شمانیوز
شما نیوز

فداکاری‌هایی که به چشم رسانه‌ها نیامد:

شجاع‌الساداتی به شجاعت حاج قاسم

مدیرعامل شرکت پخش البرز گفت: شهید شجاع الساداتی نماینده مظلومیت نیروهای حوزه توزیع کننده دارو است که تلاش‌هایشان به چشم رسانه ها نمی‌آید، در حالی که این کار بسیار پرخطر است.

شجاع‌الساداتی به شجاعت حاج قاسم

سنگر نبردی که روزی به وسعت خوزستان بود و جان‌برکفان انقلاب و مردم طی 8 سال دفاع مقدس به مصاف نه فقط صدام، بلکه تمامی استکباری رفتند که در خیال باطلِ نابودی یکپارچگی ایران عزیز بودند. سال‌ها بعد همان رزمندگان با نام مدافعان حرم، به دل ویروس جهش‌یافته‌ آمریکایی داعش زدند و نابودش کردند، حالا امروز با نام مدافعان سلامت، در شرایط ظالمانه تحریم ناجوانمردانه غرب، با ویروس همه‌گیری مبارزه می‌کنند که نفس همان تحریم‌کنندگان را نیز بریده است، به‌طوری که در نخستین نشست ستاد مقابله با کرونا دولت جو بایدن، رییس جمهوری جدید آمریکا، پیش‌بینی شده است طی 4 هفته آینده حدود 90 هزار نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست خواهند داد!

برای عبور از کرونا در این شرایط تحریم دشوار غرب، فقط یک روحیه جهادی می‌توانست کارها را به بهترین شکل پیش ببرد. پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که به جهاد، معنای دوباره بخشیدند و با حداقل امکانات در روزهای ابتدایی به جنگ این ویروس منحوس رفتند، هرچند که عده‌ای در این راه شهید شدند اما ملت ایران را در مقابل قدرت‌های دیگر سربلند کردند و روحیه خودباوری در صنعت و نظام پزشکی و بهداشتی را زنده ساختند.

علاوه بر پزشکان و پرستاران، بسیاری از کسانی که وظیفه‌ تأمین و رساندن اقلام بهداشتی و دارویی را به مراکز درمانی برای مبارزه با کرونا داشتند نیز جان‌شان را کف دست خود گذاشتند که شاید کم‌تر رسانه‌ای به آن‌ها پرداخته باشد. فداکارانی که هر روز در این راه، شهدایی را تقدیم ملت می‌کنند. داروسازان، تأمینکنندگان و پخشکنندگانی که شبانه‌روز تلاش میکنند تا کادر درمان و مراکز بهداشتی درمانی، از نظر دارو و تجهیزات مبارزه با کرونا کم‌وکاستی نداشته باشند.

شرکت پخش البرز از آن دسته شرکت‌هایی است که با هدف خدمت‌رسانی به مردم با 25 مرکز در استان‌های مختلف، طی این مدت تمام تلاش خود را برای تأمین و توزیع به‌موقع و سریع انواع دارو، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به سراسر کشور کرد و در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار داشت و در این راه تعدادی از کارکنان آن به این بیماری مبتلا شدند و برخی نیز جان خود را در این راه از دست دادند.

یکی از این شهدای داروساز، دکتر سیدرضا شجاع‌الساداتی بود که در صنعت تولید و هم‌چنین پخش دارو، به ویژه در دوران شیوع کرونا بی‌وقفه برای کمک به حل این بحران، خدمت می‌کرد تا نیاز مردم به داروها و اقلام مورد نیاز درمان و پیشگیری کرونا برطرف شود.

شهید شجاع‌الساداتی مدیر مرکز پخش البرز در کرمان بود که به همراه گروهش با تلاش شبانه‌روزی، برای تسهیل امر درمان مبتلایان کرونا از هیچ تلاشی غافل نشد و در نهایت خودش نیز حین فعالیت جهادگونه، مبتلا به این ویروس شد و در نهایت در راه دفاع از سلامت مردم، جان خود را از دست داد.

در همین رابطه با عقیل آرین‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت پخش البرز به عنوان یکی از سه شرکت مورد وثوق وزارت بهداشت در زمینه توزیع دارو، اقلام بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا در کشور، گفت‌وگو کردیم که در ادامه تقدیم می‌شود.

تلاش شبانه‌روزی در سایه کرونا

در ابتدا دکتر عقیل آرین‌نژاد به تبیین فعالیت‌های پخش البرز در دوران همه‌گیری کرونا پرداخت و گفت: ما از همان اسفند ماه 98 که وجود بیماری کرونا در کشور به‌طور قطعی شروع شد، تمام و کمال برای رساندن دارو و مواد ضدعفونی‌کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پای کار آمدیم و شبانه‌روزی کار توزیع دارو را در اقصی نقاط کشور و حتی دورافتاده‌ترین مناطق، انجام دادیم. در آن ایام بیش‌تر بحث ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، الکل، دستکش و سایر تجهیزات بود و بعد از آن داروهای مرتبط با درمان کرونا را توزیع می‌کردیم.

وی ادامه داد: در ایام عید نوروز نیز شبانه‌روز فعالیت می‌کردیم و به هیچ عنوان تعطیلی در عید را هم نداشتیم. حتی در حوزه کالاهای مصرفی، همگام با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تأمین و توزیع مواد غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر نیز نقش داشتیم و تلاش کردیم همه مراکزمان تا به امروز بی‌وقفه پای کار باشند، واقعاً امسال از لحاظ فشار کاری به عنوان یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای شرکت‌های پخش به‌ویژه مجموعه ما بود که هم در زمینه پخش دارو و هم در پخش محصولات غذایی و بهداشتی فعالیت می‌کند.

مردی از دیار حاج قاسم!

مدیرعامل پخش البرز با ارائه توضیحاتی در مورد شهید شجاع‌الساداتی افزود: حدود 2 سال پیش بود که شهید شجاع‌الساداتی، به عنوان مدیر مرکز پخش البرز در کرمان انتخاب شد. ما نیز بسیار جست‌وجو کردیم تا یکی از افراد توانمند به مدیریت این مجموعه برسد و همه به ما ایشان را پیشنهاد دادند.  دکتر شجاع الساداتی دکترای داروسازی داشتند و از سرشناسان حوزه داروسازی و حوزه پخش در استان کرمان بودند و بدون هیچ چشم‌داشتی این مسئولیت را قبول کردند چرا که از لحاظ مالی تأمین بودند و نیازی به درآمد مجموعه پخش نداشتند و از فعالان حوزه داروسازی کرمان بودند.

او اظهار کرد: در جلسه ای از این شهید بزرگوار خواهش کردیم تا در آن برهه حساس با مجموعه ما همکاری کنند، هرچند که او مایل به همکاری نبود اما به نوعی توانستیم ایشان را راضی به همکاری کنیم تا همه تجربیات خود را به‌کار گیرد و احساس من این است که می‌خواست یک یادگاری خوب از خود به جا بگذارد، چرا که این شهید نیازی به این سمت و کار کردن نداشت، اما در زمان فعالیت خود تا لحظه شهادت، در مجموعه ما صادقانه به مردم خدمت کرد.

الگوی مدیران کشور، مدیری از جنس جهاد

آرین‌نژاد ادامه داد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که مرکز پخش البرز در کرمان از زمان همه‌گیری کرونا بسیار خوب عمل کرده و این شهید ارتباطات بسیار خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کرمان داشتند و باعث شده بود که در حوزه بیمارستانی، خوب عمل کنیم.

او افزود: شهید شجاع‌الساداتی بسیار باتجربه بود اما شاخص‌تر از حوزه عملکردی باید به سجایای اخلاقی ایشان اشاره کنیم. در این دو سالی که با او همکاری داشتیم، آن چیزی که از اخلاق ایشان در ذهن‌ها مانده، مهربانی، صمیمیت و صفای باطن او بود و تا به امروز مدیری هم‌چون شهید شجاع‌الساداتی را که تمامی کارکنان شیفته مرام و اخلاقش شوند، ندیده‌ام. حتی بعد‌ها ما متوجه شدیم، هر پرسنلی که در مرکز کرمان درخواست وام می‌کرده و نوبتش نرسیده بود، این شهید از منابع شخصی خودش مبلغ مورد نیاز آن‌ها را پرداخت می‌کرد. او بسیار با ایمان بود و همیشه می‌خندید، حتی هر کسی که فقط یک برخورد با او داشت، جذب اخلاق و معرفت بالایش می‌شد.

این شهید بزرگوار در ماه‌های آخر زندگی خود به من گفت که 4 نفر از توزیع‌کنندگان دارویی و 2 نفر از توزیع‌کنندگان اقلام مصرفی و 5 نفر از کارکنان انبار در مرکز کرمان، درگیر کرونا شده بودند. در همان روز به من پیام داد که کرونا گرفته‌ و ریه‌هایم درگیر شده است ولی هم‌چنان کار مرکز را انجام می‌داد تا خللی در خمت‌رسانی به مردم پیش نیاد. در انتهای آن پیام نیز برایم نوشت، مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ. این آخرین پیامی بود که شهید بزرگوار برای من ارسال کرد و مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد. در واقع شهید شجاع‌الساداتی نماینده مظلومیت نیروهای توزیع‌کننده‌ دارو است که تلاش‌هایشان به چشم رسانه‌ها نیامد، در حالی که این کار به دلیل مواجههی هر روزه با مراکز پرخطر از جمله بیمارستانها و مراکز بهداشتی بسیار خطرناک است.

 

روابط عمومی پخش البرز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied