شمانیوز
شما نیوز

کار در کانادا | با روش‌های اخذ ویزای کاری در کانادا آشنا شوید

کشور کانادا از نظر رفاه اجتماعی و استانداردهای زندگی در بین بهترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور اقتصاد پویایی دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. کانادا فرصت‌های شغلی خوبی برای متخصصان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ایجاد کرده است و سیاست دولت آن در جهت حفظ نیروی متخصص و کارآمد در خاک این کشور است. در نتیجه شرایط خوبی برای کار در کانادا وجود دارد که می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای اقامت دائم باشد.

کار در کانادا | با روش‌های اخذ ویزای کاری در کانادا آشنا شوید

 

کانادا، کشوری با اقتصاد پویا

کشور کانادا از نظر رفاه اجتماعی و استانداردهای زندگی در بین بهترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور اقتصاد پویایی دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. کانادا فرصت‌های شغلی خوبی برای متخصصان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ایجاد کرده است و سیاست دولت آن در جهت حفظ نیروی متخصص و کارآمد در خاک این کشور است. در نتیجه شرایط خوبی برای کار در کانادا وجود دارد که می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای اقامت دائم باشد.

 

مهاجرت کاری به کانادا

معمول‌ترین راه برای کار در کانادا ، مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای کاری است که اغلب به متخصصان علمی، صنعتی، هنری و غیره توصیه می‌شود. مدرک دانشگاهی و همچنین سطح بالای زبان در پذیرش برای یک جایگاه شغلی موثر است. متقاضیان کار در کانادا روند پیچیده‌‌ای در پیش دارند که موسسات مهاجرتی می‌توانند در این زمینه بسیار موثر عمل کرده و به آن‌ها کمک کنند.

متقاضیان کار در کانادا  ابتدا باید کار مناسبی در این کشور پیدا کرده باشند. شغل مورد نظر می‌تواند از طریق ارتباطات متقاضی در کانادا پیشنهاد شود و یا اینکه از طریق ارسال رزومه، کارفرما متقاعد شود که یک جایگاه شغلی برای شما در نظر بگیرد و برای شما پیشنهاد کاری رسمی بفرستد. کارفرما پس از بررسی رزومه، در طی یک مصاحبه درباره استخدام متقاضی تصمیم می‌گیرد و در صورت رضایت برای او پیشنهاد شغلی رسمی می‌فرستند تا براساس آن بتواند برای اخذ ویزا اقدام کند.  

کار در کانادا پس از تحصیل

با پایان رسیدن دوره آموزشی در مراکز علمی کانادا، ویزای تحصیلی دانشجویان، پس از  90 روز منقضی می‌شود و فارغ‌التحصیل باید به وطن خود بازگردد. اما فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی معتبر این فرصت را دارند که با دریافت مجوز کار پس از تحصیل  در این کشور مشغول به کار شوند. این مجوز با توجه به شرایط متقاضی، 8 ماه تا 3 سال معتبر است و متقاضی در این مدت می‌تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشغول به کار شود.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. مراکز علمی و آموزشی این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و تعدادی از دانشگاه‌های آن در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. اگرچه هزینه‌ های تحصیل در کانادا نسبت به برخی کشورها بالا است اما سطح علمی بالا، امکانات رفاهی مناسب، بورسیه‌های تحصیلی،  امکان کار پس از تحصیل و اقامت دائم دلایلی هستند که این هزینه را توجیه می‌کند. به عبارت دیگر مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند یک برنامه‌ریزی سود ده چند ساله باشد که امکان کار در کانادا و زندگی ایده‌آل در این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

 

ف

شرایط مهاجرت استانی به کانادا

هر یک از استان‌ های کانادا برنامه‌ای مجزا و منحصربفرد برای استخدام افراد متخصص در نظر دارد. استان‌ها در مرحله اول لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند. پس شرط اول این است که  رشته و تخصص شما  در لیست منتشر شده وجود داشته باشد. در مرحله بعدی در جهت کار در کانادا باید امتیازات لازم برای تصاحب جایگاه شغلی مورد نظر را به دست آورید. در ادامه برخی برنامه برخی از استان‌های کانادا را معرفی می‌کنیم.

کبک

برنامه نیروی متخصص کبک از روش‌های دریافت اقامت کانادا به شمار می‌آید. نیروی متخصص کبک بر اساس یک سیستم امتیازبندی ارزیابی می‌شود. متقاضیان برای اقامت و اشتغال به کار در کبک، باید درخواست خود را به پرتال آنلاین Arimma ارسال کنند. متقاضیانی که حداقل امتیاز را در این سیستم امتیازبندی کسب کنند، برای اقامت در این استان واجد شرایط خواهند بود.

ه

 

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا به دلیل زیبایی غیرقابل توصیف، رشد اقتصادی و نیاز به نیروی کار به مقصد برتر مهاجرت استانی به کانادا تبدیل شده است. افراد برای اقامت در بریتیش کلمبیا باید برای نیروی متخصص فدرال، امتیازات لازم را کسب و محل زندگی خود را در این استان انتخاب کنند. افراد زیادی از سراسر جهان برای اقامت در این استان متقاضی هستند. یکی از امتیازها برای اقامت در این استان و اشتغال به کار، تحصیل در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا است.

نوااسکوشیا

این استان میزبان برنامه‌های منحصر به فرد مهاجرت استانی به کانادا  است. دستیاران پرستار، مجامع و همکاران خدمات بیمار و نیز رانندگان کامیون از شانس بالاتری برای مهاجرت به نوااسکوشیا برخوردار هستند. سابقه کار در مشاغل مورد نیاز به معنای پذیرش در این استان نیست ارائه پیشنهاد کاری رسمی از یک کارفرما الزامی است.

نیوفاندلند و لابرادور

این استان به لطف منابع طبیعی و انرژی خود، از استعداد کارگران ماهر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جهت توسعه و پیشرفت استفاده می‌کند. استان نیوفاندلند و لابرادوردر یک برنامه پذیرش (NLPNP) به مهاجران آینده نگر این فرصت را می‌دهد تا به بخشی از نیروی کار رو به پیشرفت این استان شرقی  تبدیل شود. متقاضیان مهاجرت استانی به کانادا  برای ورود به استان نیوفاندلند و لابرادور می‌بایست در اکسپرس اینتری ثبت نام و درخواست خود را برای این استان ثبت کنند.

ساسکاچوان

استان ساسکاچوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشورکانادا است. روش ساسکاچوان برای جذب نیروی کار  OID است که برای آن یک سیستم امتیازبندی صد نمره‌ای در نظر گرفته شده است. متقاضیان برای قبولی باید حداقل ۶۰ امتیاز را کسب کنند.

یوکان

استان یوکان نیز یکی دیگر از استان‌های کانادا است که مهاجران زیادی را پذیرش می‌کند. یوکان که بیش از ۳۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد، برای پر کردن جایگاه‌های شغلی خود به نیروی متخصص خارجی نیاز دارد. متقاضی اقامت در استان یوکان در صورت تایید در برنامه مهاجرت استانی به کانادا می‌تواند به طور مستقیم برای اقامت دائم خود از طریق IRCC اقدام کند.

 

آلبرتا

استان آلبرتا که در غرب کانادا واقع شده است یکی دیگر از  قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کانادا است. این استان دارای ذخایر گسترده نفت است و لذا صنعت نفت در این استان رو به شکوفایی است. متقاضیان برای اخذ اقامت در استان آلبرتا باید از طریق برنامه‌های نیروی متخصص فدرال اقدام کنند و در صورت تایید و کسب امتیازات لازم، وارد استان آلبرتا شوند.

 

9

 

رویکرد نوین اسمارت اپلای برای مهاجرت به کانادا

 اسمارت اپلای یک مرکز مشاوره، حقوقی و تخصصی برای مهاجرت به کانادا است. این موسسه با یک تیم حرفه‌ای در سه مرحله جستجوی هوشمند، مشاوره هوشمند و اقدام هوشمند در کنار شما است تا هدفمند و مطمئن در جهت دستیابی به اهداف خود تصمیم بگیرید. در موسسه اسمارت اپلای برای کار در کانادا ابتدا تمام راه‌های پیش روی شما بررسی و شرایط هر کدام تحلیل می‌شود و در نهایت برای اجرا کردن تصمیم نهایی شما اقدام خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied