکامل تر ارائه می شود و هم تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم دراین خصوص برگزاری وبینار«حجاب وعفاف» را در فضای مجازی از جمله برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: در این برنامه که با همکاری حوزه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم
 
برگزار می شود، متخصصان و کارشناسان مربوطه  به صورت آنلاین موضوع حجاب و عفاف را مورد نقد و بررسی قرار می دهند و به پرسش ها و نقطه نظرهای مخاطبان پاسخ می دهند.   
 
وی برگزاری مسابقات فرهنگی تحت عنوان «تشکیلات از دیدگاه رهبری» درفضای مجازی، اجرای موسیقی بر بستر فضای مجازی(اینستاگرم انجمن موسیقی قشم) و اجرای برنامه ها و موسیقی دهه فجر بر بستر فضای مجازی را نیز از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در دهه مبارک فجر امسال اعلام کرد.
به گفته  کمساری برگزاری نمایشگاه های کتاب درشهر قشم با همکاری حوزه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم در محل امام زاده  سید مظفر، در کاروان و درگهان با همکاری نمایندگی دفتر انجمن قرآن و عترت کاروان و موسسه فرهنگی و هنری نوید وحی درگهان و نمایشگاه آثارهنری در روستای کووه ای با همکاری موسسه فرهنگی هنری دریایی اندیشمندان برتر کووه ای از دیگر این برنامه ها بشمار می رود.
 
وی افتتاح شش کانون فرهنگی هنری مساجد درسطح جزیره، آذین بندی مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای طرح هرخانه ایرانی یک پرچم، شنبه های کتاب وسه شنبه های تکریم، پخش سرود و نواهای انقلابی، پویش نذری وقربانی کردن در سطح محلات و برگزاری آیین تجلیل از برندگان مسابقات قرآنی  را  هم از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این ایام اعلام کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین راه اندازی موکب های انقلابی در قشم و درگهان برای  پخش محصولات فرهنگی توسط  بچه های مسجدی با همکاری خیرین را یکی دیگراز این برنامه ها عنوان کرد و یادآور شد: تئاتر خیابانی نیز درسطح شهر قشم با موضوع انقلاب  در این ایام اجرا می شود، مضاف بر اینکه  نمایشگاه نقاشی هم دردالان هنر سیتی سنتر با موضوع انقلاب  و نمایشگاه عکس نیز در نگارخانه اردیبهشت قشم  با موضوع انقلاب چهل شهر چهل تابلودر ایام مبارک دهه فجر امسال دایر است.
 
گفتنی است آیین های ایام مبارک دهه فجر امسال از 12 الی 22 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied