شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب از معدود کرم‌های ضروری برای مراقبت از پوست می‌باشد که علاوه بر خاصیت ضد آفتاب، دارای خاصیت ضد چروک نیز بوده و از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر خورشید مراقبت می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب بهترین راه‌حل برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست و متقابلا جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌گردد.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب از معدود کرم‌های ضروری برای مراقبت از پوست می‌باشد که علاوه بر خاصیت ضد آفتاب، دارای خاصیت ضد چروک نیز بوده و از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های مضر خورشید مراقبت می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب بهترین راه‌حل برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست و متقابلا جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌گردد. شما می‌توانید با استفاده ار کرم ضد آفتاب علاوه بر افزایش سلامتی و مراقبت پوست، شادابی و جوانی را نیز در چهره خود مشاهده کنید. کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست و میزان spf و نوع ترکیبات موجود در آن در انواع مختلف تولید و به مشتریان عرضه می‌شود. مثلا از لحاظ نوع ترکیبات به ضد آفتاب فیزیکی و ضد آفتاب شیمیایی تقسیم شده و کارآمدترین و بهترین کرم ضد آفتاب کرمی است که spf آن بالای ۳۰ درصد باشد.

 

13980828000434_Test_PhotoN

 

کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست نیز متفاوت بوده، مثلا در کرم ضد آفتاب پوست‌های چرب از میزان چربی کمتری استفاده می‌شود و بر عکس برای پوست‌های خشک، ضد آفتاب را طوری فرموله می‌کنند که حاوی بیشترین مقدار چربی و مواد مرطوب کننده باشد. نور خورشید برای بدن علاوه بر خاصیت خوب جذب ویتامین دی و برنزه کردن پوست، دارای خطرات مضری برای پوست نیز می‌باشد که توسط پرتوها و اشعه‌های UVA و UVB ایجاد شده که منجر به سوختگی پوست و ایجاد چین و چروک و همچنین جوش و آکنه گشته و در مواقع حاد نیز منجر به بروز بیماری سرطان می‌گردد. به همین دلیل پزشکان و متخصصین پوست و مو تاکید بر استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب را داشته و اعتقاد دارند که این کرم یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌ها برای جلوگیری و مراقبت پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌باشد. در ادامه توضیحات مختصری در مورد انواع کرم ضد آفتاب ارائه خواهیم نمود. اگر قصد خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب را دارید جهت آشنایی بیشتر با انواع آن تا پایان مطالب همراه ما باشد.

 

انواع کرم ضد آفتاب

 

بهترین راهنمای خرید ضد آفتاب شناخت ترکیبات و محتویات استفاده شده در کرم ضد آفتاب می‌باشد. شما با توجه به این ترکیبات و اطلاعاتی که به دست می‌آورید می‌توانید کرمی را خریداری کنید که اولا متناسب به نوع پوستتان باشد و دوم این‌که هر چه بیشتر به سلامت و مراقبت پوست شما کمک کند. انواع کرم ضد آفتاب به شرح زیر می‌باشد:

 

  • کرم ضد آفتاب فیزیکی؛
     

به این نوع کرم، ضد آفتاب فیزیکال یا میترال نیز می‎گویند. در ترکیبات ضد آفتاب فیزیکی بر خلاف ضد آفتاب شیمیایی از مواد شیمیایی استفاده نشده و بهترین کرم ضد آفتاب برای کسانی که به مواد شیمیایی حساس هستند محسوب می‌گردد. این کرم حاوی مواد دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی می‌باشد. خواص این دو ترکیب به این‌گونه است که در هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید منجر به انعکاس پرتوهای فرابنفش از پوست شده و پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید مصون نگه می‌دارد. در نتیجه میزان سوختگی و آسیب دیدگی پوست را به حداقل رسانده و پوستی شاداب و سالمی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ضد آفتاب فیزیکی نسبت به نوع شیمیایی آن از عوارض جانبی کمتری برخوردار بوده اما بخاطر ایجاد یک لایه سفید رنگ روی پوست، مناسب پوست‎های تیره نمی‌باشد.
 

  • کرم ضد آفتاب شیمیایی؛
     

به این نوع کرم، ضد آفتاب کمیکال نیز می‌گویند و حاوی مواد شیمیانی نظیر اکتیسیلات، اکسی بنزن، اکتینوکسات، آووبنزون و دیگر ترکیبات شیمیایی می‌باشد. این نوع کرم برای مراقبت پوست شما به روش انحراف و پراکندگی پرتوهای فرابنفش خورشید و نیز روش تبدیل اشعه‌های مضر به گرما وغیرفعال کردن آن‌ها عمل می‌کند. مناسب پوست‌های حساس نبوده و دارای spf های متفاوت می‌باشند.

 

  • کرم ضد آفتاب رنگی؛

 

در این نوع از کرم‌ها از ترکیبات رنگ‌دانه دار استفاده می‌شود و از آن به جای کرم پودر جهت پوشانندگی پوست در هنگام آرایش استفاده می‌کنند.

 

4

 

  • کرم ضد آفتاب گیاهی؛
     

در محتویات این کرم حداقل ترکیبات شیمیایی استفاده شده و پایه و اساس تشکیل دهنده این کرم ترکیبات گیاهی می‌باشد که کم‌ترین حساسیت‌ها را روی پوست ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل مناسب پوست‌های حساس بوده و از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

 

  • ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب ؛

 

این نوع کرم مناسب افراد با پوست چرب می‌باشد که در ترکیبات آن حداقل چربی استفاده شده است تا از بروز جوش و آکنه و چسبندگی روی پوست خودداری شود.
 

  • کرم ضد آفتاب ویژه پوست‌های خشک؛

 

در ترکیبات این نوع ضد آفتاب از چربی و مواد مرطوب کننده به مقدار قابل ملاحظه‌ای استفاده شده است تا پوست‌های خشک چربی لازم را از این کرم جذب نموده و رطوبت خود را توسط آن حفظ نمایند.
 

  • کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های حساس؛
     

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌های حساس و پوست کودکان محسوب می‌گردد و در برابر آب و آفتاب از مقاومت بالایی برخوردار است. فاکتورهای فیزیکی در ترکیبات آن بیشتر از ترکیبات شیمیایی می‌باشد.
 

عوامل موثر بر قیمت کرم ضد آفتاب
 

از پارامترهای موثر بر قیمت کرم ضد آفتاب علاوه بر نوع برند، کیفیت و حجم عواملی نظیر میزان spf و نوع ترکیبات آن نیز دخالت دارند. حروف اختصاری spf نشان دهنده میزان محافظت ضدآفتاب در مقابل اشعه‌های فرابنفش خورشید است و نوعی فاکتور اندازه‌گیری محسوب می‌گردد. هر قدر spf کرم ضد آفتابی بیشتر باشد گویای این واقعیت است که قدرت ضد آفتاب جهت مراقبت پوست شما در مقابل آفتاب بیشتر بوده و از پوست شما در برابر هر گونه سوختگی و آسیب‌های جدی محافظت می‌کند. غالبا بهترین کرم ضد آفتاب دارای spf بالای ۳۰ می‌باشد و این نوع ضد آفتاب‌ها از پوست در برابر خطرات اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین هر چقدر spf در ضد آفتاب‌ها بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کرم ضد آفتاب نوع ضد آفتاب فیزیکی یا ضد آفتاب شیمیایی بودن آن است در کل، بسته به نوع ترکیبات و محتویات کرم ضد آفتاب قیمت آن نیز تغییر می‌کند.

 

سعی کنید این کرم‌ها را حتما از فروشگاه‌ها و داروخانه‌های معتبر تهیه کنید؛ زیرا این محصولات ارتباط مستقیم با سلامتی پوست شما داشته و استفاده نوع تقلبی و نامرغوب آن ممکن است آسیب‌های جدی به پوست وارد کند. برای تهیه بهترین کرم ضد آفتاب اینجا کلیک کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied